КЗ «НСЗШ І – ІІІ ступенів № 9»
Урок-квест
з математики
для учнів 8 класу
МАТЕМАТИЧНИЙ
ЛАБІРИНТ
Підготувала:
учитель математики
Дяченко Л.О.
м. Нікополь
Мета:формувати в учнів навички розв'язування логічних задач; розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, уміння використовувати свої знання і вміння в нових ситуаціях; виховувати взаємоповагу, допитливість, відповідальність, навички самоконтролю.
Тип уроку: урок гра
Схема до гри:
Учитель: Вітаю Вас сміливі і кмітливі, та запрошую до участі у грі «Математичний лабіринт»!Лабіринт шукає героїв. Тому для учнів класу пропонується завдання у вигляді числового лабіринту. Використовуючи різні арифметичні дії, необхідно отримати у результаті число 20, послідовно проходячи лише через троє воріт.
Хто першими подолає його, той стане учасником гри. Формується дві команди: у кожній команді по 8 осіб.
Правила гри:
Тож приємних пригод і незабутніх вражень!
Вхід у лабіринт
Завдання.
Учні відповідають письмово на картках, підкреслюючи «так» чи «ні».
1. Чи вірите ви, щометричну систему мір було введено у Франції? (Так).
2. Чи вірите ви, щоПіфагор брав участь у кулачному бою на 58 Олімпіаді у 548 році до н.е.? (Так).
3. Чи вірите ви, що дельтоїд – це чотирикутник з перпендикулярними діагоналями, які не діляться навпіл точкою перетину? (Так).
4. Чи вірите ви, що поет Омар Хайям першим виділив алгебру в окрему науку? (Так).
5. Чи вірите ви, що існує трикутник із сторонами 7см, 9 см, 19 см? (Ні).
Кімната логічних задач
Задача. Двоє братів Петро і Іван вирішили придбати листівки. Але з'ясувалося, що в Петра не вистачає 4 грн, а у Івана не вистачає 2 грн. Тоді вони вирішили купити одну листівку на двох. Але і тих грошей, що в них були, їм забракло на покупку. Скільки грошей було у Петра та Івана? Скільки коштує листівка?
Відповідь: 1 грн у Петра та 3 грн. у Івана; 5 грн. коштує листівка.
Кімната достеменних знань
І варіант запитань:
ІІ варант завдань:
Кімната головоломок
Головоломка Хоши. У кожному з трикутників і в кожній лінії треба записати числа від 1 до 9 без повторень.
Кімната кросвордів
Кімната ребусів
Кімната пошуку зачарованих слів
Завдання. За анаграмами поновити математичні терміни.
І варіант: матіред (діаметр), гтенсем (сегмент), ціретапя (трапеція), назутопіге (гіпотенуза), нілдриц (циліндр).
ІІ варіант: ідамане (медіана), кресот (сектор), сноку (конус), татек (катет), традавк (квадрат).
Кімната кмітливості
І варіант:
За шифром: 22, 21, 42, 13, 34, 31, 44, 15, 23,41,45,11 треба записати ім'я і прізвище відомого математика. Потім з тих літер, які залишаться, скласти прізвище також відомого вченого.
ІІ варіант:
За шифром: 21, 12, 13, 42, 31, 33, 44, 23, 41, 25, 45 треба записати ім'я і прізвище відомого математика. Потім з тих літер, які залишаться, скласти прізвище також відомого вченого.
Відповіді: І – ЕваристГалуа, Коперник; ІІ – Франсуа Вієт, Ломоносов.
Кімната таємниць
Завдання. З трьох спроб необхідно відгадати математичні поняття.
Формули.
Площа.
Циліндр.
Трапеція.
Кімната математичної творчості
Завдання.З геометричних фігур потрібно створити натюрморт.
Кімната інтуїтивних знань
Завдання. Показати жестами математичні поняття:
І варіант: 1) кут; 2) квадрат; 3) куля; 4) прямокутний трикутник;
5) висота.
ІІ варіант: 1)точка; 2) рівнобедрена трапеція; 3) вершина; 4) круг;
5) промінь.
Кімната переможців
Послання від Мудреця
Лабіринт
Одного разу Майстер запросив свого учня в парк, який знаходився біля підніжжя гори.
У парку розміщувався лабіринт з високими стінами та складними переходами. Лабіринт був відкритим і прекрасно освітлювався сонячним світлом. Майстер підвів учня до входу й запропонував пройти лабіринтом. Учень погодився. Цілий день і цілу ніч він блукав його маршрутами, але так і не знайшов вихід. Втомившись, він знесилений впав на землю і заснув. Почувши, що хтось трясе його за плече, учень розплющив очі і побачив вчителя.
–Йди за мною,– сказав Майстер.
–Дивись униз!
– Дивлячись звідси, чи зможеш ти відшукати вихід з лабіринту?– запитав вчитель.
–Урок, який ти отримав, є одним з секретів Мистецтва Життя. Чим далі ти від складної ситуації, чим вище над нею піднімаєшся, тим легше буде знайти правильне рішення!