Урок "Конрад і його становлення у світі"

Про матеріал

На уроці завдяки невимушеному спілкуванню, запитанням учні зможуть розкрити проблематику твору К.Нестлінгер "Конрад, або Дитина з бляшанки", з'ясувати ідейний зміст казки. Вправи, які пропонує учитель, спрямовані на особистість учнів, вираження їх думок, ідей, ставлення до подій твору та вчинків героїв.

Перегляд файлу

Тема:

Конрад і його становлення у світі.

Мета:

Вчитися визначати  актуальні проблеми у творі Крістіне Нестлінгер, пов’язані зі зростанням дитини, її взаєминами з колективом, світом дорослих; допомогти  учням усвідомити зміст і головну думку  повісті-казки,  зв’язне мовлення,  сприяти моральному вихованню, розумінню цінності родинних стосунків.

Хід уроку

На минулому уроці ми розпочали розмову про казку крістіне Нестлінгер «Конрад, або Дитина з бляшанки». Твори письменниці не лише перекладені багатьма мовами, а й екранізовані, наприклад, «Конрад, або Дитина з бляшанки» ФНР, 1982; «Конрад» (США, 1985).

Розминка.

Слайд

Знайди і виправ помилку:

Крістіне Нестлінгер  народилася в Польші, в місті Варшава.  Із дитинства мріяла бути письменницею. Вона писала англійською мовою,  першу книгу написала в 1970 році. Після смерті письменниці  в наступному році її творчий доробок буде відзначено Премією Г.К.Андерсена. 

Правильно:

Крістіне Нестлінгер  народилася в Австрії, уі Відні.  Стала письменницею після  вдалої спроби надрукувати один твір, який написала для доньок. Вона писала німецькою мовою,  першу книгу написала в 1970 році. За життя письменниця відзначена більше тридцятьма нагородами, зокрема Премією Г.К.Андерсена, Астрід Ліндгрен.  

Які проблеми піднімаються у творі?  Обговорення. (Батьки і діти. Добро і зло).

Робота над темою.

Що ви відчуєте, коли скажуть про вас, що ви незвичайні, дивні, не схожі на інших? Гордість, сором, розпач? Чи потрібно бути таким, як усі?

Кожен особливий, унікальний. І немає ідеальних людей. Чи знаєте ви, як навчалися ваші батьки, і чи бешкетували? (Спитайте їх на дозвіллі, хай розкажуть). Кожен із нас робить помилки, має власний характер, свої смаки, уподобання.

Підніміть дві руки високо вгору, якщо ви зранку  посміхнулися кому-небудь,  опустіть голову ті,хто вважає, що  Конрад – звичайна дитина, поплескайте в долоні ті, кому  книга про Конрада  стала дуже цікавою.

Ми різні, але маємо спільні риси. Кожен має право на індивідуальність.

 А чи хтось із вас би вчинив так, як Конрад? Чи  відповіли б ви так, як конрад, коли мати запропонувала погуляти або пограти в мяча, піти до парку або до звіринця?

(Відповіді учнів) Мабуть, ні.  

 «- Я хотів би сьогодні підготуватися до школи. Я вже вмію рахувати, писати й читати. В нас був добрий підготовчий курс. Але, звичайно, я не знаю, що встигли засвоїти діти мого віку в тутешній школі. — І він попросив пані Бартолотті: — Підіть, будь ласка, до якогось семирічного школяра й позичте в нього шкільні підручники, щоб я зміг їх переглянути».

Обговорення. Конрад ніби дорослий, не вміє веселитися, розважатися.

Чи все він знає?

(Відповіді учнів). Ні. Що нового він знайшов у читанці?  У читанці Конрад знайшов такі речі, про які немає ніякого уявлення. Він не знав, що таке проліски, не знав, хто такі святий Миколай і маленький Ісус, які на вигляд троянди, а які гвоздики. Про церкву він також нічого не чув».

Конраду треба пізнати реальний світ, насолоджуватися життям, вміти радіти, вміти  мріяти і прагнути  робити те, що хочеш.

Чим відрізняються Берті та Конрад?

(Відповіді учнів. Берти безліч   негативного, вона  занадто багато виконувала свої бажання, ніж враховувала  думку інших людей.  У цьому Конрад і Берті  протилежні. Берті: «Терпіти не можу цих слів! Вони такі самі гидкі, як і «сумлінно», «щоденно»,«ввічливо». Тьху, хай їм біс! Пані Бартолотті взагалі не любила багатьох слів: Крім «порядно», «ввічливо», «сумлінно» й «щоденно», вона не зносила ще слів «доцільно», «розважно», «неухильно», повчально», «Пристоймо», «чемно вихована», «по-господарському», «Личить» і «належить».

 

Дискусійне питання  «Як потрібно жити - за  словами «треба», «можна» - «не можна», чи за своїми   «хочу» і «не хочу».

 

 Берті не подобаються обмеження та заборони, вона дуже волелюбна й не вписується в загальноприйняті правила, за якими живуть мешканці міста.  Мама Берті   одного разу спробувала допомогти Конраду,  підказати, як  себе вести, що з цього вийшло? (Берті попросила Конрада розмовляти не так по-дорослому. Хлопець після школи виконав її прохання: «Нє предку, та каламуть, якої тут навчають, однаково і там, і там нудна до безтями. Я не отримав пятірки, бо ще не розтуляв писка… Говорю по-дитячому, так само, як і інші діти. Мені здається, я зрозумів, що  мали на думці…  не відповідав тому, що хотів засвоїти правильну вимову».

Хто допоможе  Конраду, коли мама не допоможе, а ще може і нашкодити?

Перевірка домашнього завдання. Розповідь учнів про Кіті Рузіку.

Читання або розповідь учнів.

Запитання за підручником:

Яку роль у житті Конрада відігравала Кіті?

(Кіті виконує роль зв’язкового між світом дітей і світом дорослих. Вона допомагає Конраду відчути себе дитиною).

Розповідь учнів ключових епізодів твору.

Відносини в школі.

Запитання за підручником:

Чому Конрад не зміг знайти спільної мови з однолітками? Хто був у цьому
винний — сам герой чи інші діти?

(Конфлікти з однокласниками. Як ставилися вчителі до Конрада?   Чому у Кіті немає конфліктів з Конрадом?

Ситуація на дні народження у Кіті.

Поява працівників фабрики та вимоги повернути Конрада справжнім власникам.

Сміливий план Кіті по перевихованню Конрада.

Запитання за підручником:

У чому полягала програма «перевиховання», яку Кіті запропонувала Конрадові? Чи було така програма корисною не лише для порятунку хлопчика від представників фабрики, а й для його подальшого життя? Обґрунтуйте свою думку.

Запитання за підручником:

Чи стала пані Бартолотті гарною матір’ю для Конрада? Знайдіть у творі
епізоди на підтвердження своєї думки.

Представлення  «переродженого» Конрада.

Конрад залишається  з мамою та друзями. 


Змінівся не лише Конрад, а й Берті, Егон.  Зміни ще не завершені. Письменниця вирішила завершити свій твір так, щоб читач сам мав можливість придумати подальшу долю Конрада.

 

А як завершили б ви цей твір (представлення домашнього завдання, яке учні виконували  за бажанням)

 

Закріплення.

Запис у зошитах теми та ідеї твору (самостійно). Кому важко – за підказками на звороті дошки.

Тема – пригоди  фантастичного  вихованого хлопчика з бляшанки  та пристосування його до життя в  реальному  світі.

Ідея – бути не таким, як усі, - нормально, потрібно йти за своєю мрією,  виконувати свої бажання, але щоб не нашкодити  іншим. Справжній друг ніколи не залишить  наодинці із проблемою, завжди допоможе.

Частіше говоріть батькам: «Я вас люблю».

Домашнє завдання: виписати прислів’я, які б виражали ідею твору.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Maievska Liliya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Журавская Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
7630
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку