18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок « Культура споживання їжі. Етикет за столом».

Про матеріал

Урок потрібен для засвоєння учнями поняття про культуру споживання їжі, ознайомлення з видами посуду,столовими приборами та їх призначенням;

формування умінь сервірувати стіл, використовувати столові прибори під час прийомів споживання страв, чаю та кави;

дотримання правил безпечної праці , санітарно-гігієнічних вимог під час приготування та споживання їжі.

Перегляд файлу

Урок. 5 клас.

Тема. Культура споживання їжі. Етикет за столом. 

Навчальна мета.

Забезпечити:

засвоєння учнями поняття про культуру споживання їжі, ознайомлення  з видами посуду,столовими приборами та їх призначенням;

формування умінь сервірувати стіл, використовувати столові прибори під час прийомів споживання страв, чаю та кави;

дотримання правил безпечної праці , санітарно-гігієнічних вимог під час приготування та споживання їжі.

Розвивальна: сприяти розвитку уваги під час сервірування столу.

Виховальна: виховувати охайність під час роботи,прищеплювати навички  культури харчування та поведінки за столом.

Обладнання, матеріали та наочність:  таблиці, схеми, інструкційні картки, фотографії, інформаційні картки, ноутбук, посуд та столова білизна для сервіровки, паперові серветки, набір « смайликів».

Міжпредметні зв язки:  історія, народознавство, основи здоров’я, трудове навчання.

Тип уроку:  урок засвоєння знань, умінь та навичок.

                                                 ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент.

1. Перевірка наявності учнів.

2. Перевірка підготовленості до уроку.

3. Наявність робочого одягу. 

ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів.

1. Метод « Асоціація на дошці».

Учитель.  Я рада всіх вас вітати на сьогоднішньому занятті, яке розпочну з прислів’я: « Якщо у вас є здоров’я, то у вас є все». Поясніть, будь ласка, як ви розумієте цей вислів?  Скажіть, які асоціації у вас викликають прислів’я, що написані на дошці?

  • Здоров’я – найбільше багатство у світі.
  • Без  здоров’я нема щастя.
  • Здорова їжа це корисна їжа.                                                                                                                             
  • Добре вміла готувати, та не вміла подавати.                                            

(Учні читають прислів’я і стисло обговорюють їх значення)

Учитель.  Діти, я згодна з вашими поясненнями.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Харчування є основою існування людини, а  культура споживання їжі – однією з основних проблем людської культури.  Методи приготування та споживання їжі відтворюють культурний рівень народу. Основне завдання народного харчування це збереження в  їжі поживних речовин. Гарно і правильно сервірований стіл – гарант успіху.

« Мозковий штурм»

           - Поясніть, що таке їжа?

- Щоб отримувати насолоду , якою має бути їжа?                                                                  

-  Як правильно потрібно харчуватися, щоб залишатися здоровими?

- Як можна поділити весь посуд? Призначення цього посуду?

Учитель. Робимо висновок:  їжа - це енергія людини, їжа - це потреба, їжа - це насолода. Правильне харчування – необхідна умова фізичного розвитку і працездатності людини. А гарний посуд і красиво оформлений стіл  налаштовують на отримання задоволення.

ІV.  Повідомлення теми уроку.

 « Культура споживання їжі. Етикет за столом».

V. Визначення завдань для учнів на урок.

Учні повинні знати:

 називати види столової білизни;

 складати паперові серветки для сервірування столу;

 розрізняти столові прибори;

 характеризувати призначення столових приборів;

                правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час   

 сервірування стола; 

      про професію офіціанта.      


                Учні  повинні вміти:

 застосовувати прийоми використання виделки і ножа;

 дотримуватися правил поводження за столом;

 засвоїти прийоми споживання різних видів їжі та напоїв.

VІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Культура споживання їжі.

Учитель. Відомий учений І.Павлов вважав, що «нормальна й корисна їжа – це їжа з апетитом, їжа з задоволенням» . Гарно й правильно накритий (сервірований) стіл

створює чудовий настрій , а смачно приготовлена і красиво оформлена їжа збуджує апетит.

Як слід сервірувати стіл?

Які правила поводження за столом під час їжі треба виконувати?

Про це ми переглянемо відео слайди ( додаток № 1).

2. Правила поведінки під час їжі (додаток № 2).

- Ніколи не забивайте їжею рот.

- Не розмовляйте під час пережовування їжі.

- Жуйте  їжу із закритим ротом.

- Не розмовляйте під час пережовування їжі.

- Пийте тільки тоді, коли в роті вже не має їжі.

- Під час споживання їжі не читайте.

- Не сидіть боком до столу, не кладіть ногу на ногу – це некрасиво та неввічливо.

- Закінчивши  їсти – брудні ніж і вилку не кладіть на стіл.

3. Рольова гра «Сьогодні я – офіціант» (додаток № 3).

Робота офіціанта включає такі обов’язки:

*підготовка робочого місця й утримання його у відповідному стані;

*уміння підтримувати гарні стосунки з відвідувачами закладів і колегами

по роботі;

*надання допомоги відвідувачам закладу при виборі страв і напоїв, уміння давати відповідні рекомендації;

          *приймання замовлень та його запис;

          *подача замовлення та прибирання стола.

4.  Проведення хвилинки відпочинку.

 Руханка.

Треба, учні, нам хвилинку приділити відпочинку.

Підніміться ті, що зліва. Підніміться ті, що справа.

Руки в боки ті, що зліва. Руки в боки ті, що справа.

Покрутіться ті, що зліва. Покрутіться ті, що справа.

А тепер всі ті, що справа, а за ними й ті, що зліва,

Одне одному всміхніться, адже в усмішці вся сила!

Відпочили? Тож сідайте й працювати починайте!

VІІ. Осмислення учнями вивченого матеріалу.

Робота з підручником. Робота з робочими зошитами для учнів 5 класів.

Міні-тренінг:

  • Споживання їжі та напоїв.
  • Прийоми споживання страв, чаю та кави.

VІІІ. Формування умінь та навичок.

Поточний інструктаж.

Організація робочого місця. Повторення правил безпечної праці під час виконання ручних робіт в кулінарії. Дотримання санітарно-гігієнічних вимог під час виконання завдань практичної роботи.

      Практична робота.

1.Тренувальні вправи на складання серветок різними способами.

- Способи складання серветок ( додаток № 4).

- Способи складання серветок для святкового стола (додаток №5).

2. Тренувальні вправи на використання ножа і виделки.

- Правила тримання столових приборів (додаток № 6). 

- Правила користування столовими приборами (додаток №7).

 - Класична сервіровка столу для чаювання ( додаток №8).

3. Самостійне виконання завдань практичної роботи.

4. Контроль учителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.

5.Самоконтроль та взаємоконтроль учнів.

6. Підбиття підсумків практичної роботи:

      - демонстрація кращих робіт;

       - аналіз недоліків у роботі та шляхи їх усунення;

        - оцінювання результатів практичної роботи.

 

ІХ. Рефлексія.

Учитель. Пропоную учням оцінити «смайликом» свій настрій, емоційне задоволення уроком.

  Метод «Мікрофон».

  • Що нового дізналися  на уроці?
  • Чого навчились? Яку роботу виконали на уроці?
  • Що корисне з уроку кожен з вас донесе членам своєї родини?
  • Де можна використати набуті знання та навички?                                   

Х. Мотивація оцінок за урок, виставлення їх у журнал, щоденники.

ХІ. Завдання додому.

  • Опрацювати тему підручника «Культура споживання їжі.  Етикет за столом».
  • Користуючись Інтернетом, підготувати усне повідомлення: «Традиції споживання їжі різних народів».

ХІІ. Прибирання робочого місця.

Додатки:

Додаток №1.

Сервірування стола.

72551762_2bcd5f07ec3a.jpg1306680721_45.jpg

Table appointments.jpg

Додаток №2.

Правила поводження за столом під час їжі.

- Ніколи не забивайте їжею рот.

- Не розмовляйте під час пережовування їжі.

- Жуйте  їжу із закритим ротом.

- Не розмовляйте під час пережовування їжі.

- Пийте тільки тоді, коли в роті вже не має їжі.

- Під час споживання їжі не читайте.

- Не сидіть боком до столу, не кладіть ногу на ногу – це некрасиво та неввічливо.

- Закінчивши  їсти – брудні ніж і вилку не кладіть на стіл.

Додаток №3.

Рольова гра « Сьогодні я – офіціант».

http://im8-tub-ua.yandex.net/i?id=28339242-30-72&n=21http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=525538952-66-72&n=21http://im8-tub-ua.yandex.net/i?id=482837432-17-72&n=21

Додаток № 4.

 

 

Способи складання серветок

http://tourism-book.com/pbooksimg/orobejko011.PNG

http://s001.radikal.ru/i193/1003/17/d6c0a8f87749.jpg

 

http://www.etiket.ru/files/image/r02.gif

http://shefkuhar.com.ua/uploads/posts/2012-10/1349882654_1.jpg

 

Додаток №5.

Способи складання та оформлення серветок для святкового

стола.

http://im5-tub-ua.yandex.net/i?id=538778392-13-72&n=21http://i080.radikal.ru/0904/de/15348a0902ff.jpg

http://podborka-podarkov.ru/files/styles/medium/public/podarki_svoimi_rukami.jpghttp://cs403323.userapi.com/v403323783/20da/RbQCl3goxXo.jpghttp://www.gastronom.ru/challenge/lightsupper/craft3.jpg

 

http://www.domohazyajki.com/wp-content/uploads/2010/11/dom_slog_salfetki32.jpghttp://img-fotki.yandex.ru/get/5602/marinagiller.34/0_4f4a2_313503a3_orig.jpg

http://kpal.ucoz.ua/servetka2.jpg

 

 

 

Додаток №6.

Правила тримання столових приборів. http://900igr.net/datas/tekhnologija/Pravila-povedenija-za-stolom/0008-008-Pravila-polzovanija-stolovymi-priborami.jpg

Додаток №7.

Правила користування столовими приборамhttp://cs316928.userapi.com/v316928204/1d02/ywjZrYxK8gc.jpg

Додаток № 8.
Класична сервіровка столу для чаювання.

    Розпочніть у своєму домі традицію особливого сімейного чаювання. Вся сім’я збирається за столом. На крохмальній скатертині чекають чашки, варення, лимон, підіймається терпкий аромат чаю… Добра  затишна сімейна атмосфера.

   ** В центрі столу розташуйте чайник для заварки, цукорницю, молочник. Поряд із ними – вази з варенням та цукерками, сухарниці з печивом, коло них – тарілочки з лимоном.

   ** Поставте десертні тарілки, з правої сторони положіть ножі, виделки та ложки

   ** Чайні чашки поставте на блюдця, ручки чашок поверніть праворуч.

   ** Ліворуч поставте розетку для варення та покладіть ще одну чайну ложку.

http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/2/64/814/64814328_2845444949_c419f5ccb0.jpg

http://img0.liveinternet.ru/images/attach/b/3/11/781/11781293_1197969387_027.jpg

http://images.604bc.ca/travel/hotels/england/london/gallery/rocco-forte-browns-hotel-london/big-rocco-forte-browns-hotel-london-25.jpg

http://farforushka.ru/farforushka/public_html/wp-content/uploads/2010/06/2716169668_26f8975e9a.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кучмук Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
24 липня 2018
Переглядів
2216
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку