17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Урок контролю і корекції знань, умінь і навичок на тему: "Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку. Текст як одиниця мовлення"

Про матеріал
Мета: перевірити рівень знань, умінь та навичок з теми, розвивати навички самоконтролю, застосовувати здобуті теоретичні знання на практиці; розвивати комунікативні вміння, увагу, уяву, логічне мислення, творчість учнів; виховувати потребу бути грамотним.
Перегляд файлу

9 клас

Контрольна робота № 4 з теми: «Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності» (тести)

Варіант І

1. До складної синтаксичної конструкції з сурядним і підрядним зв’язком належить складне речення.

а) Соломія не знала, як і коли це сталося,– втома і шум комишу приспали її.
б) Остап подавсь на розвідки і скоро вернувся, щоб заспокоїти Соломію: скрізь тихо, спокійно, днина тепла й ясна.
в) Гості почали прощатись, але тут Тетяна Степанівна згадала, чого вона, властиве, прийшла.
г) Кілька разів Остап ускакував у воду мало не по пояс, часто Соломія з розгону натикалася на кущ верболозу, але кожен раз вони давали собі раду і знову мчали вперед, добуваючи останні сили.

2. Усі типи зв’язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні складній синтаксичній конструкції.

а) Признаюсь – заздрю планетам: вони мають свої орбіти, і ніщо не стає їм на їхній дорозі.
б) Пропасниця тіпала, гарячка палила вогнем, а в грудях так кололо, що Остап на превелику силу діставав собі воду.
в) Удень я здригався, коли чув за собою тінь від людини, і з огидою слухав ревучі потоки людського життя, що мчали назустріч, як дикі коні.

г) Сон раптом щезає, як змитий водою, і баба чує своє маленьке тіло, якому твердо і зимно лежати долі, на тоненькій ряднині, у вогкім кутку.

 

3. До складної синтаксичної конструкції: “Якийсь зелений хаос крутився круг мене і хапав бричку за всі колеса а неба тут було так багато що очі тонули в нім як в морі та шукали за що б зачепитися” (розділові знаки пропущено) - входить.

а) Три частини.

б) Чотири частини.

в) П’ять частин.

г) Шість частин.

 

4. До складних речень з різними видами зв’язку належать синтаксичні конструкції.

а) Зростала певність, що все скінчиться добре, і Соломія зазнає ще щасливого життя.
б) Глибока ніч цілою вагою налягала на груди та не давала дихати, а думки несміло знов мацали мозок, ворушились і розгортались.
в) По чорній річці поміж білими берегами прудко пливе човен, тане вдалині й обертається в цятку; за ним несе вода другий, порожній, хлюпає в його білі боки і фарбує їх у чорний колір.
г) Гарний сильний голос співав на воді, все наближаючись, все зміцнюючись, і турки заслухались.

5. Правильно вжито розділові знаки в складних синтаксичних конструкціях.

а) Тепер поле все ширше розкривало свої рамена, все далі розстеляло свою одежу, і коли хлопець зійшов на горбок, перед ним встали в повній красі всі ниви, зелена пляма низької луки, далека смужка. лісу.
б) Покірливо дав я себе забрати і, поки залізо тряслось та лящало, я ще раз, востаннє, вбирав у себе спокій рівнини, синю дрімоту далеких просторів.
в) Квартири Чубинських гості добре не знають, бо вони недавно переїхали сюди, а коли побачать замкнені віконниці, то подумають, що дім порожній.
г) У вікна било полудневе проміння і видно було, як цілим морем пливли кудись ще зелені ниви, дев’ятсот десятин панського поля, що спускалося часом у балку, а потім здіймалося знову, як хвиля.

6. Речення: «Соломії не так жалко було себе, як Остапа; вона уявляла собі, як він тепер лежить хворий і самотній у пущі і виглядала його з очеретів» - має:

а) Сурядний і підрядний зв’язок.
б) Безсполучниковий і підрядний зв’язок.
в) Безсполучниковий і сурядний зв’язок.
г) Безсполучниковий, сурядний і підрядний зв’язок.

 

7. Текст – це:

а) група слів, словосполучень та речень;

б) висловлювання, що складається з кількох речень;

в) група речень, об'єднаних темою та головною думкою;

г) кілька мікротем.

 

8. Головна думка тексту – це:

а) те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;

б) його зміст, те, про що в ньому розповідається;

в) висновок, що робить автор;

г) головна мікротема.

 

9. Заголовок тексту повинен відображати:

а) тип мовлення;

б) тему та головну думку тексту;

в) “відоме” та “нове”;

г) стиль мовлення.

 

10. Тема тексту – це:

а) те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;

б) його зміст, те, про що в ньому розповідається;

в) оцінка предмета чи явища;

г) “відоме” і “нове”.

 

11. Речення в тексті пов’язані за допомогою:

а) займенників, абзаців, іменників, теми;

б) синонімів, власних назв, мікротем;

в) повторів “відомого” і “нового”, прикметників, головної думки;

г) займенників, сполучників, синонімів, повторів, спільнокореневих слів.

 

12. Тематичне речення – це:

а) тип мовлення;

б) яким закінчується абзац

в) “відоме” та “нове”;

г) яке передає основну думку, висловлену в абзаці.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 клас

Контрольна робота № 4 з теми: «Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності» (тести)

Варіант ІІ

1. До складної синтаксичної конструкції з безсполучниковим і сурядним зв’язком належить складне речення:

а) Соломію крізь серпанок диму опік лютий погляд чорних очей, і їй здавалося, що вона стріляє безперестанку, хоч могла вистрілити лише раз.
б) Остап опирався бистрині з усієї сили, але його кіл мало що помагав: пліт несло серединою річки.
в) Половина мене лежить на дні Дунаю, а друга чекає й недочекається, коли злучиться з нею...
г) Соломія не знала, чого вона ходить туди, але щось несвідомо тягло її в той бік.

 

2. Усі типи зв’язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні складній синтаксичній конструкції:

а) Коли світло згасили й обляглись, думки Остапа забились по хаті, ліниві, спутані, темні, як клубок хмар, і лиш інколи щось ясне їх розривало.
б) Тричі Соломія помітила крізь комиші сірий вовчий хребет, раз лисиця майнула коло неї хвостом, а то здалеку чулося немов кабаняче рохкання.
в) Вужі й гадюки набралися сьогодні особливої рухливості, бо вже повзли й повзли в тому напрямку, як ішла Соломія, і їй треба було особливо уважати, щоб не наступити на слизьке й холодне гадюче тіло.
г) Піт краплями стікав по виду, груди важко дихали, і очі блищали, як у звіра, що попавсь у лабети.

 

3. До складної синтаксичної конструкції Він говорив про речі повні жаху для мене так просто й спокійно як жайворонок кидав на поле пісню а я стояв та слухав і щось тремтіло в мені (розділові знаки пропущено) входить:

а) Три частини.
б) Чотири частини.
в) П’ять частин.
г) Шість частин.

 

4. До складних речень з різними видами зв’язку належать синтаксичні конструкції:

а) Остап не міг спати од того галасу: він лежав із розплющеними очима, в гарячці, і уявляв, що попав у пекло.
б) Вогні палають, розростаються, од них іде тепло і зогріває Остапа, розпалює йому кров.
в) На галяву вискакує з гущини сарна і, зачарована чудовим концертом, зупиняється, витягає цікаву мордочку до кривавої смуги обрію, що червоніє на узліссі поміж деревами, і слухає.
г) Яким щохвилі виходив на двір, вдивлявся в темряву, прислухався, як виє хуртовина, недаремне сподіваючись побачити Василька, почути його голос...

 

5. Правильно вжито розділові знаки в складних синтаксичних конструкціях:

а) Спільний сніданок і можливість перекинутися щирим словом із близькою людиною до решти помирили Остапа з несподіваним випадком; його значно заспокоїли Соломіїні доводи і обидва товариші твердо поснули сном молодості.
б) Часто серед ночі, перериваючи спокійний сон хатинки, розлягався раптовий грюкіт у віконце, і хату сповняла ціла банда якогось непевного люду, що кричав, блискав жадними очима і сварився.
в) Виходило так, що всі були вдома, а, коли хто й забіг на ґуральню, то тільки на те, щоб подивитись.
г) Гафійка гриміла ложками, а Маланка, заклавши руки, побожно слухала оповідання про те, скільки привезено цегли, яке й чому забраковано дерево, що прикажчик нічого не розуміє і коли б не Андрій, не було б діла.

6. Речення: “Зашепотіли збуджені листочки, оповідаючи сни свої, заметушилась у травиці комашня, розітнулося в гущині голосне щебетання й полинуло високо туди, де небо мінеться, де небо грає всякими барвами...”

а) Сурядний і підрядний зв’язок.
б) Безсполучниковий і підрядний зв’язок.
в) Безсполучниковий і сурядний зв’язок.
г) Безсполучниковий, сурядний і підрядний зв’язок.

 

7. Тема тексту – це:

а) те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;

б) його зміст, те, про що в ньому розповідається;

в) оцінка предмета чи явища;

г) “відоме” і “нове”.

 

8. Речення в тексті пов’язані за допомогою:

а) займенників, абзаців, іменників, теми;

б) синонімів, власних назв, мікротем;

в) повторів “відомого” і “нового”, прикметників, головної думки;

г) займенників, сполучників, синонімів, повторів, спільнокореневих слів.

 

9. Текст – це:

а) група слів, словосполучень та речень;

б) висловлювання, що складається з кількох речень;

в) група речень, об'єднаних темою та головною думкою;

г) кілька мікротем.

 

10. Головна думка тексту – це:

а) те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;

б) його зміст, те, про що в ньому розповідається;

в) висновок, що робить автор;

г) головна мікротема.

 

11. Заголовок тексту повинен відображати:

а) тип мовлення;

б) тему та головну думку тексту;

в) “відоме” та “нове”;

г) стиль мовлення.

12. Текст умовно можна поділити на такі частини:

а) зачин та кінцівку;

б) початок та кінець;

в) «відоме» та «нове»;

   г) зачин, основну частину і кінцівку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Авраменко О.М.)
Додано
29 квітня
Переглядів
813
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку