Урок-квест «Подорож Україною» («Зміни приголосних при творенні відповідних прикметників із суфіксами -цьк-, -ськ-, -зьк- та іменників із суфіксами –цтв(о), -ств(о), -зтв(о)

Про матеріал
Урок-квест «Подорож Україною» («Зміни приголосних при творенні відповідних прикметників із суфіксами -цьк-, -ськ-, -зьк- та іменників із суфіксами –цтв(о), -ств(о), -зтв(о)») Урок допоможе розширити й поглибити знання про зміни приголосних при творенні прикметників та іменників ; розвивати увагу й дослідницькі уміння за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу; розвивати творчий потенціал, уміння працювати в команді; виховувати почуття поваги до своєї країни, народу, історії, традицій
Перегляд файлу

Українська мова

Клас: 6

Число:.

Тема. Урок-квест «Подорож Україною»

(«Зміни приголосних при творенні відповідних прикметників із суфіксами    

 -цьк-, -ськ-, -зьк- та іменників із суфіксами –цтв(о), -ств(о), -зтв(о)»)

Мета: розширити й поглибити знання учнів про зміни приголосних при творенні прикметників із суфіксами -цьк-, -ськ-, -зьк- та іменників із суфіксами –цтв(о), -ств(о), -зтв(о); удосконалювати навички розбору слів за будовою; розвивати увагу й дослідницькі уміння за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу; розвивати творчий потенціал, уміння працювати в команді; виховувати почуття поваги до своєї країни, народу, історії, традицій.

Міжпредметні зв’язки:

Українська мова: лексикологія, фразеологія, орфографія, орфоепія.

Історія: культура, традиції.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма проведення: урок-квест.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вступне слово вчителя

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок

  • Перевірка домашнього завдання

( Розібрати слова за будовою: ліворуч, листя, листопад, пам’ять, їсти, камінь, левеня, осуд, політ, свисток, старшокласник.)

  • Повторення вивченого на попередньому уроці
  • Метод «Асоціативний кущ»

 

                         Буш с зелеными листьями иллюстрация штока. иллюстрации насчитывающей  зелеными - 39192972

 

 

  • Від прикметників утворити іменники з суфіксом –ин(а). Записати в зошит.

Наприклад:

Львівський    -   Львівщина

І група:

Турецький –      .

Житомирський –     .

Донецький – …    .

ІІ група:

Галицький – …    .

Словацький –      .

Київський –       .

ІІІ група:

Дрогобицький –       .

Гайдамацький –       .

Кріпацький –       .

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Пояснення правил

Отримання маршрутного листа

ІV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу

 

Станція 1 «Теоретичний край»

Робота з правилом. Підручник стор. 85

Чергування приголосних г к х – ж ч ш – з' ц' с'

Або правило з умовною назвою «Рука Нога і Вухо»

руКа  ноГа  вуХо

   руЧка  ніЖка  вуШко

       на      руЦі       на    ноЗі    на   вуСі

                                      

 

    -ЦЬК-          -ЗЬК-               -СЬК-

 

руКа  козаК   ноГа РиГа(місто)

 

на руЦі  козаЦЬКий   на  ноЗі         риЗЬКий

 

 

 

    вуХо  ЧорнуХи (село)   товариШ

 

на         вуСі  чорнуСЬКий    товариСЬКий

 

Робота з вправою 172, стор. 86.

 

Станція 2 «Мальовничі куточки України»

Завдання:

  1. Утворити від поданого слова прикметник з відповідним суфіксом.
  2. За QR кодом віднайти відомості про край.

І група: Запоріжжя.

 

C:\Users\Даринка\Downloads\Запорозькі козаки.png

ІІ група: Острог.

 

C:\Users\Даринка\Downloads\Осторг.png

 

ІІІ група: Прилуки.

 

C:\Users\Даринка\Downloads\Прилуки.png

 

 

 

 

 

Станція 3 «Ремесла українців»

Робота з правилом.

 

При творенні іменників за допомогою суфіксів -СТВ(о), -ЗТВ(о), - ЦТВ(о) кінцеві приголосні також чергуються, як при утворенні прикметників.

 

К – Ч – Ц ЦТВ(о)     підлабузниК – підлабузниЦТВ(о)

 

Г – Ж – З  ЗТВ(о)      убоГий – убоЗТВ(о)

 

Х – Ш – С СТВ(о)      птаХ – птаСТВ(о)

Поряд з українськими словами у мові співіснують запозичені слова, у деяких з них чергування та спрощення не відбувається:

герцог — герцогський, Кембридж — кембриджський. 

 

Робота з вправою 173, стор. 86

 

Наприклад: хлібороб - хліборобство

 

І група: чумак, бджільник, мірошник.

 

ІІ група: ткач, кравець, килимар.

 

ІІІ група: рибалка, мисливець, столяр.

 

C:\Users\Даринка\Downloads\qr-code.png        C:\Users\Даринка\Downloads\qr-code (1).png       C:\Users\Даринка\Downloads\qr-code (2).png

 

Станція 4 «Словникар»

Завдання:

  1. Записати слова з наголосом.
  2. Відновити речення, в яких вживаються подані слова з наголосами

 

 

Чорнозем, металургія, кропива, разом, граблі, дрова.

 

Як на гріх, то й        стріляють.

У лісі був, а            не бачив.

Кажуть про людину, що вона жалить, як       , а колеться, як їжак.

Україна є одним із лідерів у світі з     .

             ґрунти при правильному використанні дають найбільший врожай.

     До школи ми йдемо   …, а потім прощаємося.

VІ. Систематизація й узагальнення знань, умінь та навичок учнів

Продовжити речення

- Сьогодні ми навчилися …  .

VІІ. Підбиття підсумків

VІІІ. Домашнє завдання

Стор. 86, вправа 175.

docx
Додано
9 лютого 2021
Переглядів
683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку