19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Урок "Кожна квітка красива і неповторна. Тамара Коломієць «Нагідка»"

Про матеріал
Тема: Кожна квітка красива і неповторна. Тамара Коломієць «Нагідка» Мета: закріпити навички свідомого, виразного читання; ознайомити з життям і творчістю Тамари Коломієць; вміти відчувати емоційний зміст поезії, розкриваючи красу і багатство рідного слова за допомогою творів поетеси; закріпити навички роботи над художніми засобами; зв’язно висловлювати свої думки, збагачувати словниковий запас, розвивати творчі здібності, продовжувати розширювати читацький світогляд дітей; розвивати вміння спілкуватися у класі; виховувати любов до рідного слова. Обладнання: портрет письменниці; збірки творів письменниці; картки зі чистомовкою та віршиком, зображення квітки. Тип уроку: читання художнього твору Клас: 2
Перегляд файлу

Тема: Кожна квітка красива і неповторна. Тамара Коломієць «Нагідка»                        

Мета: закріпити навички свідомого, виразного читання; ознайомити з життям і творчістю Тамари Коломієць; вміти відчувати емоційний зміст поезії, розкриваючи красу і багатство рідного слова за допомогою творів поетеси; закріпити навички роботи над художніми засобами; зв’язно висловлювати свої думки, збагачувати словниковий запас, розвивати творчі здібності, продовжувати розширювати читацький світогляд  дітей; розвивати вміння спілкуватися у класі; виховувати любов до рідного слова.

Обладнання: портрет письменниці; збірки творів письменниці; картки зі чистомовкою та віршиком, зображення квітки.

Тип уроку: читання художнього твору

Клас: 2

 

Хід уроку

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО РОБОТИ
  •       Доброго дня, дітки! Перш ніж розпочати наш урок, давайте  дізнаємося, з яким настроєм ви завітали до нас на урок. Для цього буде проведено діагностування вашого настрою. На ваших партах лежать зображення квітів. Розмалюйте їх у такому кольорі, що відповідає вашому настрою.
  •       Жовтий колір – гарний
  •       Жовтогарячий – дуже гарний
  •       Червоний – радісний
  •       Зелений – спокійний
  •       Синій – сумний
  •       Коричневий – тривожний
  •       Чорний – поганий
  •       Білий – байдужий
  1. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
  •       Назвіть за допомогою яких художніх прийомів поет А. Камінчук створює образ весняного сонця, пухнастих вербових котиків, передає музику природи. (Порівняння, звуконаслідування)
  1. ПІДГОТОВКИ ДО СПРИЙМАННЯ НОВОГО ТЕКСТУ
  1. Робота над чистомовкою (у кожного учня на парті)

Че-че-че – влітку сонечко пече.

Чу-чу-чу – всім спечу по калачу.

Чі-чі-чі – не лежи на печі.

Ча-ча-ча – в мене немає м’яча.

Чі-чі-чі – у мене ключі.

Іч-іч-іч – надворі ніч.

Ча-ча-ча – в мене добра вдача.

Чу-чу-чу – на ракеті я лечу.

Чі-чі-чі – буду їсти калачі.

  •       Читаємо голосно.
  •       Читаємо тихо.
  •       Читаємо голосно знижуючи поступово до зовсім тихенького голоску.
  1. Вправа для розвитку артикуляції дихання (у кожного на парті)

Вітерець у лісі – ш-ш-ш.

Повзе вуж у траві – с-с-с.

Прилетів жук – ж-ж-ж.

Заспівав комарик – з-з-з.

Полетів птах – шух-шух-шух.

Запихкав їжачок – пих-пих-пих.

Дзюркоче вода у струмочку – дз-дз-дз.

Забриніла бджілка – дж-дж-дж.

  •       Послухайте вірш. Скажіть, який настрій він у вас викликав?

З цупкого аркуша-листка

Зроблю верткого літачка.

Ріжки надріжу і загну,

Гвіздком до палиці припну.

 

Хай лопотить на вітерці,

Немов летить в моїй руці.

Хурчать крильцята вітрячка,

Немов пропелер літачка!

  •       Цей веселий, добрий вірш написала знана українська поетеса Тамара Коломієць. З її творчістю ми ознайомимось сьогодні на уроці.
  •       Тамара Опанасівна Коломієць народилася в місті Корсунь-Шевченківський на Черкащині. Мати багато працювала, тому вихованням дівчинки займалася бабуся. Тамара виросла «у пелені бабусі Ганни», яка була в міру релігійною, керувалася здоровим глуздом і прислухалася до народної мудрості. Ці риси характеру вона передала внучці. Неписьменна баба Ганна знала напам’ять майже весь «Кобзар» і часто його цитувала.

Мама дівчинки працювала лікарем. Дідуся і татка, на жаль, уже в ранньому дитинстві у дівчинки не було: дідуся забрала громадянська, а татка – Друга світова війна. Але був ще маленький братик, якому доводилося власноруч майструвати вітрячки, літачки та кораблики.

Тамара Опанасівна належить до покоління, дитинство якого було перерване війною. Ще до війни дівчинка вміла читати. А потім усі підручники замінив «Кобзар» та бабусині козацькі й чумацькі сумовиті пісні, казки. Загадки, лічилки, яких вона знала безліч. Перша збірка Тамари Коломієць називається «Проліски». Поетеса є членом Національної спілки письменників України. Самостійне читання учнями статті про Т. Коломієць.

  •       Прочитайте самостійно статтю про Т. Коломієць в підручнику на с. 97.
  •       Куди запрошують читачів вірші Т. Коломієць?
  •       Яка мова її творів?

Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

  1. ПЕРШЕ ЧИТАННЯ ТВОРУ ВЧИТЕЛЕМ
  •       Послухайте і скажіть, який настрій цього вірша?

НАГІДКА

Що ромашки – білявенькі,

Чорнобривці – чорнявенькі.

А в нагідки така біда,

Така біда – коса руда.

Стоїть вона, сиротина,

Одним одна коло тину.

А ромашки дивуються,

Чорнобривці чудуються:

  •       Звідкіля ти, гарнесенька,

Як сонечко, яснесенька?

  1. СЛОВНИКОВА РОБОТА
  •       Які слова у цьому вірші вам не зрозумілі? (діти називають ці слова якщо є, а вчитель пояснює їх значення)
  •       Читання стовпчиків слів на одному диханні.

Коса                                    біда

Руда                                    одна

Ромашки                             чорнобривці

Білявенькі                           дивуються

Гарнесенька                        чудуються

  1. САМОСТІЙНЕ ЧИТАННЯ ТВОРУ ДІТЬМИ
  •       Гра «Хвиля». Вірш читається так, ніби хвиля  прибивається до берега і відходить від нього: тихо – голосніше – голосно – тихіше – тихо – голосніше.
  •       Читання «квіточкою». Читає той, кому на парту «впала» квіточка.
  1. АНАЛІЗ ФАКТИЧНОГО І ОБРАЗНОГО ЗМІСТУ ТЕКСТУ. РОБОТА НАД МОВНИМИ ЗАСОБАМИ
  •       Назви яких квітів згадуються у вірші?
  •       Якого кольору ромашки?
  •       Якими побачила авторка чорнобривці?
  •       Чому журилася нагідка? (Вона вважала себе непривабливою).
  •       Чи варто їй було журитися?
  •       Чи можна сказати, що кожна квітка красива та неповторна в природі?
  •       Чи можна те ж саме сказати про людей?
  1. ВИЗНАЧЕННЯ ГОЛОВНОЇ ДУМКИ
  2. ТВОРЧА РОБОТА НА ОСНОВІ ТЕКСТУ ЧИ ПЕРЕКАЗУ
  •       Давайте спробуємо відобразити нагідку ц ваших зошитах. За прочитаним віршем на малюйте нашу квіточку. (виставка робіт)
  1. ПІДСУМОК УРОКУ
  •       Який вірш вивчали на сьогоднішньому уроці?
  •       Хто його автор?
  •       Що нового ви дізналися про поетесу?
  •       Що вам сподобалося на уроці?
  •       Що вам найкраще вдалося на уроці?
  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  •       Вивчити вірш напам’ять ст.. 97

 

 

docx
Додано
13 лютого
Переглядів
407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку