Урок « Відношення. Пропорції. Відсотки »

Про матеріал
Мета: узагальнити та систематизувати знання та вміння за темою « Відно- шення. Пропорції. Відсотки.» формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв′я- зування задач; розвивати навички самостійності, винахідливості, логічного мислен- ня, самоконтролю, уваги; розширювати світогляд учнів, формувати економічну компетентність; виховувати почуття колективізму, необхідності здобувати знання для майбутньої професії.
Перегляд файлу

Тема: Розв′язування задач за темою « Відношення. Пропорції. Відсотки ».                      

Мета: узагальнити та систематизувати знання та вміння за темою « Відно-

            шення. Пропорції. Відсотки.»

           формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв′я-

            зування задач;

           розвивати навички самостійності, винахідливості, логічного мислен-

            ня, самоконтролю, уваги;

          розширювати світогляд учнів, формувати економічну компетентність;

          виховувати почуття колективізму, необхідності здобувати знання для

           майбутньої професії.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок учнів.

Форми роботи: групова, індивідуальна і колективна.

Обладнання: роздавальний матеріал, комп′ютерна презентація.

Девіз уроку: « Вчимося не для школи, а для життя ».

 

                                           Хід уроку

  1. Організація навчальної діяльності.

    ( слайд 1)    Ви почули всі дзвінок . Він покликав на урок.

                        Кожен з вас вже постарався, до уроку приготувався.

                        Тож гаразд, часу не гаємо і урок розпочинаємо.

 

- Що потрібно на уроці, краще ліків й вітамінів?

  Учні: гарний настрій                              Вчитель: це один

            ще розумна голова                                        це вже два

            і фантазія                                                        це три

            міркування                                                     це чотири

            слід ще оптимізм додать                               це вже п′ять

 

- Вправа «Самоналаштування ».

   Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте:

    - Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

    - Я особистість творча.

    - Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.

2. Мотивація навчальної діяльності.

    Успішна дитина добре вчиться, старанна, розумна, має досягнення в своїй діяльності.

    Успішна сім′я добре забезпечена, має житло, є можливість вчитися і працювати.

    Успішна країна, якщо в ній люди мають роботу, працюють заводи, йде будівництво житла, її визнають у світі.

    А щоб країна досягла успіху повинен бути кожен з нас успішним і вчитися цьому треба вже сьогодні, щоб приносити користь Україні.

   Тому сьогоднішній урок ми проведемо у формі екскурсії, подивимось,де зустрічаються пропорції, відношення і відсотки.

   Адже, «Всяка теорія цінна для практики ».

  ( слайд 3 )  Відомий вчений Іван Павлов (19 ст.) говорив:

                    «Ніколи не беріться за наступне, не вивчивши попереднього ».

 

  ( слайд 4)  Повідомлення мети

 

  (слайд 5)  Девіз уроку

3. Розминка.

        (слайд 6)  - До найменшого натурального числа додайте кількість нулів у

                            числі мільйон.

                         - Натуральне число розташоване між числами 12 і 14 помнож-

                           те на кількість грамів у кілограмі.

       (слайд 7)  - Знайдіть суму всіх цифр.

                        - Знайдіть добуток усіх цифр.

                        - Порядковий номер ноти ля помножте на кількість годин у доб

      (слайд 8)   - Кількість пір року помножте на кількість літніх місяців та від-

                          німіть кількість днів тижня.

                        - Кількість богатирів, зображених на картині Васнецова, помно

                          жте на кількість персонажів у казці « Ріпка ».

4. Актуалізація опорних знань.

      (слайд 9)  - Відношенням називається …

                       - Пропорцією називається …

                      - Основна властивість пропорції ?

                      - Відсотковим відношенням називається …

    (слайд 10)  - Дві величини називаються прямо пропорційними …

                       - Дві величини називаються обернено пропорційними …

                       - Відсоток це …

                       - Приклади пропорційних величин:

                      *  Величина рекламної метушні навколо товару обернено пропор

                          ційна до його реальної вартості.

                 *  Талант лікаря обернено пропорційний до можливості потрапи

                     ти до нього на прийом.

                      * Чим більше терпіння, тим довше доводиться чекати .

                      * Чим простіше інструкція, тим важче знайти як нею користува-

                          тися.

Молодці! Час вирушати на екскурсію, подивимося, чому навчилися, що вмієт

5. Узагальнення і систематизація знань.

           Зошити всі відкриваємо і запишемо число, те що в гості к нам прийшло

  (слайд 11)   Фотографія з екскурсії в Локомотивне депо.

  (слайд 12)  Задача 1. Для перевезення вугілля потрібно 16 вагонів вантажо-

                                      місткістю 60т. Скільки необхідно вагонів вантажоміст-

                                      кістю 80т для перевезення цього вугілля ?

  (слайд 13)  « Схопи помилку ».

                       Розв′язання:   16 вагонів – 60 т

                                                Х вагонів – 80 т

                       16 : х =60 : 80,    60 х = 80 ∙ 16,    х =128:60,     х=21⅓.

             Відповідь: 21⅓ вагони                         х = 12 вагонів.

  (слайд 14)  Фотографія з екскурсії на фабрику « Рошен ».

  (слайд 15)  Задача 2. Із 110 літрів молока отримають 11 кг молочної начин-

                                       ки для цукерок. Скільки необхідно взяти молока, щоб

                                       отримати 20 кг начинки ?

  (слайд 16)  Розв′язання :   110 л молока – 11 кг начинки

                                                Х л молока – 20 кг начинки.

                       110 : х = 11: 20,    11 х = 2200,      х = 200 л

                Відповідь: 200 л молока.

  (слайд 17)  Фотографія з екскурсіі в Меджибіж.

  (слайд 18)  Задача 3. Відстань між містами Жмеринка та Меджибіж на міс-

                                       цевості становить 86,7 км . Яка відстань між цими міс-

                                       тами на карті, якщо її масштаб 1 : 722500 ?

                      Розв′язання:  86,7 км – х см

                                             722500 – 1 см

                             86,7 км = 86,7  100000 = 8670000 см

                             8670000:722500 = 12 см

               Відповідь: 12 см відстань на карті.

  (слайд 19)  Фотографія з екскурсії на Укртелеком.

  (слайд 20)  Задача 4. По Вінницькій області встановлено 8000 телефонних

                                       номерів, 4000 інтернет-підключень. В місяць оплата за

                                       обслуговування складає 230 тисяч грн.. Який відсоток

                                       складає місячний дохід від річного ?

  (слайд 21)  Розв′язання:  230000   12 = 276000 грн. дохід за рік

                                            230000 : 2760000   100 = 0,083   100 =8,3%

                Відповідь: 8,3 % складає місячний дохід від річного.

  (слайд 22)  Екскурсія до бухгалтерії.

  (слайд 23)  Задача 5.  Працівникові нарахували 2395 грн. Із них 13% - прибу

                                        тковий податок, 2% - відрахування в пенсійний фонд,

                                        1% - відрахування у фонд зайнятості, 1% - профспілко

                                        вий  внесок, 1,5% - військовий збір. Скільки грошей

                                        одержить працівник після всіх відрачувань ?

   (слайд 24)   Розв′язання:  13+2+1+1+1,5=18,5% складають відрахування

                                              100% - 18,5% = 81,5% отримає

                        2395 грн – 100%

                          Х грн.. – 81,5%

                    2395 : х =100 :81,5,    100 х =195192,5,     х=1951,93 грн

               Відповідь: 1951,93 грн. отримає

6. Перевірка домашнього творчого завдання.

   Скласти задачі на дану тему, використовуючи професійні складові.

7. Логічна вправа

        Запис пропорції розмило дощем. Знайдіть розмиті дані.

        (  Х – 8 ) : 5 = N : M ,   (х-8)25 = 5 N

8. Підсумок уроку

    Сьогоднішній урок був присвячений подорожі по професіям, де зустрічаю

   ться задачі, які ми намагалися розв′язати за допомогою пропорцій. Скажіть

   чи всі професії, де використовуються пропорції, відсотки ми розглянули ?

   Так, цей перелік можна продовжувати.

   Кожна справа приносить прибуток. А чи маємо ми який-небудь прибуток

із цієї подорожі, що був уроком математики ? Отже наш прибуток у розумі.

  (слайд 25)  Розум людський має три ключі, що все відмикають: знання, дум-

                       ку, уяву.                                      Гюго.

 

Рефлексія власного успіху:

   На парті у кожного 4 кольорові смужки. Учні оцінюють свою роботу

Жовтий – мені було важко, але я зміг. Я собою задоволений.

Зелений – я сьогодні все зробив правильно і зрозумів, що можу більше і   

                    краще.

Синій - я розв′язував усі завдання, але поспішав і робив помилки.

Червоний – у мене все вийшло, математика мені підкорюється.

 

Оцінювання учнів.

9. Домашнє завдання

     повт. п.6-п.11   розв. №579,  №585

  (слайд 26)  Дякую за урок.

doc
Додано
29 липня
Переглядів
58
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку