урок-квест із зарубіжної літератури

Про матеріал
Квест є однією з таких методик, яка вчить знаходити необхідну інформацію, піддавати її аналізу, систематизувати та вирішувати поставлені задачі. Він сприяє різнобічному розвитку школярів, зацікавленості учнів і вчителів. У посібнику наведено приклад квестових завдань, що дозволять активізувати цікавість учнів, розвинути в них логічне мислення, любов до літератури.
Перегляд файлу

image

 

Схвалено рішенням педагогічної ради  Закусилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів 

26.11.2021 р. Протокол №4

 

 

 

Укладач: Сичевська О.М. – вчитель української мови, української та зарубіжної літератури літератури Закусилівської ЗОШ І-ІІІ ст., спеціаліст першої категорії.

 

 

 

image 

 

 

Рецензент: Гданська Т.М. – вчитель Закусилівської ЗОШ І-ІІІ ст., спеціаліст першої категорії, «старший вчитель».

 

 

 

 

 

 

 

           

  Для більшості учнів проблемним є здійснення логічних операцій, засвоєння великого обсягу інформації. Квест є однією з таких методик, яка вчить знаходити необхідну інформацію, піддавати її аналізу, систематизувати та вирішувати поставлені задачі. Він сприяє різнобічному розвитку школярів, зацікавленості учнів і вчителів. У посібнику наведено приклад квестових завдань, що дозволять активізувати цікавість учнів, розвинути в них логічне мислення, любов до літератури.

 

Зміст

 

 

Вступ ___________________________________________________________  4

Інструкції та рекомендації до проведення квесту_______________________  5

Квест (завдання ) __________________________________________________6

Список використаної літератури_____________________________________13 Додатки _________________________________________________________14 Вступ  

  Бурхливі зміни системи освіти, швидкі темпи розвитку інформаційно- комунікативних технологій вимагають створення нових інноваційних освітніх методик та технологій навчання. Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Вчитель повинен використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні та інноваційні технології, розвивати професійні компетенції тощо.

  Впровадження інноваційних технологій навчання в навчально-виховний процес сприяє підвищенню його якості, зацікавленості учнів, вчителів і є важливою стадією процесу реформування традиційної системи освіти в контексті глобалізації. Однією з таких сучасних технологій є квест технологія, яка допомагає учню знаходити необхідну інформацію, піддавати її аналізу, систематизувати, вирішувати поставлені завдання, розвивати пізнавальну діяльність і формувати ключову компетентність учня.

  Відправимося в захопливий світ квесту. Квест – це розважальноінтелектуальна командна гра. Це гра - випробування, начитаності, витривалості та вміння змагатися в команді, мета якої швидше та якісніше від інших команд дістатися фінішу. При цьому команда в процесі гри повинна виконати різні інтелектуальні завдання і знайти предмет пошуку.

          Яка ж мета нашого пошуку?

  Найголовніше показати свої знання, свою ерудованість твору, з яким нещодавно ознайомилися на уроках зарубіжної літератури. Це роман Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра» - один з найцікавіших творів зарубіжної літератури. 

          Оскільки гра командна, у ній передбачені певні правила для членів команди.

1.Швидко розподіліть ролі в групі. Капітан організовує роботу, відповідає за маршрутний лист, приймає остаточне рішення, секретар записує відповіді на завдання, вони разом з дослідниками працюють над розв’язанням поданих завдань.

2.Дотримуйтесь правил активного слухання – не перебивайте один одного та інструктора. Намагайтесь дійти спільної думки. 3.Від чітких і швидких дій групи залежить її успіх.

 

 

 

 

 

 

 

І. Ознайомлення із правилами гри.

  На старті кожна команда отримує маршрутний лист. Він протягом усього квесту знаходиться в капітана. На кожній зупинці інструктори заносять у нього бали, зароблені командою.

           Зі старту до фінішу кожну команду супроводжують квест-інструктори.

(Ведучий представляє квест-інструкторів).   (додаток 1)

 

II. Робота на етапах квесту.

1.   Прибувши на зупинку, капітан команди віддає інструктору маршрутний лист.

2.   Усі члени команди уважно слухають інструктаж щодо виконання завдання, обговорюють його розв’язання, дотримуючись правил роботи в групах.

          Секретар записує відповіді, якщо в цьому є необхідність.

  Інструктори перевіряють правильність виконання, оцінюють балами роботу команди, заносять відомості до маршрутного листа, видають конверт із підказкою.

  За повну відповідь дається 5 б і слово-підказка, за неповну- тільки конверт з підказкою.

Команда відправляється до наступної зупинки.

3.   Зупинка «Бешкетники» - Фініш

  Прибувши на фініш, капітан віддає маршрутний лист інструкторові, члени команди займають свої місця.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1)Посилання на станцію "Мозаїчну":    (додаток 2)

image

 

Станція « Мозаїчна»

ПО вітає учасників: Це зупинка - "Мозаїчна", І цікава, і незвична.

Раді вас на ній вітати.

Тож давайте, друзі, грати!

imageЗавдання 1. Розгадайте загадки та складіть портрет-пазл письменника. 1. От скажіть мені, будь ласка, Як про Тома зветься казка?

 

2.   Ой, не казка це, а ........... 

Про дитячу вдачу й совість.

 

3.   Подвір'я кожне - рідний дім,

А коли дощ, то бочка - мов кімната.

Наставника і друга бачив Том у нім. Він - син просторів і п'яниці-тата.

 

4.   Меф Поттер, Гек, вдова Бентон,

Валієць,Том і містер Пендлтон І Беккі, індіанець Джо,

А зайвий в повісті є ХТО?

 

5.   Він звався Джо в звичайному житті,

Та коли з дому втік із хлопчаками,

Під ПРІЗВИСЬКОМ ТАКИМ піратом буть хотів, Щоб більше не терпіть "принижень" мами.

6.   Переклад псевдоніма - "мірка два",

Бо був він лоцманом на Міссісіпі, Немов дитина, вірив у дива

І у добро, що переможе в світі.

 

Після того, як пазл складено, учні бачать портрет Марка Твена, а також отримують ключ-підказку, що допоможе знайти наступну зупинку.

 

Завдання 2.

ПО. Ви знаєте, що діти полюбляють подарунки. Одні прагнуть дорогих, цінних речей, іншим же вистачає маленьких дрібничок. Так-от, наш герой Том також отримав від близьких певні речі, які  стали для нього або подарунками, або справжнім випробуванням.

Отож, ваше завдання визначити, хто що подарував Томові, з'єднавши предмет і ім'я героя повісті. 

ПО (спрямовує команду на наступну зупинку):

Подивіться на складений вами пазл-портрет Марка Твена і у числовій  послідовності визначте номер телефону, зателефонуйте на нього та отримайте підказку, куди вам прямувати далі. ПО (конверт з підказкою де станція)

 

image 

 

image 

2)Посилання на станцію «Санкт-Петербург»

Вспомнив, в каком городе происходят события в повести Марка Твена

"Приключения Тома Сойера" вы перейдете на станцию русского города

Станція «Санкт-Петербург»

І. ЗАГАДКИ  «СТО БУКВ»

Учитель вошел в класс, хитро улыбнулся и задал всем вопрос: «Назовите слова, в которых есть сто букв г, или сто букв л, или сто букв н».

2.   Идя по дороге домой и раздумывая над загадкой, ученик не заметил, как приблизился к шлагбауму.

И тут он увидел щит, на котором крупными буквами было написано одно слово. Слово предупреждало, приказывало... Ученик тут же отгадал головоломку! А вы?

 

3.   Загадка-шутка

Какое небесное тело имеет два названия: одно — мужского рода, другое — женского?

Ответ содержится в стихах А. С. Пушкина: Татьяна на широкий двор

В открытом платьице выходит,

На месяц зеркальце наводит, Но в темном зеркале одна Дрожит печальная луна...

 

ІІ. ПРИЛАГАТЕЛЬНЫЕ В ЗАГАДКАХ

  Народ создал много загадок. В них отразились его житейская мудрость и нравственные устремления. В загадках открылся полный простор для творческой фантазии народа. Цель загадки — раскрыть поэтическую сторону простых и хорошо известных всем предметов. Прилагательные, обозначая признаки предмета, оказываются очень удобным средством, чтобы описать предмет, не назвав его, а именно это и нужно для загадки. Попробуйте их отгадать.

1.Бежит свинка,

Железная спинка, Льняной хвостик.

 

2.Черный Ивашка, Деревянная рубашка. Где носом поведет,

Там заметку кладет.

 

3.Тонкий, высокий Упал в осоку,

Сам не вышел,

А детей вывел.

 

4.Сама длинная, Нос длинный,

А ручки маленькие. 5.Сам алый, Сахарный. Кафтан зеленый, Бархатный.

 

6.Земля беленькая, А птички на ней Черненькие.

ПО (конверт з підказкою де станція)

 

Станція « Розумники» (або Біографічна)

1.   Народився Марк Твен у невеличкому селищі...(Флорида.) Г

2.   Коли йому було чотири роки, сім'я переїхала до містечка...(Ганнібал.) І

3.   Містечко Ганнібал розташоване на березі річки... (Міссісіпі.) М

4.   Справжнє ім'я Марка Твена...(Семюель Клеменс.) Н

5.   «Марк-Твен» означає...(З англійської буквально: мірка-два.) А

6.   У дитинстві майбутній письменник найбільше мріяв...(Стати матросом.) З

7.   Шкільною подругою Марка Твена була...(Лаура Хокінс.) І 8. Назва міста, у якому відбуваються події, описані у повісті... (Сент-Пітерсберг.) Я

imageПО (конверт з підказкою де станція (Гімназія)  

 

 

 

 

 

 

Станція « Відгадайка»

          Впізнай героя за його вчинками( завдання написані на частинах картинки-відгадки.)

1.   За його провину було покарано іншого.

2.   Любив слухати нічну маячню(« бред»)

3.   Слухняний тихоня, що не доставляв неприємностей старшим. (Сід)

 

1.   Вона носила окуляри тільки для вагомості.

2.   Вірила в сни.

3.   Виховувала сина своєї покійної сестри. (Тітка Полі)

 

1.   Він був завжди суворий.

2.   Різка і лінійка не лежали у нього без діла, особливо перед іспитами.

3.   Його лисину позолотили, а перуку стягнула спущена йому на голову

кішка.                                                                                           (Учитель)

1.   Любить жувати гумку.

2.   Причина драних волосся і саден з синцями.

3.   Відкинула мідну шишечку.                                                      (Беккі Течер)

ПО (конверт з підказкою де станція)

image         image 

 

Станція « Маятник»

Методичний коментар: у реченні міститься або правильна, або хибна інформація. Треба дати відповідь: «так» або «ні». (підказка в пазлах)

 

  Марк Твен - справжнє ім'я та прізвище письменника. (Ні).

  Гек Фіни та Джо Гарпер- друзі Тома Сойєра. (Так).

  Найбільше всього Том любив відвідувати школу. (Ні).

  «Марк твен» - насправді річковий термін. (Так).

  Дівчинку, яку любив Том Сойєр звали Лара Хоккінс. (Ні).

  Марк Твен - американський письменник. (Так).

ПО (конверт з підказкою де станція)

 

imageСтанція « Артистична» 

1.                 Зобразити пантомімою картину: фарбування паркану.

2.                 Зобразити пантомімою картину: вранішнє вмивання Тома.

3.                 Опишіть способи зведення бородавок. 1) спосіб: гнилий пень, в якому зібралася вода;

2)  спосіб: боб;

3)  спосіб: дохла кішка.

ПО (конверт з підказкою де станція)

                               image 

Станція « Всезнайки» Поясніть зміст фраз.

 

Цитата

Пояснення

 

«Та    за    кожним     випробуванням

приходить винагорода»

 

Томові вирвали зуб, але тепер він міг, на         заздрість     усім           хлопцям, плюватися           незвичним способом через дірку

 

«Діти тяглися до нього, тішилися його забороненим товариством і шкодували, що не можуть бути

такими, як він»

 

Гекльберрі Фінн був міським безпритульним, робив, що хотів і як хотів. Дітей приваблювали його свобода й незалежність

 

«Він збентежився... від побожного трепету перед своїм новим, ще не знаним кумиром і боязкої радості, що

йому так нечувано поталанило»

 

Том закохався у дівчинку, витримав покарання різками від учителя, щоб його посадили у «дівчачій» половині класу поряд із новенькою -

«об'єктом» його захоплення

 

 

ПО (конверт з підказкою де станція)

image        image 

 

Станція « Бешкетники» (Фініш)

  Пригадаємо витівки бешкетника і фантазера Тома».( за правильну відповідь вручається частина картинки - підказки).

 

1. Місто, у якому відбуваються події повісті. (Сент-Петерсберг.)

1.   У який день тижня Том білив паркан? (Субота)

2.   Яку винагороду отримав Том від тітки Поллі за побілений паркан?

(Яблуко)

2.   Перше "кохання" Тома. (Еммі Лоренс.)

3.   Що подарували Томові у недільній школі директор і суддя?

(Біблію)

4.   Назва хвороби, яку вигадав собі Том, аби не йти до школи. (Гангрена)

3. Як звали рудого кота тітки Поллі? (Пітер)

5.   Назвіть ім'я хлопчика, що мав прізвисько Кривава Рука. (Гек)

6.   Кого зустрів Том у печері? (Індіанця Джо.)

 

 

Рефлексія

-   Чи сподобалась вам мандрівка? Поділіться своїми враженнями.

-   На кого з героїв ви б хотіли бути схожими? Чому?

-   Які завдання виявилися найлегші?

-   Що було важко?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

 

1.   Гриневич М.С. Медiаосвiтнi квест / М.С. Гриневич //Вища освіта України.

Вип. Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології. – К.: Гнозис, 2009. – № 3. – С.153-155.

2.   Даниленко Л. Менеджмент інновацій в освіті / Л. Даниленко. – К.: Шк. світ, 2007. – 120с. – (Б-ка «Шк.світу)». – Бібліогр.: С.108-119.

3.   Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології: навч.посібник. – К.: Академвидав, 2004. – 352с. 4. Квест: метод чи технологія? // Комп'ютер у школі та сім'ї. – 2014. – №2. – С. 28–31. 5. Марк Твен. Пригоди Тома Сойєра. К.: Веселка, 1990. 496 с. С.: 25-230.

6. Шемшур В.М. Використання квест-технологій для активізації пізнавальної діяльності учнів : збірник матеріалів обласної веб-конференції/ В.М. Шемшур, Б.С. Безпоясний. – Черкаси: Видавництво КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради», 2016.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image 

 

 

 

ДОДАТКИ:

Додаток 1

Маршрутний лист #1

 

Назва команди..................................................... Клас......................................................................

 

Станція

   ҉ Бали

   ҉ Бонуси

  ҉ Штрафні

   ҉ Загалом

«Мозаїчна»  

 

 

 

 

«Розумники»  

 

 

 

 

«Відгадайка»  

 

 

 

 

«Маятник»  

 

 

 

 

«Всезнайки»  

 

 

 

 

«Артистична»  

 

 

 

 

«Санкт- Петербург»  

 

 

 

 

«Бешкетники»  

 

 

 

 

ЗАГАЛОМ

 

 

 

 

 

 

 

 

Маршрутний лист #2

 

Назва команди..................................................... Клас......................................................................

 

Станція

   ҉ Бали

   ҉ Бонуси

  ҉ Штрафні

   ҉ Загалом

«Мозаїчна»  

 

 

 

 

«Розумники»  

 

 

 

 

«Відгадайка»  

 

 

 

 

«Маятник»  

 

 

 

 

«Всезнайки»  

 

 

 

 

«Артистична»  

 

 

 

 

«Санкт- Петербург»  

 

 

 

 

«Бешкетники»  

 

 

 

 

ЗАГАЛОМ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

1) Посилання на станцію "Мозаїчну":

 

(у конверті ряд підказок):

1.   Є вода, та це не річка.

2.   Є велике дерев'яне колесо, але це не штурвал "Великої Міссурі". 3. Є кінотеатр, та цей фільм, на жаль, не демонструється.

 

image 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2)    Посилання на станцію «Санкт-Петербург»

 

Вспомнив, в каком городе происходят события в повести Марка Твена

"Приключения Тома Сойера" вы перейдете на станцию русского города

 

 

image            image 

 

 

 

 

3)    Посилання на станцію "Розумники"

Номер телефону за яким скажуть, де знаходиться станція.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4) Посилання на станцію "Відгадайка"

За кожну правильну відповідь на запитання дається одна літера, щоб скласти слово « Гімназія»

 

image 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5) Посилання на станцію "Маятник"

 

   image         image 

 

 

 

 

 

 

 

6) Посилання на станцію "Всезнайки"

Пазл «Палатка».  Йдемо до книжної палатки

 

 

image

 

 

 

 

 

 

7) Посилання на станцію "Артистична"

          Шекспір сказав: « Життя – театр, а люди в ньому – актори».  Отже наступна станція біля лялькового театру

image 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8) Посилання на станцію "Бешкетники"

Якби Гектор був українцем, чи любив би він вареники? Йдемо до вареничної.

 

 

image        image 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
21 січня 2022
Переглядів
1963
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку