Урок корекції мовлення в 1 класі.
Тема. Весела подорож до Арктики: вчимося рахувати.
Мета.
Навчальна:
Ознайомити учнів з поняттями "кількісна" та "порядкова" лічба.
Навчити учнів рахувати кількісно та порядково до 10.
Вдосконалювати навички рахунку в межах вивчених чисел.
Формувати вміння співвідносити числівник з кількістю предметів.
Закріпити знання про склад числа.
Розвивати вміння використовувати порядкові числівники у відповідях на питання.
Корекційно-розвиваюча:
Розвивати артикуляційну моторику, фонематичний слух, дрібну моторику рук, пам'ять, увагу, мислення.
Збагачувати словниковий запас іменниками, прикметниками, числівниками. Вводити нові слова, пов'язані з темою розповіді, та закріплювати вже вивчені.
Виховна:
Виховувати інтерес до занять з корекції мовлення; старанність, акуратність, самостійність, послідовність виконання.
Прищепити любов до тварин, що веде до розуміння важливості бережливого ставлення до природи.
Обладнання:
Роздатковий матеріал (відбитки правої руки дітей, фломастери, сніжинки, кольоровий (блакитний) папір, картки з завданнями).
Демонстраційний матеріал (картинки з цифрами, предмети для рахунку).
Хід уроку
- Яка зараз пора року?
- Коли приходить зима, випадає перший сніг, наступають морози, ми неодмінно починаємо чогось чекати і готуватися…
Які свята ви чекаєте?
- Чи прикрасили ви ялинку? Чи багато на ній іграшок?
Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)
І я до вас на урок прийшла з ялинковою прикрасою. Відгадайте, хто це? (полярний ведмідь).
Білі полярні ведмеді живуть в Арктиці, на узбережжі Північно-льодовитого океану. Там панують зимові морози, різкі вітри, хуртовини. То ж давайте на одну хвилину спробуємо перенестися туди… Відтворіть крижане повітря.
Вправа на дихання
Їхнє свято теж взимку. 27 лютого – Міжнародний день білого ведмедя. Завдяки людині його вид знаходиться під загрозою зникнення.
Сьогодні він нам допоможе навчитися правильно рахувати, правильно поєднувати числа з словами.
Вивчення нового матеріалу (15 хв.)
Вправа «Кількісна лічба»
Запам’ятайте: число 1 дружить зі словом «ведмідь», числа 2,3, 4 – «ведмеді», числа 5-10 – «ведмедів».
Ну що порахуємо…
Фізкультхвилинка
Пригадайте вірш про пальчики
Давайте пальці рахувать:
Один, два, три, чотири, п’ять,
Один, два, три, чотири, п’ять.
Десять пальців, дві руки
Це мої помічники.
- А чи дійсно вони є вашими помічниками, ми в цьому сьогодні переконаємося.
Виготовлення аплікації.
- А зараз ми виготовимо такого полярного ведмедика. Покладіть відбиток своєї правої руки пальцями донизу. Прикладіть голову ведмедя на великий палець.
- Порахуйте частини тіла і будову ведмедя.
У ведмедя одна голова, два вуха, два ока, один ніс, один рот, чотири лапи.
Намалюйте пальчики на лапках: риски.
Складання короткої розповіді про ведмедя.
- Коротко розкажіть про тварину.
У ведмедя голова велика, вуха та очі маленькі, рот міцний, лапи сильні, п’ятипалі.
Вправа «Рахунок за порядком»
А зараз порахуємо за порядком. Який за порядком ведмідь?
Перший ведмідь… Який зник ведмідь?
Перша ведмедиця… Яка ведмедиця не з’явилася?
Перше ведмежатко… Яке ведмежатко відсутнє?
Перша ведмедиця з двома ведмежатками… Яка до вас не завітала?
Виготовлення аплікації з коментуванням.
Давайте зробимо аплікацію з коментуванням. Розкладіть крижинки і порахуйте: перша крижинка, друга крижинки, третя крижинка. Намалюйте хвилі моря: одна хвиля, друга хвиля, третя хвиля. Поставте ведмедика на першу крижинку. Покладіть сніжинки, порахуйте: перша сніжинка, друга сніжинка, третя сніжинка.
- Яка чудова робота. На перерві я допоможу кожному приклеїти деталі. Який ведмедик? (Білий, пухнастий, великий; хижий, сміливий, швидкий, розумний, небезпечний).
Вправа «Кількість, число, перший голосний»
Порахуйте в квадратику тварин. За допомогою паличок покажіть відповідну цифру. В наступному квадратику напишіть фломастером голосний першого складу слова. Зараз знову повернемося до лічби.
Вправа «Меню ведмедів»
Білі ведмеді найбільші хижаки на Землі. Пошуком їжі вони займаються вдень і вночі. У них дуже чуйний нюх. Вони здатні відчути тюленів, що лежать в укритті під снігом. Вони відмінно плавають, стрибають у воду, сповзають з крижини, пірнають з відкритими очима, уміють ловити рибу.
Один ведмідь з’їв шістьох риб.
Два ведмеді з’їли двох морських котиків.
Три ведмеді з’їли одного кита.
Чотири ведмеді з’їли чотирьох тюленів.
П’ять ведмедів з’їли п’ятьох моржів.
Вправи
- Допоможіть ескімосу знайти доріжку до свого житла з льоду і снігу «голку».
- Порахуйте морських котиків.
Підсумок уроку
- Сьогодні ви дуже старалися. І тому заслужили такого ведмедика. Повісьте його на ялинку і порахуйте:
- Скільки у вас іграшок на ялинці?
- Яким за порядком буде ведмедик?
.