Урок №118
Тема: «Координатна площина»
Мета:
Обладнання: глобус, шахова дошка, квиток, розмічена дошка (клітинками), «Райдуга здоров’я», сигнальні картки»
Тип уроку: засвоєння знань,умінь,навичок.
Хід уроку.
I.Організаційний момент.
II.Повторення матеріалу та перевірка знань учнів.
№ 847. Накреслити координатний промінь,одиничний відрізок якого дорівнює 3 см. Позначте на ньому точки А(1), В(2), С(), Д(1), Е(2), Ф(1,5).
№ 1281. Позначити на координатній прямій точку А(-3). Знайдіть на цій прямій точки віддалені від точки А на 5 одиничних відрізків, та укажіть їх координати.
Вчитель: Що спільного і що відмінного між цими завданнями?
Що таке одиничний відрізок?
Що називають координатою точки?
так ні
III. Мотиваці навчальної діяльності:
Вчитель: Пригадаємо, героїв книги Жюля Верна «Діти капітана Гранта». Чому вони так довго мандрували в пошуках капітана?(Тому що вони знали тільки те ,що він знаходиться на37 паралелі)
Після літніх канікул ти залишаєш своєму другу тільки номер квартири, то навряд чи зможе тебе відшукати. В таких випадках говорять ,що ти залишив недостатньо координат.
Виникає запитання: А чи існує загальна система визначення положення об’єкта на площині?
Так ,і на цьому уроці ми розглянемо як ця система побудована і як вона «працює»
IV. Формування знань.
План викладення навчального матеріалу
1. Система координат: означення, будова.
2. Координати точки .
3. Властивості координат точки залежно від її розташування в системі координат
В результаті пояснень виконуємо рисунок
Г: Запис М(-2;7) читають так:
- точка єм с абсцисою мінус два і ординатою сім;
- координати точки єм-пара чисел мінус два і сім.
Алгоритм визначення координати точки: 1) провести перпендикуляр до осі абсцис абсциса точки
2) провести перпендикуляр до осі ординат-ордината точки
V. Закріплення знань. Вироблення вмінь.
1) Прочитайте записи: А(-1;2); В(3;0); С(-1;1); Д(0;-3).
2) Назвіть абсцису та ординату точок: М(-3;2); К(-2;-3); Р(5;0); Е(4;4).
Назвіть в якій чверті знаходиться точка. Зробіть висновок: Праворуч від ОУ:Х>0, ліворуч-Х<0, вище від ОХ,У>О,нижче від ОХ-У<О.
VI. Математична зарядка:
Робота у нас була дуже напруженою, тому ми зараз виконаємо гимнастику для очей.
1. Глибоко вдихніть, зажмурте очі якомога сильніше. Затримаєте дихання і на рахунок «3» швидко видихніть, широко розкривши на видиху очі. (вправу повторити 3-5 разів)
2. Не повертаючи голови, виконуємо горизонтальні рухи очей: направо-наліво. Уявляємо, що наші очки «катаються по осі ОХ». (вправу повторити 3-5 разів)
3. Не повертаючи голови, виконуємо рухи очними яблуками вертикально вгору - вниз. Уявляємо, що наші очи «катаються по осі ОУ». (вправу повторити 3-5 разів)
4. Покладете кінчики пальців на віскі, злегка стискайте їх. 10 разів швидко і легко моргніть. Заплющіть очі і відпочиньте, зробивши 2-3 глибоких вдиху. (вправу повторити 3 рази)
Ваші очи відпочили?
VII. Робота з підручником: виконуємо № 1283 (самостійно)
VIII. Підсумки уроку
«Німий диктант»
На готовому рисунку учитель показує різні фрагменти, а учні повинні назвати ці фрагменти, використовуючи вивчену термінологію.
IХ. Домашнє завдання: Вивчити теорію п.44. вик № 1284, 1294, 1301. Повторити п. 37
1