Нетрадиційний урок музики - вимога часу. Урок-конкурс дає можливіть в ігровій формі перевірити знання дітей з певної теми, вчить товариськості, розвиває уміння працювати в команді.
Клас: 3
Тема. Урок-конкурс «Весняний дивограй»
Мета. Допомогти узагальнити та ситематизувати набуті знання, уміння та навички з даної теми; сприяти розвитку музичного слуху, формуванню уміння відтворювати ритмічний супровід заданої мелодії; сприяти вихованню любові до музичного мистецтва.
Музичний матеріал: музичні твори, поспівки та пісні за вибором вчителя та учнів
Обладнання: ТЗН, фонохрестоматія, мультимедійна презентація, відеоролики, роздатковий матеріал.
Хід уроку
I. Організаційна частина.
Починаємо урок.
Щоб до знань зробити крок
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім четвертім класі
Діти — просто молодці!
2. Музичне привітання.
Урок музики у нас
Запросив усіх у клас.
Привітаймось дружно всі:
До, ре, мі, фа, соль, ля, сі!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
ІІІ. Закріплення та узагальнення знань
«Живе слово»
Кожен учасник тягне фішку з буквою з чарівного капелюх.
Букви двох кольорів. Учасники спочатку повинні зібратися в команди /кожна команда має свій колір/, а потім скласти з букв назва музичного інструмента, побудуватися так, щоб можна було прочитати слово. Виграє команда, що зробила завдання швидше.
В |
І |
О |
Л |
О |
Н |
Ч |
Е |
Л |
Ь |
Ф |
О |
Р |
Т |
Е |
П |
І |
А |
Н |
О |
1 конкурс «Склади інструмент»
«Склади інструмент»
Учням треба скласти назву музичного інструмента з перших букв слів, які написані на листочках
1)бобер, абрикос, яблуко, нарцис.
2) сом, олово, піч, ізюм, літо, каруселі, азбука.
3) бабуся, апельсин, риба, ананас, бобер, абетка, нива
4) гість, ірис, тато, алфавіт, річка, антилопа
5) бобер, Уляна, бабуся, едельвейс, ніч
6) піч, Ірина, Анна, ніч, Інна, нива, олово
7) Антарктида, кішка, Олег, риба, день, едельвейс, олово, нива
8) тато, риба, Уляна, бабуся, абрикос
9) фортепіано, лялька, едельвейс, Йосип, тато, ананас
10) кішка, олово, нива, тато, риба, алфавіт, бабуся, азбука, слива
2 конкурс «Вгадай мелодію»
3 конкурс «А+Б»
«А+Б»
Грають 2 команди. Команди загадують по одному музичному інструменту. Потім, спочатку одна команда голосно, разом виголошує 1-й склад загаданого слова. Протилежна команда думає 3 секунди й говорить закінчення слова. Наприклад: скри….пка; ро….яль; ма…ракасы. Потім друга команда пропонує свою назву. А протилежна команда повинна дружно доказати слово.
Виграє команда, що допустила менше помилок.
ІV. Фізкультхвилинка
5 конкурс «Самі композитори»
«Самі композитори»
Учитель пише на окремих листках рядки з віршів і роздає учням. Завдання граючих –
придумати мелодію для даних слів. Не обов'язково спеціально придумувати риму. Можна
використовувати відомі дитячі вірші.
6 конкурс «Хто швидше»
«Хто швидше?»
З кожного ряду вибирається по одному представникові. Вони встають в одну лінію. Завдання: кожний учасник один за одним робить крок уперед і говорить назву відомих йому танців
Правило: повторювати двічі одне слово не можна, думати більш 5 секунд не можна. Якщо час минув учасник залишається на місці. Виграє той, хто швидше дійшов до «фінішу».
7 конкурс «Веселі кулі»
«Веселі кулі»
На дошці або ватмані намальовані кулі. У кулях зашифровані слова. Щоб кулі не полетіли, треба вставити ноти, щоб вийшли слова.
V. Підсумок уроку.
- Молодці, добре потрудилися.
- Порахуйте свої фішки.
- Отже перемогла команда «…»