18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок-конкурс "Страви та вироби з борошна. Приготування вареників з різними начинками. Сервіровка столів і подавання страв"

Про матеріал
урок-конкурс з професії "Кухар". Мета уроку: Навчальна: Перевірити й закріпити набуті знання, уміння та навички, які учні отримали на уроках технології приготування їжі, організації виробництва та виробничому навчанні. Підготувати необхідні продукти згідно до технології приготування страв, організувати робочого місця, охарактеризувати готову страву та подати її до столу. Розвиваюча: Розвивати логічне та критичне мислення при вирішенні виробничих ситуацій. Розвивати активність на уроках, цікавість до майбутньої професії, самостійність в роботі, швидкість та точність виконання практичних дій, уміння планувати роботу, раціональне використання продуктів. Виховна: Виховувати почуття колективізму, бережливе ставлення до обладнання й робочого інструменту, охайність та уважність в роботі, культуру в спілкуванні, фантазію і творчість в сервіровці і оформленні столів. Тип уроку: Формування вмінь та навичок.
Перегляд файлу

Тема: «Страви та вироби з борошна. Приготування вареників з різними начинками. Сервіровка столів і подавання страв».

Мета уроку:

Навчальна:  

Перевірити й закріпити набуті знання, уміння та навички, які учні отримали на уроках технології приготування їжі, організації  виробництва та виробничому навчанні.

Підготувати необхідні продукти згідно до технології приготування страв, організувати робочого місця, охарактеризувати  готову страву та подати її до столу.

Розвиваюча:

Розвивати логічне та критичне мислення при                                                   вирішенні виробничих ситуацій. Розвивати активність на уроках, цікавість до майбутньої професії, самостійність в роботі, швидкість та точність виконання практичних дій, уміння планувати роботу, раціональне використання продуктів.

Виховна:

Виховувати почуття колективізму, бережливе ставлення до обладнання й робочого інструменту, охайність та уважність в роботі, культуру в спілкуванні, фантазію і творчість в сервіровці і оформленні столів.

Тип уроку: Формування вмінь та навичок.

Вид уроку: Урок-конкурс.

Дидактичне забезпечення уроку: тестові завдання; інструкції для експертів - членів журі, критерії оцінювання, наглядні посібники, технологічні картки, альбоми.

  Матеріальне-технічне забезпечення уроку: столи для приготування тіста та н/ф, ножі, маркувальні дошки, качалки, миски, електроплити, жарові шафи, каструлі, сковорідки, терези для зважування, сито, шумівки, м’ясорубки, рушники, ручники, серветки, скатерки, столовий посуд, прибори, підноси.

Міжпредметні зв’язки: «Обладнання»,  «Технологія приготування страв та напоїв», «Товарознавство», «Фізіологія, санітарія і гігієна», «Охорона праці», «Організація обслуговування».

Форма організації навчальної діяльності: Самостійна робота учнів.

Місце проведення: лабораторія приготування страв.

 

Хід уроку

І.Організаційна частина:

Перевірити наявність учнів за списком

Перевірити готовність учнів до уроку: зовнішній вигляд, наявність спецодягу та технологічних карток.

ІІ .Вступний інструктаж:

Повідомити учням тему і мету уроку

Перевірити і закріпити набуті знання, уміння і навички, які учні отримали на уроках теоретичного та виробничого навчання

         Підготовка необхідних продуктів для приготування страв, дотримання технології приготування, організація робочого місця, отримання столового посуду, приборів, білизни, сервіровка столів, характеристика готової страви і її подача.

  ІІІ. Основна частина:

      Майстер: тема нашого сьогоднішнього уроку дуже цікава, адже вареники – одна з найвідоміших та улюблених українських страв, яка йде нарівні з борщем. Слово «вареники» походить від дієслова «варити». В щоденному меню української родини часто готують вареники, вони є окрасою будь-якого столу.

В Україні вареники є обрядовою стравою, їх готують на Масляницю, Різдво, на Святого Андрія дівчата ворожать на варениках, готують їх на весілля.

        Приготування вареників  процес нескладний. Прісне тісто для вареників готують з борошна, яєць, води й солі. Воду беруть якомога холоднішу, майже крижану, щоб тісто менше висихало під час приготування та не склеювалося. Борошно – якомога тоншого помелу й не дуже сухе, щоб вареники не розварювалися. Тісто для вареників може бути дріжджове, на молоці, сироватці з содою. Форма вареників трикутна або півмісяцем, начинка найрізноманітніша: варена  картопля, сир, гриби, капуста, шпинат, цибуля, бринза, мак, ягоди, риба, м’ясо тощо.

Тісто розкачують в пласт товщиною 1-1,5см і ріжуть на квадратики, або вирізують тонкою склянкою. Або скачують тісто у валик діаметром 2-3см ріжуть на шматочки, масою 10-11г., потім обкачують у борошні і розкачують варениці товщиною 1-1,5мм. Варять в окропі 5-7хв. Готові вареники подають зі сметаною чи смаженою на олії, чи салі цибулею.

Подають вареники дуже гарячими, оскільки навіть трохи остигнувши, вони стають несмачними.

   При проведенні сьогоднішнього уроку зверніть особливу увагу на організацію робочих місць, дотримання правил безпеки праці під час роботи з ріжучими інструментами, обладнанням,електротехнічними пристроями.

Для оцінювання виконання робіт конкурсантами, потрібно журі, яке складатиметься з  викладачів та майстрів виробничого навчання)

Перед початком виконання практичного завдання давайте нагадаємо правила безпеки праці в холодному та гарячому цехах, правил санітарії та  гігієни, організації робочого місця.

Учні розповідають, з якою начинкою кожен буде готувати вареники

Тематичне оформлення столів.

Ознайомити учнів з критеріями оцінювання.

В нашому конкурсі приймають участь учні, які дали найбільше правильних відповідей на тестові запитання з теоретичного завдання.

                         Поточний інструктаж

Техніка безпеки, правила санітарії та гігієни під час роботи в холодному та гарячому цехах:

-  Перед початком роботи вимити руки з милом й ополоснути їх у 0,2% освітленому розчині хлорного водню. В процесі роботи стежити за чистотою рук та чистотою робочого місця.

- Робочі столи, посуд, інвентар,інструменти перед початком роботи вимити гарячою водою.

- Первинну обробку продуктів здійснювати на окремо підготовленому для цього місці.

- Посуд для приготування та подавання страв повинен відповідати санітарним нормам (відповідний матеріал, який не окислюється)

- Не переливати на плиті розчин з однієї посудини в іншу, не допускати попадання рідини на плиту.

- Не пересувати наповнені каструлі по поверхні плити. Каструлі заповнювати на ¾ їх повного об’єму.

- Відкривати кришку каструлі рухом на себе.

- Гарячі каструлі, сковорідки знімати з плити користуючись рушником.

- Кухарські ножі повинні мати добре закріпленні ручки, гостре лезо.

- Не використовувати ножі для перемішування овочів під час пасерування.

-  Не допускати проливання рідини або жиру на підлогу. Якщо це сталося, підлогу негайно витерти.

- Після виконання завдання вимити кухонний та столовий посуд, інструменти відповідно до санітарних вимог.

-  Робочі столи вимити з використанням мийних засобів, а потім продезінфікувати 0,2% освітленим розчином хлорного вапна. 

Розподіл учнів на робочих місцях. Виконання завдання учнями.

Цільові обходи й контроль майстра та членів журі конкурсу з метою контролю за виконанням робіт.

Подача та презентація готових страв

  Столи  накриті скатерками,  засервіровані, декоративно оздоблені. Учні ставлять готові страви і презентують, розповідаючи про процес приготування страв.

Журі проводить бракераж готової страви, оцінює.

Заключний інструктаж

Підведення підсумків роботи за день: аналіз виконання робіт

Визначення кращих учнів за кількістю набраних балів.

Оголосити результати конкурсу по номінаціях.

Прибрати робочі місця, лабораторію черговим, здати посуд.

Домашнє завдання: Приготувати вареники, запечені у сметані в горщиках та подати до святкової вечері.

                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток1 до уроку

Критерії оцінювання практичної частини конкурсу професійної майстерності серед учнів (бали)

1.Санітарний одяг                                                                                            5                                                                                                                                               

2.Організація робочого місця (посуд, інвентар, обладнання, розміщення продуктів,   технологічні картки, розрахунки продуктів)                                        9

3.Послідовність і правильність виконання технологічного процесу                                     (первинна обробка, приготування н/ф, пасерування, варіння, смаження, тушкування, запікання)                                                                                    12 

4. Виконання санітарних правил і вимог при обробці продуктів, приготуванні страв, оформленні і подачі, дотримання правил особистої гігієни                                                                                                      12

5.Виконання правил охорони праці, експлуатації техніки безпеки при роботі з ріжучими інструментами та обладнанням.                                   8                                                                                                    

6.Оригінальність у виборі гарнірів, соусу й оформлення.                                10                                                                                                                         

7.Презентація страви, бракераж, сервіровка столів.                                    10     

Критерії оцінювання заключної частини уроку-конкурсу (презентації)

1. Мова чітка, лаконічна, повна відповідь на запитання                         2                                 

2. Відповідь повна                                                                                            1                          

3. Учень погано орієнтується у вивченому матеріалі                                   1      

4. Відповідь відсутня                                                                                        0   

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2 до уроку

Технологічна картка

Вареники з рибою

Найменування сировини

Брутто (г)

Нетто (г)

Технологічні вимоги до сировини

Рибне філе

 

600

Сировина відповідає вимогам до якості

Цибуля

160

150

Олія

 

45

Сіль

 

12

Перець

 

5

Борошно

 

800

Яйця

 

60

Вода

 

270

Сіль

 

12

Вихід

1000

 

 

Технологія приготування:

Борошно просіяти, насипати гіркою, зробити заглиблення, влити холодну воду, проціджений розчин солі й цукру, збиті яйця. Замішати круте тісто однорідної консистенції. З тіста зробити валик, нарізати шматочками масою 10-11г, розкачати кружальцями 1,5-2 мм товщиною, посередині покласти начинку 12-13 г, з’єднати, защіпати, надати форму півмісяця.

Начинка: філе риби посікти, додати нарізану пасеровану цибулю, сіль, перець, замочений у воді хліб. Все пропустити через м’ясорубку.

Варити вареники в кип’ячій підсоленій воді 5-7 хв при слабкому кипінні.

Подавати з підсмаженою на олії ріпчастою цибулею.

Зовнішній вигляд: форма збережена правильно

Колір: кремовий, відповідає виду начинки

Смак і запах: в міру солоний, запах риби та спецій.

5. Висновок:

 

У процесі навчання, в результаті якого в учнів формується система знань, умінь і навичок, одночасно формуються пізнавальні здібності та мислення, які можуть бути ефективними тільки при умові їх пізнавальної самостійності, яка керується і спрямовується викладачами, майстрами.

Тому одним із шляхів удосконалення уроків виробничого  навчанняз професії «Кухар» є формування в учнів пізнавальної активності та професійних навичок.

Умовою високого рівня пізнавальної активності є глибоке розуміння навчального матеріалу, свідоме виконання дій, високий рівень самостійності, усвідомлення необхідності вивчення навчального матеріалу, виконання завдань високої складності, а також використання ІКТ.

Способами підвищення формування професійної майстерності  учнів в процесі виробничого навчання можуть бути:

ситуації пізнавальних проблем перед вивченням нового матеріалу;

ув'язання навчального матеріалу з життям і досвідом учнів;

проблемне викладання нового навчального матеріалу;

проведення евристичних бесід;

створення для учнів умов, в яких їм необхідно самостійно набувати знання, виконувати практичні роботи;

стимулювання і розвиток творчих інтересів і здібностей учнів;

широке застосування питань продуктивного характеру;

використання елементів програмованого навчання;

комплексне використання різноманітних форм і методів з врахуванням цілей і змісту навчання.

Основними шляхами удосконалення уроків виробничого навчання є посилення організаційної чіткості уроку, підвищення пізнавальної активності і самостійності учнів, формування у них мотивів навчання і мотивація навчальної діяльності, здійснення між- і внутріпредметних зв'язків, удосконалення технології та структури уроків.

Навчання учнів прогнозуванню таких операцій дозволяє розкрити наукові аспекти таких ситуацій і конкретизувати загальнотехнічні і професійні знання, вміння, навички. Це, в свою чергу, сприяє формуванню інтересу до вивчення всіх навчальних дисциплін.

Отже,в своїй роботі я намагалась проаналізувати типи та види уроків виробничого навчання, вимоги до сучасного уроку,                теоретично обґрунтувати, розробити й експериментально перевірити  модель спільної роботи викладача, майстра виробничого навчання і учнів з планування, організації та проведення практичних занять з використанням методів активного навчання та інформаційно –комунікаційних технологій

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку