Урок "Конструкційні матеріали та їх види"

Про матеріал
МЕТА УРОКУ: ознайомити учнів з різними видами конструкційних матеріалів, видами металів, пластмаси, скла та породами дерев, особливостями їх будови, характер¬ними ознаками, способами одержання, значенням їх як конструкційного матеріалу для народного господарства країни; розкрити сутність таких харак-теристик конструкційних матеріалів, як твердість, жорсткість, пластичність; розвивати вміння визначати та враховувати меха-нічні та технологічні властивості конструкційних матеріалів при виготовленні корисних речей; виховувати почуття, відповідаль-ності та бережливого ставлення до навколишнього середовища.
Перегляд файлу

ТЕМА: Конструкційні матеріали та їх види

МЕТА УРОКУ: ознайомити учнів з різними видами конструкційних матеріалів, видами металів, пластмаси, скла та породами дерев, особливостями їх будови, характер­ними ознаками, способами одержання, значенням їх як конструкційного матеріалу для народного господарства країни; розкрити сутність таких харак­теристик конструкційних матеріалів, як твердість, жорсткість, пластичність; розвивати вміння визначати та враховувати меха­нічні та технологічні властивості конструкційних матеріалів при виготовленні корисних речей; виховувати почуття, відповідаль­ності та бережливого ставлення до навколишнього середовища.

ООБ’ЄКТ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: зразки різних видів конструкційних матеріалів.

ОБЛАДНАННЯ: стенд із зразками різних порід деревини, шпони, фа­нери, деревоволокнистих плит, інших конструкційних матеріалів (гума, метал, органічне скло, текстильні матеріали тощо); зразки учнівських і промислових виробів з деревини; кольорові табли­ці з малюнками порід деревини та її текстури.

ТИП УРОКУ: комбінований урок;

 

Орієнтовний план проведення уроку:

  1.    Організаційна частина. 
  2.    Повторення раніше вивченого матеріалу.
  3.    Мотивація навчально-трудової діяльності.
  4.    Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
  5.    Вивчення нового матеріалу.
  6.    Практична робота.
  7.    Заключна частина.

 

ХІД УРОКУ

 

  1.         ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.

- перевірка присутніх;

- призначення чергових.

  1.         ПОВТОРЕННЯ РАНІШЕ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
  1.                З яких етапів складається процес проектування виробів?
  2.                Які способи опорядження виробів вам відомі?
  3.                Яка різниця між макетом і моделлю?
  4. Які види діяльності містить технологічний етап виконання проекту?
  5.                Що необхідно враховувати при доборі творчих проектів?
  1.         МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

На минулому занятті ми з вами ознайомилися з основними етапами створення проектів. А зараз на занятті використовуючи попередній досвід ми перейдемо до вивчення нової теми і будемо підбирати конструкційні матеріали для  об’єкта проектування. Вміння і знання які ви набудите можуть знадобитися вам під час виконання різних робіт де потрібно підібрати різні матеріали для створення того чи іншого об’єкта трудової діяльності.

  1.         ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ.

 

  •            засвоєння понять про види конструкційних ма­теріалів;
  •            показники якості конструкційних матеріалів.

 

  1.         ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

 

   План

  1. Поняття про конструкційні матеріали.
  2. Види конструкційних матеріалів:
  1. Деревина.
  2. Метал.
  3. Пластмаса.
  4. Скло.

 

 Для виготовлення виробу використовують різні  конструкційні матеріали: деревину, метал, тканину, скло, пластмасу, папір тощо.

Конструкційний матеріал – матеріал або сировина (деревина, метал, тканина, шкіра, скло, пластмаса, гума, неткані матеріали то­що), із яких виготовляють вироби.

Спільними для всіх конструкційних матеріалів є механічні влас­тивості, тобто здатність чинити опір проникненню в ці матеріали ін­ших тіл. До таких властивостей належать міцність, твердість, плас­тичність.

Конструкційні матеріали характеризуються також технологічни­ми властивостями. До них, наприклад, належать опірність розколю­ванню або згинанню, здатність проводити звук, тепло й електричний струм. Механічні та технологічні властивості конструкційних мате­ріалів взаємопов'язані.

Деревинні матеріаликонструкційні матеріали, які отримують шляхом обробки деревини.

Спиляне та очищене від гілок і коренів дерево називають діловою деревиною. Ділову деревину розрізають уздовж стовбура спеціальними пристроями, які називають пиломатеріалами.

Пиломатеріали – матеріал з деревини, які отримують розпилюванням колод уздовж волокон.

 

 

 

 

 

 

 

 Металиклас хімічних елементів з певними хімічними і фізичними властивостями: метали добре проводять електрику і тепло, непрозорі, але можуть відбивати світло; ковкі, що дозволяє надавати виробам з них потрібну форму і розкатувати в плоскі пластинки, пластичні, що дає можливість витягати тонкий дріт.

Метали належать до конструкційних матеріалів. У машинобудів­ній промисловості використовують чорні й кольорові метали. До чор­них металів належать – залізо та його сплави сталь і чавун, до кольо­рових – мідь, алюміній, свинець, олово, цинк, магній та їхні сплави. Оскільки виробництво чистих металів має високу вартість, а їхні ме­ханічні властивості низькі, то в промисловості використовують спла­ви металів.

Пластмасаприродна або синтетична речовина, здатна при нагріванні і тиску формуватися у вироби складної форми. Пластмаси важливі конструкційні матеріали сучасної техніки.

Склопрозорий або кольоровий крихкий матеріал, який отримують плавленням і хімічною обробкою кварцового піску з деякими іншими домішками. Скло – один з найпоширеніших матеріалів, який широко використовується в господарстві і побуті: для засклення будинків, споруджень, транспортних засобів. Скляний посуд, пляшки, банки, електролампи, освітлювальна апаратура, дзеркала – необхідні предмети нашого побуту.

  1. ПРАКТИЧНА РОБОТА.
  1. Вступний інструктаж

Завдання: Визначення конструкційних матеріалів та їх аналіз за зразками.

Характеристика матеріалу

 

п/п

Матеріал, з якого виготовлено зразок

Колір

Механічні властивості

Технологічні властивості

Сфери

застосування

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

  1. Поточний інструктаж

1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи;

2-й обхід: перевірка правильності виконання трудових прийомів, дій, рухів і якості виробів;

3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю;

4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов і т.д.

  1. Заключний інструктаж
  1. Підведення підсумків практичної роботи;
  2. Відзначення кращих робіт і їх демонстрація;
  3. Аналіз найхарактерніших помилок і недоліків;

 

  1. ПІДСУМОК УРОКУ
  1. Усвідомлення досягнутих результатів:
  1. Що нового ви дізналися на уроці?
  2. Які основні властивості матеріалів?
  3. Де широко застосовують скло?
  4. Назвіть властивості, характерні для деревини?
  5. У яких побутових приладах та машинах застосовують пластмаси?

 

  1. Підбиття підсумків:
  1.      Повідомлення оцінок за якість виробів кожного учня;
  2.      Домашнє завдання: підібрати матеріали для виготовлення свого проекту.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кучмук Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
7 квітня 2019
Переглядів
10806
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку