Урок "Контрольна робота (твір). Нова українська література"

Про матеріал
Перевірити набуті учнями знання з поезії та прози 40 – 60 – х років ХІХст.; розвивати навички добору текстового матеріалу для характеристики персонажа; виховувати повагу до особистості, віру у свої творчі можливості, пошану до слова.
Перегляд файлу

Тема. Контрольна робота (твір). Нова українська література

(Література українського романтизму)

Мета. Перевірити набуті учнями знання з поезії та прози 40 – 60 – х років ХІХст.; розвивати навички добору текстового матеріалу для характеристики персонажа, вміння відрізняти характеристику від переказу, творчі здібності, уміння формулювати і зв’язно викладати свої думки; виховувати повагу до особистості, віру у свої творчі можливості, пошану до слова.

                                              Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  • Що називається романтизмом?
  • Назвіть ознаки романтизму?
  • Кого з поетів – романтиків ви знаєте?
  • Назвіть ознаки романтизму у творі Євгена Гребінки «Човен»

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІV. Робота по темі

 Підготовчий етап:

  Робота з памяткою «Вимоги, яких необхідно дотримуватися при складанні твору за вивченим програмовим твором»

1.Слідкувати за чіткою побудовою твору (вступ, основна частина, висновок).

2. Власні думки висловлювати грамотно, послідовно, наводячи приклади з тексту на ту чи іншу думку.

3. Стежити за грамотністю мови.

4. Уникати докладного переказу тексту програмового твору.

Зазначити актуальність твору.

Перелік тем для написання твору

«Втілення в образі Тараса Бульби кращих рис запорозького козака»

«Моє ставлення до Дівчиноньки, героїні балади П. Гулака-Артемовського «Рибалка».

 «Кохання — це насолода чи страждання?» (за творчістю поетів-романтиків).

 

Орієнтовний зразок твору на тему «Втілення в образі Тараса Бульби кращих рис запорозького козака»

       Микола Васильович Гоголь народився в Україні. Усе, що оточувало хлопчика в дитинстві, було овіяне романтикою: краса українських пейзажів, чарівність народних легенд та героїка історичних переказів.

В один з періодів свого життя Гоголь надзвичайно захопився історією. Особливу його увагу привертала всесвітня історія та минуле рідної України. З-під пера письменника вийшла повість "Тарас Бульба", яка описує одну з найбільш яскравих сторінок української історії — епоху козацтва. У творі М. Гоголь першочерговим завданням для себе визначив не історично точний опис подій та деталей, а зображення сили національного характеру, козацької звитяги, духу самої епохи, яку він відтворює яскраво і колоритно.

В образі головного героя Тараса Бульби автор втілив найкращі риси запорізького козака.

Тарас — один з числа корінних полковників, людина досвідчена, загартована у битвах. Його поважають товариші по зброї за любов до Батьківщини, мужність, вірність товариству, відданість справі захисту рідної землі від ворогів.

Маючи двох синів, Бульба пишається ними, хоче бачити їх справжніми козаками, хоче показати їх — свою гордість — товаришам.

Тому герой і знаходить справу, в якій би сини проявили себе з найкращого боку. У поході старший син Остап, завдяки мужності, кмітливості, вмінню володіти зброєю, стає курінним атаманом. Гордістю переповнене серце старого Тараса. Та, на жаль, молодший син Андрій зрадив рідну землю, зрадив товаришів. Горе зігнуло батька. Він як справжній патріот і запорожець обирає любов до Вітчизни, а не любов до сина. Андрій гине від рук батька.

Мужньо витримав Тарас, хоча серце розривалося, і сцену тортур, яким піддали вороги старшого сина. Та помстився добре старий козак ляхам, випалюючи їхні села та міста.

У кінці твору смерть чекає і на самого Тараса. Та він думає не про себе, а про те, як краще відступити його товаришам. Саме таких людей, як Тарас Бульба — мужніх, сміливих, вірних, відданих — поважали на Січі, про них складали пісні кобзарі. Такими людьми пишався наш народ, ними славилась Україна!

Самостійна робота учнів. Написання твору.

V.Підсумок уроку

VІ. Домашнє завдання.

  1. Дібрати цікаві епізоди з життя і творчості Т. Шевченка.
  2.  Підготувати малюнки для картинної галереї «Герої Кобзаря очима сучасників».
  3. Вміти аналізувати ідейно-художній зміст і ранні поетичні твори митця історичної тематики.

 

 

docx
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
6053
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку