Контрольна робота № 1
Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення й речення
Варіант 1
1.Виберіть рядок, у якому слова становлять синонімічний ряд. (0,5 б.)
2. Укажіть рядок, у якому подано лише словосполучення. (0,5 б.)
Б гарні оцінки, виставити в щоденник, розповідав натхненно;
В контрольна робота, працювати старанно, вчитель похвалив;
Г допомогла товаришу, пасти задніх, виправити оцінку.
3. Укажіть рядок, у якому подано лише дієслівні словосполучення. (0,5 б.)
Б виставити у щоденник, розповідав натхненно, кулькова ручка;
В виконана робота, працювати старанно, вчитель похвалив;
Г допомогла товаришу, прокинутися вранці, виправити оцінку.
4. Укажіть односкладне речення. (0,5 б.)
Б Мудрий не дасть за ніс водити.
В Без охоти нема роботи.
Г Язик до Києва доведе.
5. Укажіть складне речення (розділові знаки знято). (0,5 б.)
Б Здоров’я живе стриманістю й обережністю.
В Бережи здоров’я змолоду і під старість.
Г Коли є до чого жагота, то кипить в руках робота.
6. У реченні Мріють крилами з туману лебеді рожеві можна виділити (0,5 б.)
А два словосполучення
Б три словосполучення
В чотири словосполучення
Г п’ять словосполучень
7. Речення Чи є слова, якими гоять рани? (0,5 б.)
А розповідне
Б питальне
В спонукальне
8. Укажіть речення, у якому є фразеологічний зворот(0,5 б.)
А Це дуже тяжко – написати пісню. Б Марійка до ранку очей не змикала, все за матір’ю доглядала.
В Любов’ю народу сповито безсмертні пісні Кобзаря. Г Що мені суджено: щастя чи мука?
9. Завдання на відповідність. (2 б.)
Розподіліть усі речення за їх типами
Тип речення |
Речення |
1 розповідне |
А Недаром говориться, що діло майстра боїться. (Прислів’я) |
2 питальне |
Б Вставай, хто живий, в кого думка повстала! (Леся Українка) |
3 спонукальне |
В Година для праці настала!(Леся Українка) |
|
Г Хіба є хто на землі крилатіший за людину? (О.Гончар) |
10. Уведіть у речення неологізми інвестор, дисконт розкриваючи їхнє значення (одне речення з кожним словом) (2 б.)
11. Переробіть подане речення на спонукальне Сорочку мама вишила мені червоними і чорними нитками. (1 б. )
12. Творче завдання на вибір (3 б.)
А Складіть текст розповіді для молодших школярів «Український козак», уживаючи такі слова: мушкет, пістоль, самопал, шабля, спис, свита, оселедець, правиця, писар, сотник, кошовий, курінний, гетьман тощо. У двох реченнях підкреслити граматичні основи.
Б Складіть есе «Як попередити булінг(цькування) серед однолітків». У двох реченнях підкреслити граматичні основи.