28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок-квест "Математичний лабіринт"

Про матеріал
Урок-квест "Математичний лабіринт" розрахований на участь трьох команд по 7 осіб з різних класів. Мета:формувати в учнів навички розв'язування логічних задач; розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, уміння використовувати свої знання і вміння в нових ситуаціях; виховувати взаємоповагу, допитливість, відповідальність, навички самоконтролю.
Перегляд файлу

КЗ «НСЗШ ІІІІ ступенів № 9»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок-квест

з математики

 для учнів 8 класу

МАТЕМАТИЧНИЙ

ЛАБІРИНТ

 

 

Підготувала:

учитель математики

Дяченко Л.О.

 

 

м. Нікополь

Мета:формувати в учнів навички розв'язування логічних задач; розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, уміння використовувати свої знання і вміння в нових ситуаціях; виховувати взаємоповагу, допитливість, відповідальність, навички самоконтролю.

Тип уроку: урок гра

Схема до гри:

 

 

 

 


Учитель: Вітаю Вас сміливі і кмітливі, та запрошую до участі у грі «Математичний лабіринт»!Лабіринт шукає героїв. Тому для учнів класу пропонується завдання у вигляді числового лабіринту. Використовуючи різні арифметичні дії, необхідно отримати у результаті число 20, послідовно проходячи лише через троє воріт.

 

 

Хто першими подолає його, той стане учасником гри. Формується дві команди: у кожній команді по 8 осіб.

Правила гри:

  1. Команди, проходячи лабіринтом, потрапляють у «таємничі кімнати» і отримують завдання у відповідності до назв кімнат.
  2. Якщо завдання виконано бездоганно, то команда рухається у «нову кімнату» за стрілкою з «+». Якщо є недоліки, то за стрілкою «–».
  3. Переможцем стає команда, яка швидше вийде з лабіринту.
  4. Переможці гри на фініші отримають послання від Мудреця.

Тож приємних пригод і незабутніх вражень!

Вхід у лабіринт

Завдання.

Учні відповідають письмово на картках, підкреслюючи «так» чи «ні».

1. Чи вірите ви, щометричну систему мір було введено у Франції? (Так).

2. Чи вірите ви, щоПіфагор брав участь у кулачному бою на 58 Олімпіаді у 548 році до н.е.? (Так).

3. Чи вірите ви, що дельтоїд – це чотирикутник з перпендикулярними діагоналями, які не діляться навпіл точкою перетину? (Так).

4. Чи вірите ви, що поет Омар Хайям першим виділив алгебру в окрему науку? (Так).

5. Чи вірите ви, що існує трикутник із сторонами 7см, 9 см, 19 см? (Ні).

Кімната логічних задач

 

Задача. Двоє братів Петро і Іван вирішили придбати листівки. Але з'ясувалося, що в Петра не вистачає 4 грн, а у Івана не вистачає 2 грн. Тоді вони вирішили купити одну листівку на двох. Але і тих грошей, що в них були, їм забракло на покупку. Скільки грошей було у Петра та Івана? Скільки коштує листівка?

Відповідь: 1 грн у Петра та 3 грн. у Івана; 5 грн. коштує листівка.

 

Кімната достеменних знань

І варіант запитань:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ варант завдань:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кімната головоломок

 

Головоломка Хоши. У кожному з трикутників і в кожній лінії треба записати числа від 1 до 9 без повторень.

 

 

 

 

 

 

 

 

Кімната кросвордів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вид кута.
  2. Твердження, яке не потребує доведення.
  3. Відрізок, що з'єднує центр кола з точкою кола.
  4. Результат ділення.
  5. У круга вона дорівнює πr2.
  6. Одиниця вимірювання довжини.
  7. Допоміжна теорема.
  8. Частка круга.
  9. Многогранник.
  10. Відрізок, що з'єднує вершину трикутника з серединою протилежної сторони.
  11. Сума довжин сторін.
  12. Сторона грані многогранника.
  13. Хорда, що проходить через центр.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кімната ребусів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кімната пошуку зачарованих слів

 

Завдання. За анаграмами поновити математичні терміни.

І варіант: матіред (діаметр), гтенсем (сегмент), ціретапя (трапеція), назутопіге (гіпотенуза), нілдриц (циліндр).

ІІ варіант: ідамане (медіана), кресот (сектор), сноку (конус), татек (катет), традавк (квадрат).

 

Кімната кмітливості

І варіант:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За шифром: 22, 21, 42, 13, 34, 31, 44, 15, 23,41,45,11 треба записати ім'я і прізвище відомого математика. Потім з тих літер, які залишаться, скласти прізвище також відомого вченого.

ІІ варіант:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За шифром: 21, 12, 13, 42, 31, 33, 44, 23, 41, 25, 45 треба записати ім'я і прізвище відомого математика. Потім з тих літер, які залишаться, скласти прізвище також відомого вченого.

Відповіді: І – ЕваристГалуа, Коперник; ІІ – Франсуа Вієт, Ломоносов.

 

Кімната таємниць

 

Завдання. З трьох спроб необхідно відгадати математичні поняття.

Формули.

  1. Вони бувають і в алгебрі і в геометрії.
  2. Їх у математиці дуже багато.
  3. Їх вчать, за ними обчислюють. Вони є у довідниках.

Площа.

  1. Зазвичай знаходиться в центрі міста.
  2. Вимірюється у квадратних одиницях.
  3. У трапеції – це добуток половини суми основ на висоту.

Циліндр.

  1. Їх декілька у двигуні машини.
  2. Є такий капелюх.
  3. Схожий на каструлю.

Трапеція.

  1. На ній виступають акробати
  2. Буває у пташиній клітці.
  3. Один із видів чотирикутників.

 


Кімната математичної творчості

 

Завдання.З геометричних фігур потрібно створити натюрморт.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кімната інтуїтивних знань

 

Завдання. Показати жестами математичні поняття:

І варіант: 1) кут; 2) квадрат; 3) куля; 4) прямокутний трикутник;

5) висота.

ІІ варіант: 1)точка; 2) рівнобедрена трапеція; 3) вершина; 4) круг;

5) промінь.

 


Кімната переможців

 

Послання від Мудреця

 

Лабіринт

Одного разу Майстер запросив свого учня в парк, який знаходився біля підніжжя гори.

У парку розміщувався лабіринт з високими стінами та складними переходами. Лабіринт був відкритим і прекрасно освітлювався сонячним світлом. Майстер підвів учня до входу й запропонував пройти лабіринтом. Учень  погодився. Цілий день і цілу ніч він блукав його маршрутами, але так і не знайшов вихід. Втомившись,  він знесилений впав на землю і заснув. Почувши, що хтось трясе його за плече, учень розплющив очі і побачив вчителя.

–Йди за мною,– сказав Майстер.

  • Учень знітився і пішов за вчителем. Вийшовши з лабіринту, вчитель не обертаючись пішов на вершину гори. Піднявшись, він вимовив:

–Дивись униз!

  • З місця, на якому вони стояли, лабіринт було видно як на долоні.

– Дивлячись звідси, чи зможеш ти відшукати вихід з лабіринту?– запитав вчитель.

  • – Це зовсім не складно,– відповів учень.
  • – Знайди його і запам'ятай,– сказав Майстер.
  • Через деякий час вони зійшли з гори. Учень сміливо увійшов у лабіринт і з успіхом подолав його.
  • Учитель зауважив:

–Урок, який ти отримав, є одним з секретів Мистецтва Життя. Чим далі ти від складної ситуації, чим вище над нею піднімаєшся, тим легше буде знайти правильне рішення!

  • Заключне слово вчителя. Тож, дорогі  діти,  бажаю Вам завжди мати і сили і можливості долати лабіринти Життя.

     

 

docx
Додано
12 серпня
Переглядів
23
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку