Конспект уроку
з історії України
для 10-го класу
Підготувала учитель історії
КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»
Вистороп Тетяна Василівна
Тема. Культурно-освітнє життя
Мета: охарактеризувати здобутки та складності розвитку національної культури в 1914 – 1917 рр.; дати характеристику політики гетьмана П. Скоропадського в культурній сфері; розповісти про створення Української академії наук; розповісти про здобутки більшовиків у подоланні неписьменності населення; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом, вміння працювати в парах та малих групах; виховувати інтерес до національної історії.
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник, роздатковий матеріал.
Хід уроку
1879 – 1926 |
Генерал УГВК |
1888 – 1934 |
Головний отаман Армії УНР |
1863 – 1940 |
З лютого 1919 р. до кінця 1920 р. – голова Директорії УНР |
|
Створив Революційно-повстанську армію України |
|
Очолював боротьбу селян проти Гетьманату, Директорії УНР , денікінців |
|
Депутат австрійського парламенту та Галицького сейму |
|
Диктатор Західної області УНР |
|
Президент УНРади |
До дошки викликається один/одна учень/учениця. Він/вона отримує аркуш з темою уроку. Завдання – показати решті класу тему уроку лише за допомогою міміки та жестів.
«Культурно-освітнє життя»
«V» – Я вже знаю цю інформацію.
«+» – Це нові факти для мене.
«–» – Я мав іншу думку щодо цього.
«?» – Цей матеріал містить щось, чого я не можу зрозуміти / мені потрібні пояснення чи уточнення.
1-ша група опрацьовує матеріал на с. 147 – 148 підручника.
2-га група – с. 149.
3-тя група – 149 – 150.
Запитання:
У грудні ____ року ____________________ заснувала __________________. Упродовж 1917 – 1920 рр. її ректорами були ________________________. Академія налічувала _____ факультетів. Автором українського державного герба та печатки був _______________. _____________ заснував окремий стиль у монументальному малярстві.
Клас об'єднується на декілька груп (оптимально по 5-7 учнів в кожній). Команди почергово задають одна одній питання та, після попереднього короткого обговорення всередині команди, відповідають.
Якщо група-суперник невірно відповіла або не надала відповіді, то на нього має відповісти учень з команди, яка ставила питання. Якщо відповідь не надано – команда отримує штрафні бали.