Тема: КВР Разом подорожуємо з мешканцями зимового лісу
Мета:
Навчальна: продовжувати ознайомлення з особливостями зимової пори року; розширити знання про зміни в природі, пов’язані з приходом зими. Розширити та узагальнити знання дітей про диких тварин, вміння виділяти й характеризувати особливості зовнішнього вигляду, способу їх життя.
Корекційна: Формувати вміння орієнтуватися в просторі, використовувати слова «за», «попереду»; вправляти в кількісній і порядковій лічбі в межах 5.Розвивати увагу, пам’ять.
Виховна: Виховувати любов до живої природи, дбайливе ставлення до тварин.
ХІД УРОКУ:
I. Організаційний момент.
Ритуал « Привітання».
Треба дружно привітатись: добрий день!
Дружно й весело сказати: добрий день!
Вліво – вправо повернутись: добрий день!
Туди – сюди посміхнутись: добрий день!
II. Мотивація навчальної діяльності.
Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі,
Поля причепурила,
Пухнастим снігом вкрила.
Вгадайте, хто вона,
Бабуся чарівна.
(Зима)
- Яка пора року зараз?
- Як люди одягаються взимку?
- В які ігри можна гратися взимку?
- На чому можна кататися взимку?
- Вам подобається зима?
ОКОРОБІКА «Сніжинка»
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Сніжинка мені щось шепоче. Вона запрошує нас в подорож до зимового лісу. Помандруємо? А подорожувати ми будемо по чарівній стежині, загадкових слідах до зимового лісу.
(Діти проходять по стежині, яка викладена в класі і по слідах в снігу).
ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.Хвилинка фантазії (лунає музика)
- Ось ми з вами і потрапили до лісу. Діти, закрийте оченята і уявіть, що ми в справжньому лісі ( запис шуму лісу). Тиша. Лише вітер посвистує. Дерева стоять в снігу, ніби одягли шапки. Ось, десь тріснула гілочка. Почулося пташине: «кар». Зарипів сніжок. І лише видно на снігу чиїсь сліди. І знову тиша, спокій. Лише верхівки дерев погойдуються від вітру.
- А тепер відкрийте оченята. Ось ми і в чарівному зимовому лісі.
- Що відбувається з деревами взимку? Чому?
- Які дерева залишаються зеленими цілий рік? (Ялинка, сосна, туя, смерека).
- Які птахи залишаються в нас зимувати? (Горобець, сорока, ворона, дятел, снігур).
-А як називають птахів, які в нас залишаються зимувати, одним словом? (Зимуючі).
- Як люди допомагають птахам вижити взимку? (Годівнички…)
- Якого птаха називають лісовим лікарем? (Дятла).
- Які тварини впадають в сплячку? (Ведмідь, їжак).
- Хто міняє на зиму хутро? (Заєць).
- А якби їжачку запропонували помінятися шубкою із зайчиком, він погодився б? Чому?
- Погляньте, скільки лісових звірят зібралось на галявині.
- Скільки ведмедиків?
- Скільки лисичок?
- Скільки зайчиків?
2.Хвилинка ерудита
(Діти рахують,порівнюючи їх між собою.)
3.Пальчикова гімнастика
Робота на фланелеграфі з геометричними фігурами.
4.Рухливі вправи (орієнтування в мікропросторі)
- Наші звірята люблять гратися. Ось вони стали в рядочок. Хто стоїть першим? Другим? Хто стоїть перед зайчиком? За лисичкою? Хто зайвий? (Собачка). Чому? (Всі тварини дикі, а собачка домашня тварина).
- Хто ще може бути зайвим? ( Зайчик – у нього найдовші вуха; ведмедик – він найбільший; лисичка – у всіх короткі хвости, а в неї довгий).
- А хто це живе у нас на сосні? (Білочка).
- А що любить їсти білочка? (Горішки, шишки).
- Білочка так пустувала, що розсипала горішки й шишки. Тепер не може справитись з бідою, зібрати горішки та шишки. Ой і сваритиме ж її матуся… Допоможемо білочці зібрати їх? Нам потрібно зібрати шишки у великий кошик, а горішки у маленький.
- Діти, скільки шишок у великому кошику? (Багато). А скільки горішків у маленькому кошику? (П’ять).
- От і допомогли ми білочці, тепер вона не буде сумувати, а буде радіти тому, що в неї з’явилося багато друзів, які не залишають товаришів в біді. Білочка понесе горішки до своєї матусі, а я вам пропоную трішки порозважатись, пограти в гру «Буває – не буває». Якщо буває – плескаємо в долоньки, а не буває – хитаємо голівкою.
Фізкультхвилинка
- Вовк по лісі ходить. (Так).
- Сонце світить уночі. (Ні).
- Ведмідь у лігві взимку спить. (Так).
- Білочка гризе горішки. (Так).
- Квіти на снігу ростуть. (Ні).
- Білка їсть солодкий мед. (Ні).
- Півень у норі живе. (Ні).
- Вовк на гілку прилетів. (Ні).
- Хлопчик поїхав на лижах збирати суниці. (Ні).
- Забарились ми з вами у лісі. Час нам повертатись до класу. А сніжинка нас супроводжуватиме. Адже нам потрібно долати снігові замети, йти по загадкових слідах. (Діти ідуть по слідах і стежині).
- Ось ми і в школі. Давайте подякуємо сніжинці за цікаву подорож. А на нас чекає робота в центрах.
3. Показати емоціями (робота в парах)
Злий, як ... вовк.
Боягузливий, як ... заєць.
Хитра, як ... лисиця.
Клишоногий, як ... ведмідь.
Зубастий, як ... вовк.
Пухнастий, як ... заєць.
Незграбний, як ... ведмідь.
Стрибуча, як ... білка.
V. Підсумок уроку.
Дидактична вправа «Найрозумніший»