Урок, "Відсотки. Розв'язування задач"

Про матеріал
У дітей 5-6 класів інколи може не бути мотивації до навчання, тому доцільно використовувати на уроках задачі, які показують зв'язок навчального матеріалу з життям. Тема "Відсотки" є однією з тих тем, де можна на прикладах задач показати зв'язок математики з життям.
Перегляд файлу

ОЗНЗ Катюжанська ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель математики

Осадча З.Д.

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Відсотки. Розв’язування задач

Мета: формувати практичні вміння і навички застосовувати набуті знання про відсотки до розв’язування різних типів задач; розвивати кмітливість, творчість, ініціативу; сприяти вихованню позитивного ставлення учнів до навчання.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: комп’ютер, інтерактивна дошка

  Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань і вмінь

1) (Для перевірки домашньої роботи зібрати зошити перед уроком)

2) Розв’язування  усних вправ

а) Знайти 250% від 200

б) 25% місяця становить 7 діб. Що це за місяць?

в) Скільки відсотків становить число 16 від 32?

г) Порівняти: 1. 25% від 60 кг і 80% від 5 кг

                        2. 30% від 70 кг і 70% від 30 кг.

д)  Знайти величину кута, якщо його градусна міра становить 20% від прямого кута?

е) Скільки учнів у класі, якщо 10% усіх становить 3 учні. 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Сьогодні на уроці продовжимо розв’язувати різні типи задач на відсотки. Щоб полегшити роботу і щоб бажання розв’язування задач у вас не зникало, зробимо так. На дошці закодоване слово, яке пов’язане з нашим уроком. Букви цього слова будемо відкривати, поступово розв’язуючи шість задач.

ІІІ. Формування практичних умінь та навичок

  1. Розв’язування задач на увагу

Учитель. Нове «відкриття» в галузу фізико-математичних наук зробили спеціалісти комбінату з виготовлення молочних продуктів. На банках із згущеним молоком, яке випускав цей комбінат, написано: «Виготовлено з незбираного молока методом згущення з додаванням цукру і складається з таких речовин: 28,5% молока, 43,5% бурякового цукру, 26,5% вологи, 8,5% жиру». Що це за «відкриття»? У чому його суть? (Після того, як учні розберуть «суть» відкриття, переходимо до розшифрування слова).

  1. На дошку проектуються умови задач, до кожної з яких подано відповіді. Розв’язавши задачу і обравши номер правильної відповіді, учні поступово відкривають букви слова.

Задача 1. Споживач використав електроенергії на суму 750 грн. Він уже оплатив 20% всієї вартості. Яку суму грошей йому ще потрібно оплатити?

  1. 150 грн; 2) 121 грн;  3) 600 грн; 4) 200 грн; 5) 135 грн;  6) 540 грн.

Розв’язуючи задачу, учні приходять до висновку що правильною є відповідь №3. Тому відкриваємо третю букву.

           Задача 2. В  банк поклали гроші під 12% річного прибутку. Через рік       сума вкладу дорівнювала 162,4 грн. Який початковий вклад?

  1. 131,2 грн; 2) 129 грн;  3) 111 грн;  4) 145 грн; 5) 132,2 грн;  6) 137,2 грн.

В ході розв’язування задачі відкривається четверта буква слова.

Задача 3. В банк поклали 9000 грн. Через рік сума вкладу дорівнювала 9945 грн. Під який відсоток покладено вклад?

  1. 1,05%;  2) 11,5%;  3) 105%;  4) 12,4%;  5) 13%;  6) 10,5%.

Розв’язавши задачу, учні відкривають шосту букву закодованого слова.

(Для розв’язування задач 1 – 3 клас поділено на три групи. Кожна група розв’язує одну із задач, а потім іде колективне обговорення)

 IV. Творче застосування вмінь і навичок

Задача 4. Сплав вагою 320 кг містить 20% олова і 144 кг свинцю. Визначити відсотковий вміст домішок.

  1. 3,5%;  2) 35%;  3) 34,5%;  4) 35,5%;  5) 33,5%;  6) 45%.

(Пропоную учням самостійно скласти план розв’язування задачі) Розв’язавши задачу, учні відкривають другу букву закодованого слова.

Задача 5. У посудині є 30%-й  розчин солі. Скільки кілограмів дистильованої  води треба добавити до 20 кг такого розчину, щоб концентрація солі зменшилась до 10%?

  1. 41 кг;  2)  22 кг;  3)  0,4 кг;  4)  51 кг;  5) 40 кг;  6)  40,5 кг.

Розв’язавши задачу, учні одержують відповідь 40 кг, і правильною є відповідь №5. Відкривають п’яту  букву закодованого слова.

Задача 6. Взимку ціна на молоко підвищилась на 20%, а на весні знизилась на 20%. Як змінилась початкова ціна молока?

  1. Зменшилась на 4%;  2) збільшилась на 4%;  3) збільшилась на 40%;  4) не змінилась;  5) зменшилась на 40%;  6) збільшилась на 0,4%.

Розв’язавши задачу, учні відкривають першу букву закодованого слова.

Отже,  маємо слово «П О З И К А»

Учитель. Чому саме це слово було закодовано? Як воно пов’язане з відсотками. ( Учні пригадують виникнення відсотків)

V. Підсумок

Учитель. Розв’язування багатьох задач пов’язаних з відсотками допомагає з такими часто вживаними поняттями  як ціна, собівартість продукції, продуктивність праці, вологість рослин та їх плодів, вологість повітря, міцність розчинів та інше. Поняття відсотків часто використовуються в господарських і статистичних розрахунках для числової характеристики та порівняння фактів і явищ, що вивчаються. 

VI. Домашнє завдання.

 

 

  

 

 

docx
Додано
29 липня
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку