Урок "Координатна площина"

Про матеріал

Урок "Координатна площина".Матеріал допомогає закріпити знання змісту основних понять теми; виробити вміння будувати точки із заданими координатами та розв'язувати задачі, що передбачають застосування цих умінь.

Перегляд файлу

Тема. Координатна площина

Мета: закріпити знання змісту основних понять теми; виробити вміння будувати точки із заданими координатами та розв'язувати задачі, що передбачають застосування цих умінь.

  Активізувати розумову діяльність учнів під час участі кожного з них  у грі.

              Розвивати пізнавальний інтерес  учнів, елементи творчої діяльності.

 

Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок.

I. Організаційний момент

 

II. Перевірка домашнього завдання

  1. Для фронтальної перевірки засвоєння теоретичних фактів, пропо­нуємо учням виконати

Математичний диктант

Варіант 1[2]

  1. Як називається горизонтальна вісь? [Дайте назву вертикальної осі].
  2. Як називається перше [друге] з чисел, що задають положення точки
    на координатній площині?
  1. Запишіть позначення точки Р [С], якщо її абсциса дорівнює 0, а орди­ната 7 [абсциса 7, а ордината 0].
  2. Чому дорівнює ордината [абсциса] точки В(-4;-5) [С(-1;-8)]?
  3. У лівій чи правій [верхній чи нижній] частині координатної площини
    розташована точка А(3; -4) [А(6; -7)]?
  4. Скільки чисел треба вказати, щоб задати положення точки на координатній площині? [Як називаються числа, що задають положення точ­ки на координатній прямій?]

Екскурс в історію (коротке повідомлення учня про Рене Декарта).

Рене Декарт (1596 — 1650) – математик (засновник аналітичної геометрії), фізик, філософ.

    Народився Рене Декарт 31 березня 1596 року у французькому місті Лаэ в сім’ї з дворянськими коренями. У своїй біографії Рене Декарт після смерті матері виховувався бабусею. Навчався в коледжі Ла Флеш, де отримував релігійну освіту. У 1618 році почав вивчати юридичні питання, також займаючись математикою.

   У 1617 році вступив в голландську армію. Разом з німецькою армією виступав у битві за Прагу.

   Після повернення у Францію, Декарт знову переїжджає. З-за звинувачень в єресі він вирішив влаштуватися в Голландії. В ті часи багато часу приділяє науці. У 1637 році була надрукована праця Декарта «Міркування про метод». Слідом  вийшли: «Роздуми про першу філософію», «Начала філософії». Також вчений розглядав символіку Вієта, многочлени, рішення алгебраїчних рівнянь, комплексні числа. Багато років  його праці не визнавалися. Незабаром після переїзду в 1649 році в Стокгольм Декарт помер.

ІІІ. Вироблення навичок побудови точок на координатній площині.

 

Практична робота 1. „Тваринний світ”

Зараз помандруємо до зоопарка, де живуть дикі тварини.

Робота в парах

Обговоріть план виконання завдань. Розподіліть, хто виконуватиме завдання варіанта 1, а хто – 2. Виконайте завдання і здійсніть взаємоперевірку. Здайте роботу вчителеві на перевірку. Виконується робота за індивідуальними  картками (Додаток), на яких зазначені координати вузлових точок. Їх  треба з'єднати послідовно і розмалювати. 

 

good_full_1048Варіант 1

1. Страус

1) (0; 0), (- 1; 1), (- 3; 1), (- 2; 3), (- 3; 3), (- 4; 6), (0; 8), (2; 5), (2; 11), (6; 10), (3; 9), (4; 5), (3; 0), (2; 0), (1; - 7), (3; - 8), (0; - 8), (0; 0).

2) Глаз: (3; 10).

.

2. Лис

dfdffdfdfdgfgfgfgffox

1) (- 8; - 9), (- 6; - 7), (- 3; - 7), (1; 1), (1; 3), (4; 7), (4; 4), (7; 2,5),

(4; 1), (6; - 8), (7; - 8), (7; - 9), (5; - 9), (3; - 3), (1,5; - 6), (3; - 8), (3; - 9), (- 8; - 9).

2) Глаз: (4; 3).

 

Варіант 2

 

good_full_10581.Заєц

(5;1), (6;2), (6;3), (5;6), (4;7), (5;8), (6;8), (8;9), (9;9), (7;8), (9;8), (6;7), (7;6), (9;6), (11;5), (12;3), (12;2), (13;3), (12;1), (7;1), (8;2), (9;2), (8;3), (6;1), (5;1) и (5;7).

 

2. Верблюд

1562264000c1eef239559b9fe9c8f326a59bef0502

1) (- 9; 6), (- 5; 9), (- 5; 10), (- 4; 10), (- 4; 4), (- 3; 4), (0; 7), (2; 4), (4; 7), (7; 4),

(9; 3), (9; 1), (8; - 1), (8; 1), (7; 1), (7; - 7), (6; - 7), (6; - 2), (4; - 1), (- 5; - 1), (- 5; - 7),

(- 6; - 7), (- 6; 5), (- 7;5), (- 8; 4), (- 9; 4), (- 9; 6).

2) Глаз: (- 6; 7).

Пізніше малюнки роздруковуються й вручаються учням.

https://fc.naurok.com.ua/000kf5-721d/019.jpgПрактична робота 2.  «Шифрувальник»

 

З допомогою метода координат закодуй малюнок.(Рухайся по контуру за годинниковою стрілкою).  

sobaka.PNG
 

Варіант 1 (2; 12), (5; 9), (10;9), (12; 18), (13; 16), (14; 18), (15; 15), (18; 12), (18; 8), (15;7), (12; 9), (14; 2), (11; 2), (10; 5), (6; 6), (6; 2), (3; 2), (3; 9), (2; 12)

 

Варіант 2 (- 9; 5), (- 7; 5), (- 6; 6), (- 5; 6), (- 4; 7), (- 4; 6), (- 1; 3), (8; 3), (10; 1), (10; - 4), (9; - 5), (9; - 1), (7; - 7), (5; - 7), (6; - 6), (6; - 4), (5; - 2), (5; - 1), (3; - 2), (0; - 1), (- 3; - 2), (- 3; - 7), (- 5; - 7), (- 4; - 6), (- 4; - 1), (- 6; 3), (- 9;

Поміняйтеся знайденими координатами і намалюйте малюнок свого напарника.

Подивитися на тварин у природі - що може бути цікавіше. Ці істоти поводяться по-різному, і тому спостерігати за їхнім життям можна дуже довго. З дитинства багато хто звик ходити на вихідних в зоопарки, які є в багатьох великих містах. На жаль в нашому місті немає зоопарка. Але в Україні в великих містах вони є. Хто розповість в якому зоопарку він був?

Назвіть відомі зоопарки України.

 

ІV. Підсумки уроку

Підбиваємо, перевіряючи якість виконання завдань.

V. Домашнє завдання

Повторіть теорію з теми «Координатна площина», виконайте творче завдання. На координатній площині зобразіть який-небудь рисунок, знайдіть і запишіть координати ключових точок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
1696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку