Урок контролю знань. Тематична контрольна робота №2

Про матеріал
Тематична контрольна робота "Другорядні члени речення" для учнів 8 класу, яка проводиться з учнями після вивчення теми "Другорядні члени речення". Складається з двох варіантів.
Перегляд файлу

8 клас

Тематична контрольна робота №2

Другорядні члени речення

Варіант І

1.Яким членом речення є виділене слово?

Стомились хлопці, присіли  спочити.           

А присудок            Б  означення

В додаток               Г обставина                                                                                                     

2. Прямий додаток є в реченні

А  Був хліб святинею для мене.                                   

Б  Зорі в небі гомонять із місяцем.

В  Квіткам шепоче щось вітер України.                    

Г  Од ренетів духмяність ллється.                                                                                                              

3. Неузгоджене означення є в реченні

А   Зіграй мені осінній плач калини.                            

 Б   Зелене листя вкриває  землю.                                                                               

В   Стоїть в задумі сива мати.                                        

Г   Блискучий сніг падає на  поле.                 

4.Установіть відповідність, яким членом речення виступає виділене слово:

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

1 означення                    

 2  компонент складеногодієслівногоприсудка                                                                        

 3  обставина                           4   додаток                                                                

А  Батька попросили оновити старий сценарій.          

Б  Сашко вийшов сказати кілька слів.                                                .

В  Дід любив спати під дубом. 

Г   Живу бажанням творити добрії діла.

Д   Оженитися – не дощик переждати.                     

5. Означення, виражене прислівником, є  в реченні

А  На кожному крилі городу росли кущі барвінку.

Б  Зійшов над хатою місяць уповні.

В  Нарешті настав час розлучатись.

Г  Молодість здатна творити неймовірне.                  

 6. У якому реченні є обставина місця?

А  Уранці випала роса. 

Б   Здалеку було чути грім.

В  Діти побігли збирати груші.                                   

 Г  Павло здригнувся від холоду.              

7. У якому реченні є прикладка?

А  «Кобзар» - настільна книга кожної людини.

Б   Кущ осінньої калини паленіє у вікні.

В  Недавно я прочитала оповідання  «Осінній дощ».

Г  Поезія – це праця зрима.       

8.У якому рядку всі прикладки записані правильно?

А    звіробій – трава, дівчина – красуня, грузинка – дівчина.

Б    жук короїд, жаднюга вовк, трава звіробій.

В    хлопець – богатир, Дніпро ріка, вовк – жаднюга.

Г    гора Говерла, гриб паразит, заєць русак.

9. У якому реченні допущена пунктуаційна помилка?

А   І лотоси біліли мов піали.

Б   Роса, як сльоза, чиста, прозора.

В  А дівчина була як сонце.                       

 

 

 

 

 

8 клас

Тематична контрольна робота №2

Другорядні члени речення

Варіант  ІІ

1.Яким членом речення є виділені слова?

Гідність – мудра влада тримати себе в руках.

А  підметом                     В  присудком

Б  означенням                  Г  додатком                

2. Прямий додаток є в реченні

А  Мені поля задумливо шептали свої ніким не співані пісні.

Б  Обмерзлі гілки дрімають на деревах.

В  І ти полями радісно мені.

Г  Під вишнею розлогою струмочок гомонить.

3. Неузгоджене означення є в реченні

А  Пливе густе надхмар’я, високе та блакитне.

Б  На десерт подали кисіль із вишень.

В  Троянди – білу, кремову й червону -  зрізав я не без жалю.

Г  Я вірші став писать під вечір голубий.     

4. Установіть відповідність, яким членом речення виступає виділене слово:

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 1  означення                             

 2  компонент складеного дієслівного присудка

 3  обставина                4   додаток  

А    Звичай робити  писанки в Україні виник ще з дохристиянських часів.                                              

Б   Поет не міг написати рядка без вогненного перевтілення в образи.

 В   Він мені казав вивчити напам’ять про Каїна та Авеля.

 Г   На колишній Гетьманщині на Водохреща парубоцтво сходилося на лід помірятися силами.

 Д  Співати – це обов’язково, як дихати.                          

5. Означення, виражене неозначеною формою дієслова, є  в реченні                                                                                              

А  Сонце не могло пробитися крізь вікові дерева.

Б  Будуть всюди вчуватися мені сумні перебори кобзи.

В  Бажання освіжитися підсилювало прохолодне й бурхливе море.

Г  Сьогодні білий сніг іти вже поривався.                        

6. Обставина мети є в реченні

А  В бідне серце моє закрадається вечір спроквола.

Б   Весна снігу сорок лопат привезла для годиться.

В  Я тут колись бродив між лепехою.

Г  З голоду та холоду і півень не співає.                            

7. У якому реченні є прикладка?

А  Ми діти сонця і тепла.

Б   Озеро Синевир знаходиться в Карпатських горах.

В  Львів – столиця Галичини.

Г  Найкраще місто на землі для мене ти, мій Львове.                                                                        

8. У якому рядку всі прикладки записані правильно?

А  Буг-річка, книга «Вир», дівчина-красуня, заєць-русак;

Б  озеро-Байкал, мати- природа, дівчина-майстриня, полин-трава.

В  учений-документаліст, жук короїд, Лисичка-Сестричка, Дніпро-ріка;

Г  велетень дуб, сон трава, журнал «Україна», пісня-чарівниця.  

9.У якому реченні допущена пунктуаційна помилка?

А  Книги – морська глибина.

Б  У саду нашім тихо, неначе у вусі.

В  Руки дівчини були шорсткі, як дубова кора.

Г  Життя прожити не поле перейти.                                                                  

 

docx
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
1477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку