Урок "Культура спілкування"

Про матеріал
Урок із предмету спецкурсу Психологія спілкування для п`ятих класів, на тему "Культура спілкування". З використанням елементів тренінгу. Мета уроку: формувати навички культури спілкування, культури мови, бесіди, поведінки, підвищити самооцінку та взаємоповагу учасників один до одного.
Перегляд файлу

 

Урок у 5-Б класі на тему:

«Культура спілкування»

Предмет: спецкурс Психологія спілкування

Вчитель: Щербакова Любов Сергіївна

        Дата проведення уроку:  18.10.2021

        Мета: формувати навички культури спілкування, культури мови, бесіди, поведінки, підвищити самооцінку та взаємоповагу учасників один до одного.

Тип уроку: комбінований

Форма організації навчальної діяльності : групова

Методи проведення уроку: пояснювально-ілюстративний, проблемно-пошуковий, репродуктивний метод.

Технічне забезпечення уроку: ПК, проектор.

Перебіг уроку

Організаційний момент.

Привітання: Доброго ранку, доброго здоров`я, гарного настрою, плідної праці вам, мені і всім нам.

Перевірка домашнього завдання.

Повідомлення теми та мети уроку.

Вправа «Я хотів би, щоб про мене казали...»

Мета: підвищити самооцінку учасників групи, налаштувати на позитивне сприйняття один одного.

Хід вправи

Кожен учасник по черзі говорить фразу, яка розпочинається зі слів: «Я хотів би, щоб про мене казали ....» (наприклад: що я добрий, ввічливий, вмію дружити і т. д.)

        Вправа «Потяг»

Мета: спонукати учнів використовувати набуті знання у повсякденному спілкуванні, формувати навички культури мови, бесіди, поведінки.

Хід вправи

Вчитель наголошує, що культура спілкування включає багато правил щодо культури мови, культури бесіди, культури поведінки і пропонує уявити спілкування у вигляді потяга, де кожний вагончик буде заповнений певним правилом. Спочатку декілька правил обговорюються разом і записуються, потім дається час на самостійне заповнення, після чого написані правила обговорюються групою. Останні вагончики пропонується заповнити вдома з батьками.

Обговорення:

Чи важко дотримуватись усіх правил? Чому?

Чому ми інколи порушуємо правила культурного спілкування?

Перегляд презентації про правила культури спілкування, культури мовлення.

Вправа «Передай повідомлення»

Мета: розвивати навички невербального самовираження та спілкування.

Хід вправи

Вчитель звертає увагу учнів на роль жестів, міміки в нашому житті, їх широкі можливості щодо передачі інформації і пропонує передати радість оточуючим тільки очима, потім - тільки губами, потім - однією рукою, двома руками.

Вчитель наголошує, що дуже часто виникає потреба передати інформацію так, щоб не відволікати чи не перебивати своїх співрозмовників. Нерідко на уроці вчитель спілкується з учнями за допомогою жестів. Вчитель пропонує учасникам побувати в ролі вчителя та передати таку інформацію:

  •     Сідайте.
  •     Сидіть тихо.
  •     Йди до дошки.
  •     Молодці!
  •     Не бешкетуйте.
  •     Увага!
  •     Молодець.

Обговорення:

Чи легко було передати інформацію лише за допомогою жестів?

Чи зрозуміли ви до кого була направлена інформація?

До чого треба прагнути під час спілкування?

Мета: формувати культуру спілкування через мовну культуру, підвищити самооцінку учасників.

Вправа «Конкурс ввічливості»

Мета: формувати мовну культуру, активізувати увагу на позитивному спілкуванні.

Хід вправи

 Вчитель наголошує учасникам гри, що у спілкуванні є одне правило, про яке не слід забувати: «Яким би не був у вас настрій, ви зобов’язані бути коректними з людьми – старшими чи ровесниками, і не старатися на комусь «зігнати злість». Ввічливість – це уміння поводити себе так, щоб іншим було приємно з тобою спілкуватися» (бажано, щоб правило було написане на ватмані).

Учасники об’єднуються у три групи і отримують завдання написати якомога більше «чарівних слів» (слів-вітань, звертань, побажань). На це відводиться 5 хвилин. Потім групи демонструють результати роботи.

Обговорення:

Чи подобається людям, коли у спілкуванні з ними використовуються «чарівні слова»?

Чи завжди ви говорите «чарівні слова»? Чому?

Кому ви говорите ввічливі слова найчастіше?

Вправа «Будь ласка»

Мета: формувати комунікативні уміння і навички учасників, форми поважного ставлення один до одного зокрема.

Хід вправи

Одного члена групи назначають ведучим. Він «задумує» когось із членів групи, але не говорить кого. Решта учасників за допомогою непрямих запитань виясняють, кого він задумав. Ключове слово в грі «будь ласка»»: «Будь ласка, дозволь запитати?», «Будь ласка, говори». Той, хто забуває говорити ключове слово, позбавляється права задавати запитання. Хто дає правильну відповідь, тобто відгадує, кого задумав ведучий, сам стає ведучим.

Обговорення:

Кого з учасників вам було важко відгадати?

Підведення підсумків:

Вам сподобався урок? Чим саме?

Гра «Телевізор без звуку»

Клас ділиться на 4 групи, кожна група вирішує, яку передачу вона буде «показувати»  класу з запропонованих трьох. («Спортивний матч», «Новини», «Розсміши коміка», «Голос країни», «Найрозумніший», «Танцюють всі»).. Друга група повинна відгадати передачу, яку показувалагрупа.

 

Домашне завдання: написати усі ввічливі слова, які знають, та придумати діалог, не менше 10 речень, з їх використанням.

 

 

docx
Додано
8 лютого 2022
Переглядів
561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку