Інтегрований урок «Козацькі розваги»
Мета уроку: освітня: розширити знання учнів про історію славного українського козацтва, Запорозької Січі, гетьманів, удосконалювати навики виразного читання;
розвиваюча: розвивати вміння аналізувати, виділяти головне, самостійно робити висновки, систематизувати, формувати гнучкість, самостійність, критичність мислення, розвивати уяву;
виховна: сприяти естетичному вихованню учнів, продовжувати формувати такі риси характеру, як: патріотизм, гуманізм, милосердя; виховувати правильне ставлення та любов до історії українського народу; сприяти створенню міцного класного колективу. Створити атмосферу свята в грі-змаганні.
Форма проведення: розповідь з елементами бесіди,виготовлення лепбуку,повідомлення.
Обладнання: комп’ютер, дошка, портрети гетьманів, символи України, картини на козацьку тематику, булава, шабля, виставка книг М. Грушевський “Ілюстрована історія України”, пісні: «Ой у лузі червона калина», «Несе Галя воду».
Хід уроку
Вступне слово учителя :
Сьогодні великої ваги набуває відродження українського козацтва. Таким чином, Покрова святкуватиметься в нас не тільки як народнорелігійне, а й національне свято. На Запоріжжі була церква святої Покрови, і запорозькі козаки вважали святу Покрову своєю покровителькою. Як відомо людина нерозривно пов’язана з минулим свого народу, його історією, і сьогодні ми перегорнемо одну із сторінок нашого славного минулого.
Сьогодні козак – не той, хто одягнений у вишиванку й шаровари. Козак – це воїн за духом, і воюватиме він тільки за честь і свободу. ШЛЯХЕТНІСТЬ, МУДРІСТЬ, ВІДВАГА – три основні ознаки козака: шляхетного не підкупиш, мудрого не обдуриш, мужнього не залякаєш!
Отож, запрошуємо наших славних козаків!
Звучить пісня «Козацький марш» (В.Білоножко)
Козак1
Козак2
Козак3
Козак4
Козак5
Козачка6
Наш девіз: За синє небо, за жовте колосся,
Боротися треба, щоб краще жилося
Конкурс №1. «Чи вміють козаки мовчати?» Ведучий. Умови конкурсу: за мотивами української народної пісні «Несе Галя воду» створити пантоміму.
Конкурс №2 «Кухар»
(посортувати кукурудзу, квасолю)
Конкурс №3 «Хто швидше»
Потрібно швидко пронести горіх у ложці.
Конкурс № 4«Хто кого перетанцює»
Козацький танець був не просто танцем для душі. Це були спеціальні акробатичні вправи, які допомагали козаку навіть у бою. Козак, як вихор, міг із шаблею в руках, вистрибуючи, виконувати спеціальні елементи танцю. Самі вороги говорили, що важко битися з козаком, в якого вселився ніби сам біс. Це козаку допомагав танок. (Перегляд відео) Отож, спробуйте і ви свої сили в танці. Хто довше танцюватиме навприсядки, той – переможець.
Конкурс №5 «Глядач» (для батьків)
1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)
7. Яка назва гімну України. (Ще не вмерла Україна)
8. Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)
9. Як називається основний закон України? (Конституція)
10.. Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)
Конкурс № 6 «У кого сильніша рука?»
В Україні з давніх-давен козаки мірялися силою. А зараз козаки, не відриваючи ліктя від столу, намагатимуться відхилити і притиснути руку суперника до поверхні.
Створення лепбука
Конкурс №7 «Бліц опитування»
Літературне читання віршів
Конкурс 8. « Козаки-чумаки»
З аркушів паперу потрібно викласти козацький маршрут.
Рефлексія
Учитель . У глибині душі кожного українця живе козак: воїн, який нічого не боїться і за рідну землю без роздумів віддасть своє життя. Отже всіх ще раз вітаю зі святом, і бажаю міцного козацького здоров’я, незламної волі до перемоги та патріотичного духу, який допоможе долати будь-які перешкоди!. Пам’ятаєте, дорогі діти, що ви є нащадками славних українських козаків.
Нагородження учнів грамотами