Урок корекції вад розвитку "Разом подорожуємо з мешканцями зимового лісу"

Про матеріал
Розширити та узагальнити знання дітей про диких тварин, вміння виділяти й характеризувати особливості зовнішнього вигляду, способу їх життя. Формувати вміння орієнтуватися в просторі, використовувати слова «за», «попереду»; вправляти в кількісній і порядковій лічбі в межах 5.Розвивати увагу, пам’ять. Виховувати любов до живої природи, дбайливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

Тема: КВР   Разом подорожуємо з мешканцями зимового лісу

 Мета:

Навчальна: продовжувати ознайомлення з особливостями зимової пори року; розширити знання про зміни в природі, пов’язані з приходом зими. Розширити та узагальнити знання дітей про диких тварин, вміння виділяти й характеризувати особливості зовнішнього вигляду, способу їх життя.

Корекційна: Формувати вміння орієнтуватися в просторі, використовувати слова «за», «попереду»; вправляти в кількісній і порядковій лічбі в межах 5.Розвивати  увагу, пам’ять.

Виховна:  Виховувати любов до живої природи, дбайливе ставлення до тварин.

                               ХІД УРОКУ:

I. Організаційний  момент.

Ритуал « Привітання».

    Треба дружно привітатись: добрий день!

    Дружно й весело сказати: добрий день!

    Вліво – вправо повернутись: добрий день!

   Туди – сюди посміхнутись: добрий день!

II. Мотивація навчальної діяльності.

  • Діти, коли я поспішала до школи, мені на долоню сіла чарівна сніжинка. Подивіться, яка вона красива. Сніжинка бажає, щоб ви відгадали загадку:

   Прийшла до нас бабуся

   У білому кожусі,

    Поля причепурила,

    Пухнастим снігом вкрила.

    Вгадайте,  хто вона,

    Бабуся  чарівна.

  (Зима)

- Яка пора року зараз?

  - Як люди одягаються взимку?

   - В які ігри можна гратися взимку?

   - На чому можна кататися взимку?

  - Вам подобається зима?

ОКОРОБІКА «Сніжинка»

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Сніжинка мені щось шепоче. Вона запрошує нас в подорож до зимового лісу. Помандруємо? А подорожувати ми будемо по чарівній стежині, загадкових слідах до зимового лісу.

(Діти проходять по  стежині, яка викладена в класі  і по слідах в снігу).

ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1.Хвилинка фантазії (лунає музика)

- Ось ми з вами і потрапили до лісу. Діти, закрийте оченята і уявіть, що ми в справжньому лісі ( запис шуму лісу). Тиша. Лише вітер посвистує. Дерева стоять в снігу, ніби одягли шапки. Ось, десь тріснула гілочка. Почулося пташине: «кар». Зарипів сніжок. І лише видно на снігу чиїсь сліди. І знову тиша, спокій. Лише верхівки дерев погойдуються від вітру.

-  А тепер відкрийте оченята. Ось ми і в чарівному зимовому лісі.

    - Що відбувається з деревами взимку? Чому?

   - Які дерева залишаються  зеленими цілий рік? (Ялинка, сосна, туя, смерека).

   - Які птахи залишаються в нас зимувати? (Горобець, сорока, ворона, дятел, снігур).

   -А як називають птахів, які в нас залишаються зимувати, одним словом? (Зимуючі).

   - Як люди допомагають птахам вижити взимку? (Годівнички…)

   - Якого птаха називають лісовим лікарем? (Дятла).

   - Які тварини впадають в сплячку? (Ведмідь, їжак).

   - Хто міняє на зиму хутро? (Заєць).

   - А якби їжачку запропонували помінятися шубкою із зайчиком, він погодився б? Чому?

-  Погляньте, скільки лісових звірят зібралось на галявині.

   - Скільки ведмедиків?

   - Скільки лисичок?

   - Скільки зайчиків?

2.Хвилинка ерудита

(Діти рахують,порівнюючи їх між собою.)

3.Пальчикова гімнастика

Робота на фланелеграфі з геометричними фігурами.

4.Рухливі вправи (орієнтування в мікропросторі)

- Наші звірята люблять гратися. Ось вони стали в рядочок. Хто стоїть першим? Другим? Хто стоїть перед зайчиком? За лисичкою? Хто зайвий? (Собачка). Чому? (Всі тварини дикі, а собачка домашня тварина).

- Хто ще може бути зайвим? ( Зайчик – у нього найдовші вуха; ведмедик – він найбільший; лисичка – у всіх короткі хвости, а в неї довгий).

-   А хто це живе у нас на сосні? (Білочка).

- А що любить їсти білочка? (Горішки, шишки).

-  Білочка так пустувала, що розсипала горішки й  шишки. Тепер не може справитись з бідою, зібрати горішки та шишки. Ой і сваритиме ж її матуся… Допоможемо білочці зібрати їх? Нам потрібно зібрати шишки у великий кошик, а горішки у  маленький.

-  Діти, скільки шишок у великому кошику? (Багато). А скільки горішків у маленькому кошику? (П’ять).

-  От і допомогли ми білочці, тепер вона не буде сумувати, а буде радіти тому, що в неї з’явилося багато друзів, які не залишають товаришів в біді. Білочка понесе горішки до своєї матусі, а я вам пропоную трішки порозважатись,  пограти в гру «Буває – не буває». Якщо буває – плескаємо в долоньки, а не буває – хитаємо голівкою.

Фізкультхвилинка

   - Вовк по лісі ходить. (Так).

   - Сонце світить уночі. (Ні).

   - Ведмідь у лігві взимку спить. (Так).

    - Білочка гризе горішки. (Так).

   - Квіти на снігу ростуть. (Ні).

   - Білка їсть солодкий мед. (Ні).

    - Півень у норі живе. (Ні).

   - Вовк на гілку прилетів. (Ні).

   - Хлопчик поїхав на лижах збирати суниці. (Ні).

-  Забарились ми з вами у лісі. Час нам повертатись до класу. А сніжинка нас супроводжуватиме. Адже нам потрібно долати снігові замети, йти по загадкових слідах. (Діти ідуть по слідах і стежині).

-    Ось ми і в школі. Давайте подякуємо сніжинці за цікаву подорож.  А на нас чекає робота в центрах.

3. Показати  емоціями (робота в парах)

Злий, як ... вовк.
Боягузливий, як ... заєць.
Хитра, як ... лисиця.
Клишоногий, як ... ведмідь.
Зубастий, як ... вовк.
Пухнастий, як ... заєць.
Незграбний, як ... ведмідь.
Стрибуча, як ... білка.  

 

V. Підсумок уроку.

Дидактична вправа «Найрозумніший»

 

 

 


doc
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
25 липня 2019
Переглядів
846
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку