Урок №24 Дата__________
Тема: Корінь і суфікс як значущі частини слова
Мета уроку: поглибити знання учнів про значущі частини слова,
формувати вміння добирати спільнокореневі слова,
розбирати слова за будовою, визначати значення і
відтінки значення, що надають словам префікси і суфікси;
розвивати увагу, логічне мислення, удосконалювати вміння
застосовувати на практиці здобуті теоретичні знання,
навички колективної й самостійної роботи; виховувати
любов до рідного слова.
Хід уроку
Організаційний момент
Оголошення теми і мети
Актуалізація опорних знань та вмінь
Що називається закінченням?
Розібрати слова за будовою: білий, білесенький, голос, голосний, вголос, школа, пришкільна.
Подані у дужках слова правильно введіть у словосполучення. Запишіть, виділіть основу і закінчення:
Початок ( весна), подихи ( північний ) вітру, між ( голий ) деревами, дорога до ( школа), на (порожній ) полі, кришталики ( лід ).
Основний зміст уроку
Творче завдання
Дібрати спільнокореневі слова до слів: небо, радість, читати. Ввести їх у речення.
Розподільчий диктант
Спільнокореневі слова і різні форми одного слова записати у дві колонки.У спільнокореневих словах виділити корінь.
Високий, високі, висота, високим, вись, височина, висока , височіє.
Фізкультхвилинка
Листочки-парашутики, як стомлені пташки,
Летять і опускаються на трави і стежки.
Листочки-парашутики у лісі не злічить.
То осінь опускається, бо хоче відпочить.
Графічний диктант
Складіть схеми слів
Радісний, записка, близенько, лісочок.
Диктант з коментуванням
Вказані вчителем слова розібрати за будовою. Яких значень надають їм суфікси?
Вітерець не віє вже тепленько. І високо понад лан злинув хитрий вітрюган. На крилечках, вітрику, полети! В кущах вітрище свище, гуляє морозище. Вибіг вітер із-за лісу, крикнув громові: «Гульвісо!»
Підсумок уроку
Домашнє завдання. Виписать текст з художньої літератури 5-7 речень про осінь і розібрать в ньому спільнокореневі слова за будовою.