Урок "Координатна площина".Матеріал допомогає закріпити знання змісту основних понять теми; виробити вміння будувати точки із заданими координатами та розв'язувати задачі, що передбачають застосування цих умінь.
Тема. Координатна площина
Мета: закріпити знання змісту основних понять теми; виробити вміння будувати точки із заданими координатами та розв'язувати задачі, що передбачають застосування цих умінь.
Активізувати розумову діяльність учнів під час участі кожного з них у грі.
Розвивати пізнавальний інтерес учнів, елементи творчої діяльності.
Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок.
I. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
Математичний диктант
Варіант 1[2]
Екскурс в історію (коротке повідомлення учня про Рене Декарта).
Рене Декарт (1596 — 1650) – математик (засновник аналітичної геометрії), фізик, філософ.
Народився Рене Декарт 31 березня 1596 року у французькому місті Лаэ в сім’ї з дворянськими коренями. У своїй біографії Рене Декарт після смерті матері виховувався бабусею. Навчався в коледжі Ла Флеш, де отримував релігійну освіту. У 1618 році почав вивчати юридичні питання, також займаючись математикою.
У 1617 році вступив в голландську армію. Разом з німецькою армією виступав у битві за Прагу.
Після повернення у Францію, Декарт знову переїжджає. З-за звинувачень в єресі він вирішив влаштуватися в Голландії. В ті часи багато часу приділяє науці. У 1637 році була надрукована праця Декарта «Міркування про метод». Слідом вийшли: «Роздуми про першу філософію», «Начала філософії». Також вчений розглядав символіку Вієта, многочлени, рішення алгебраїчних рівнянь, комплексні числа. Багато років його праці не визнавалися. Незабаром після переїзду в 1649 році в Стокгольм Декарт помер.
ІІІ. Вироблення навичок побудови точок на координатній площині.
Практична робота 1. „Тваринний світ”
Зараз помандруємо до зоопарка, де живуть дикі тварини.
Робота в парах
Обговоріть план виконання завдань. Розподіліть, хто виконуватиме завдання варіанта 1, а хто – 2. Виконайте завдання і здійсніть взаємоперевірку. Здайте роботу вчителеві на перевірку. Виконується робота за індивідуальними картками (Додаток), на яких зазначені координати вузлових точок. Їх треба з'єднати послідовно і розмалювати.
Варіант 1
1. Страус
1) (0; 0), (- 1; 1), (- 3; 1), (- 2; 3), (- 3; 3), (- 4; 6), (0; 8), (2; 5), (2; 11), (6; 10), (3; 9), (4; 5), (3; 0), (2; 0), (1; - 7), (3; - 8), (0; - 8), (0; 0).
2) Глаз: (3; 10).
.
2. Лис
1) (- 8; - 9), (- 6; - 7), (- 3; - 7), (1; 1), (1; 3), (4; 7), (4; 4), (7; 2,5),
(4; 1), (6; - 8), (7; - 8), (7; - 9), (5; - 9), (3; - 3), (1,5; - 6), (3; - 8), (3; - 9), (- 8; - 9).
2) Глаз: (4; 3).
Варіант 2
1.Заєц
(5;1), (6;2), (6;3), (5;6), (4;7), (5;8), (6;8), (8;9), (9;9), (7;8), (9;8), (6;7), (7;6), (9;6), (11;5), (12;3), (12;2), (13;3), (12;1), (7;1), (8;2), (9;2), (8;3), (6;1), (5;1) и (5;7).
2. Верблюд
1) (- 9; 6), (- 5; 9), (- 5; 10), (- 4; 10), (- 4; 4), (- 3; 4), (0; 7), (2; 4), (4; 7), (7; 4),
(9; 3), (9; 1), (8; - 1), (8; 1), (7; 1), (7; - 7), (6; - 7), (6; - 2), (4; - 1), (- 5; - 1), (- 5; - 7),
(- 6; - 7), (- 6; 5), (- 7;5), (- 8; 4), (- 9; 4), (- 9; 6).
2) Глаз: (- 6; 7).
Пізніше малюнки роздруковуються й вручаються учням.
Практична робота 2. «Шифрувальник»
З допомогою метода координат закодуй малюнок.(Рухайся по контуру за годинниковою стрілкою).
Варіант 1 (2; 12), (5; 9), (10;9), (12; 18), (13; 16), (14; 18), (15; 15), (18; 12), (18; 8), (15;7), (12; 9), (14; 2), (11; 2), (10; 5), (6; 6), (6; 2), (3; 2), (3; 9), (2; 12)
Варіант 2 (- 9; 5), (- 7; 5), (- 6; 6), (- 5; 6), (- 4; 7), (- 4; 6), (- 1; 3), (8; 3), (10; 1), (10; - 4), (9; - 5), (9; - 1), (7; - 7), (5; - 7), (6; - 6), (6; - 4), (5; - 2), (5; - 1), (3; - 2), (0; - 1), (- 3; - 2), (- 3; - 7), (- 5; - 7), (- 4; - 6), (- 4; - 1), (- 6; 3), (- 9;
Поміняйтеся знайденими координатами і намалюйте малюнок свого напарника.
Подивитися на тварин у природі - що може бути цікавіше. Ці істоти поводяться по-різному, і тому спостерігати за їхнім життям можна дуже довго. З дитинства багато хто звик ходити на вихідних в зоопарки, які є в багатьох великих містах. На жаль в нашому місті немає зоопарка. Але в Україні в великих містах вони є. Хто розповість в якому зоопарку він був?
Назвіть відомі зоопарки України.
ІV. Підсумки уроку
Підбиваємо, перевіряючи якість виконання завдань.
V. Домашнє завдання
Повторіть теорію з теми «Координатна площина», виконайте творче завдання. На координатній площині зобразіть який-небудь рисунок, знайдіть і запишіть координати ключових точок.