23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок "Культурно-освітнє життя"

Про матеріал
Мета: охарактеризувати здобутки та складності розвитку національної культури в 1914 – 1917 рр.; дати характеристику політики гетьмана П. Скоропадського в культурній сфері; розповісти про створення Української академії наук; розповісти про здобутки більшовиків у подоланні неписьменності населення; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом, вміння працювати в парах та малих групах; виховувати інтерес до національної історії. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  визначати основні здобутки культури України протягом 1917 – 1920 рр.;  характеризувати умови розвитку культури України в роки Української революції; політику УЦР в освітній галузі;  порівнювати розвиток культурних процесів за Української Держави П. Скоропадського та Директорії УНР;  аналізувати особливості політики більшовиків у галузі культури. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручник, роздатковий матеріал.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Культурно-освітнє життя

Мета: охарактеризувати здобутки та складності розвитку національної культури в 1914 – 1917 рр.; дати характеристику політики гетьмана П. Скоропадського в культурній сфері; розповісти про створення Української академії наук; розповісти про здобутки більшовиків у подоланні неписьменності населення; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом, вміння працювати в парах та малих групах; виховувати інтерес до національної історії.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • визначати основні здобутки культури України протягом 1917 – 1920 рр.;
  • характеризувати умови розвитку культури України в роки Української революції; політику УЦР в освітній галузі;
  • порівнювати розвиток культурних процесів за Української Держави П. Скоропадського та Директорії УНР;
  • аналізувати особливості політики більшовиків у галузі культури.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Укажіть причини поразки Директорії УНР.
  1. Особисте протистояння лідерів – В. Винниченка та С. Петлюри
  2. розквіт отаманщини, анархії
  3. захист інтересів поміщиків та буржуазії
  4. оголошення російської мови державною
  5. позбавлення політичних прав значної частини громадян
  6. залежність Директорії УНР від айстро-німецьких збройних формувань
  7. відновлення поміщицького землеволодіння
  1. Вправа «Візитівка».
  • Уявіть, що вам необхідно створити візитну карту Симона Петлюри.
  • Серед запропонованих дат, портретів та фактів біографії, оберіть необхідні та створіть візитну картку.

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Історія України\4. Розготрання Української революції. Боротьба за відновлення державності\5. Розпад Австро-Угорської імперії і західноукраїнські землі\205597.jpgКартинки по запросу симон петлюраE:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Історія України\4. Розготрання Української революції. Боротьба за відновлення державності\259px-1921._Нестор_Махно_в_лагере_для_перемещенных_лиц_в_Румынии.jpg

1879 – 1926

Генерал УГВК

1888 – 1934

Головний отаман Армії УНР

1863 – 1940

З лютого 1919 р. до кінця 1920 р. – голова Директорії УНР

 

Створив Революційно-повстанську армію України

 

Очолював боротьбу селян проти Гетьманату, Директорії УНР , денікінців

 

Депутат австрійського парламенту та Галицького сейму

 

Диктатор Західної області УНР

 

Президент УНРади

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Мім».

До дошки викликається один/одна учень/учениця. Він/вона отримує аркуш з темою уроку. Завдання – показати решті класу тему уроку лише за допомогою міміки та жестів.

«Культурно-освітнє життя»

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Прийом «ІНСЕРТ».
  1. Орацюйте текст підручника на с. 145 – 146. Позначте речення відповідними знаками.

«V» – Я вже знаю цю інформацію.

«+» – Це нові факти для мене.

«–» – Я мав іншу думку щодо цього.

«?» – Цей матеріал містить щось, чого я не можу зрозуміти / мені потрібні пояснення чи уточнення.

  1. Колективне обговорення.
  • Визначте головні проблеми в українізації освітніх закладів першої чверті 20 століття.
  • Чи правомірно вважають, що найбільш вагомий внесок в українізацію освіти зробив уряд П. Скоропадського? Аргументуйте свою думку?
  • Яке значення має документ, виданий 1 січня 1919 р.?
  • Чому більшовики змінили свою думку щодо впровадження української мови  як державної?
  • Чому українізувати середню школу було важче, ніж початкову?
  1. Робота в парах.
  • Оберіть один із документів на с. 146 – 147 підручника.
  • Проаналізуйте його за поданими запитаннями.
  1. Робота в малих групах.
  • Клас ділиться на 3 групи.
  • Опрацюйте матеріал підручника та виконайте завдання.
  1. Сформулюйте 3 – 4 тези з тексту.
  2. Створіть словничок з нових термінів.

1-ша група опрацьовує матеріал на с. 147 – 148 підручника.

2-га група – с. 149.

3-тя група – 149 – 150.

Запитання:

  • До яких заходів ідеологізації культури вдавалися комуністи?
  • В чому полягало основне завдання Наркомату агітації і пропаганди та Всеукраїнського кінокомітету?
  • Чому, на вашу думку, більшовики взяли курс на лікнеп?
  • Охарактеризуйте значення Української академії наук?
  1. Кероване читання (с. 150 – 151 підручника).
  • Опрацюйте текст підручника.
  • Заповніть пропуски у тексті.

У грудні ____ року ____________________ заснувала __________________. Упродовж 1917 – 1920 рр. її ректорами були ________________________. Академія налічувала _____ факультетів. Автором українського державного герба та печатки був _______________. _____________ заснував окремий стиль у монументальному малярстві.

  • Складіть 1 – 2 запитання, що будуть починатися словами Як? Чому? або Навіщо?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Прийом «З’ясуй причину!».

Клас об'єднується на декілька груп (оптимально по 5-7 учнів в кожній). Команди почергово задають одна одній питання та, після попереднього короткого обговорення всередині команди, відповідають.

Якщо група-суперник невірно відповіла або не надала відповіді, то на нього має відповісти учень з команди, яка ставила питання. Якщо відповідь не надано – команда отримує штрафні бали.

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Хмаринка тегів».
  • Виберіть 2 – 3 позиції та доповніть їх.
  • сьогодні я дізнався ...
  • було важко ...
  • я зрозумів, що ...
  • я навчився ...
  • я зміг ...
  • було цікаво дізнатися, що ...
  • мене здивувало ...
  • мені захотілося ... і т.д.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 35-36 підручника.

 

 

docx
Додано
1 лютого
Переглядів
215
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку