Даний матеріал може бути використаний вчителями математики при проведенні узагальнення знань учнів загальноосвітніх закладів з теми " Квадратні рівняння. Теорема Вієта" у 8 класі.
Тема: Квадратні рівняння.
Мета:
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань
Обладнання: мультимедійний проектор, мультимедійна презентація, ноутбуки, індивідуальні картки оцінювання, картки-завдання для роботи в групах .
Епіграф: „Недостатньо лише мати добрий розум. Головне – раціонально його використовувати.”
Р. Декарт
Хід уроку:
I Організаційний момент . Учні об'єднуються в три групи
ІІ Мотивація навчальної діяльності
Добрий день, діти.
Відомий вчений фізик і математик Блез Паскаль казав: « Не важливо що шукаєш, важливо що знайдеш», і сьогодні у нас незвичайний урок. Урок - узагальнення, на якому ми будемо підкоряти вершину « Квадратні рівняння» гори Математичних знань. Щоб підкорити якусь гору, альпіністи ретельно готуються: продумують маршрут, готують відповідне спорядження, тренуються. Нашим спорядженням будуть знання, які допоможуть вам в подоланні всіх етапів вашого сходження на вершину.
На сьогоднішньому уроці ми повторимо, узагальнимо та закріпимо знання і уміння з теми : «Квадратні рівняння. Теорема Вієта », потренуємося в розв’язанні квадратних рівнянь , проведемо дослідження розв’зування квадратних рівнянь новими методами .
Відкрийте зошити і запишіть сьогоднішню дату.
І так, ми переходимо до роботи. Кожен з вас має на парті картку оцінювання, в яку протягом уроку ми будемо вносити результати вашої роботи на кожному етапі.
Картка оцінювання:
№п/п |
Вид роботи |
Вид оцінювання |
К-ть балів |
1. |
Тест |
оцінювання комп'ютером, взаємоперевірка самооцінювання |
|
2. |
Вправа «Закінчити речення» |
самооцінювання |
|
3. |
Вправа “ Відновіть квадратне рівняння» |
оцінювання вчителем |
|
4. |
Інтерактивна вправа |
оцінювання вчителем |
|
5. |
Дослідницька робота |
оцінювання спікером групи |
|
Оцінка ______
ІІІ. Для того щоб включитися в роботу і сконцентруватися, пропоную вам
перевірити свої вміння орієнтуватися в питаннях. За кожну правильну відповідь ви ставите в картку оцінювання 1 бал.
Робота в парах. Тест з вибором правильної відповіді.
(Одна група учнів проходить тестування на ноутбуках та телефонах . Всі інші працюють в зошитах)
Учні дають відповіді на питання та записують в зошит.
Тест з вибором однієї правильної відповіді.
ТЕСТ « Квадратні рівняння. Теорема Вієта»
А) 8х + х3 = 0; Б) 12х - х = 7; В) 9х = 2х2; Г) х – х3 = 10.
А) 9, Б) -9, В) 3 , Г) -3.
3. Чому дорівнює вільний коефіцієнт квадратного рівняння 13х2 - 15х + 2 =0;
А) 2; Б) -2; В) 15; Г) -15.
4. Квадратне рівняння має один корінь, якщо :
А) D< 0 Б) D= 0; В) D> 0.
5. Квадратне рівняння має два корені, якщо :
А) D< 0 Б) D= 0; В) D> 0.
6. Квадратне рівняння не має коренів, якщо :
А) D< 0 Б) D= 0; В) D> 0.
7 . Дискримінант квадратного рівняння знаходиться за формулою:
А) D= в2+ 4ас Б) D= в- 4ас ; В) D= в + 4ас ; Г) D= в2 - 4ас .
Ключ відповідей – на слайді.
1 – В, 2 – Б, 3 – А, 4 – Б, 5 – В, 6 – А, 7 – Г.
Обміняйтеся роботами і , звіривши відповіді товариша з відповідями на слайд, занесіть в картку оцінювання бали по кількості правильних відповідей .
ІУ. Актуалізація опорних знань.
1. Вправа «Закінчити речення»:
1. Квадратним називається рівняння виду …
2. Квадратне рівняння називається неповним, якщо …
3. Квадратне рівняння називається зведеним, якщо …
4. Дискримінантом квадратного рівняння називається вираз…
5. квадратне рівняння має два різні корені, якщо …
6. квадратне рівняння не має коренів, якщо …
7. якщо дискримінант дорівнює 0, то квадратне рівняння …
8. корені квадратного рівняння обчислюються за формулою…
9. якщо х1 і х2 – корені рівняння ах2+ вх. + с=0, то справедливі формули х1 + х2 = … , х1 •х2 = …
3. Пропоную вправу “ Відновіть квадратне рівняння»
Відновіть квадратне рівняння |
а |
в |
с |
3х2-2х+ 1 =0 |
3 |
-2 |
1 |
х2+ 2х =0 |
1 |
2 |
0 |
3х2+ 4 = 0 |
3 |
0 |
4 |
-4х2 = 0 |
-4 |
0 |
0 |
9х 2-4 = 0 |
9 |
0 |
-4 |
Х2- 4х = 0 |
1 |
-4 |
0 |
Оцініть роботу кожного учасника групи по кількості правильних відповідей .
4. Інтерактивна вправа
Розв’язати квадратні рівняння за допомогою теореми Вієта.
https://learningapps.org/display?v=p7zqk1va318
Оцініть роботу кожного учасника групи по кількості правильних відповідей .
У. Дослідницька робота
Але для розв’язання квадратних рівнянь існують ще інші прийоми. І я пропоную вам вийти за рамки підручника, і один з них знайти самостійно. Для цього уявіть собі, що ви вчені-дослідники і спробуйте зробити відкриття віку. Спробуйте знайти закономірність в коренях рівнянь, які я пропоную вашій увазі. Розподіліть роботу у вашій групі.
План дослідження:
Для кожного з рівнянь знайдіть чому дорівнює значення виразу a+b+c і яка закономірність між коефіцієнтами та коренями рівнянь.
Рівняння для груп.
4) х2- 4х + 3 = 0; 5) х2+ 3х – 4 = 0; 6) х2 + 5х – 6 =0;
7) 13х2 - 15х + 2 =0; 7) 5х2 - 3х -2 =0; 8) 3х2 - 12х + 9 =0.
Учні повинні зробити висновок, сформулювати його й записати в зошит.
Висновок. Якщо в квадратному рівнянні ах2 + вх+ с=0, а≠0 а+в+с=0, то корені
рівняння х1=1, х2= .
Спробуйте розв’язати за таким висновком рівняння.
2017х2 -2018х +1 =0. Відповідь. х1=1, х2= .
Оцініть роботу кожного учасника групи по кількості правильних відповідей .
Цей спосіб розв’язування квадратних рівнянь буде доцільним , якщо коефіцієнти рівняння – великі числа .
УІ. Підсумок уроку:
Отже, ми зробили велику роботу. Давайте проаналізуємо нашу роботу і оцінимо кожний свою участь у уроці.
— Повторили теорію, що стосується квадратних рівнянь.
— Згадали як досліджувати квадратні рівняння.
— А що нового ви дізналися сьогодні? Будете ними користуватися?
Чи всі отримані бали ви виставили в картку?
УІІ. Домашнє завдання
Підготуватися до контрольної роботи.