Урок-квест "У пошуках фразеологічних скарбів"

Про матеріал

ТЕМА: У пошуках фразеологічних скарбів

Мета: узагальнення і систематизація знань учнів щодо теми «Фразеологізми», формування навичок роботи в команді; розвиток навичок і вмінь аналізувати знайдену інформацію і робити висновки; розвиток критичного і логічного мислень, уваги;

Обладнання: персональні комп'ютери для роботи в групах; проектор.

Дидактичні та методичні матеріали:

розроблена презентація вчителя із сюжетом і завданнями;

роздрукована карта(1шт. на групу);

картки із завданнями (1 комплект на групу);

картки для відповідей (1 комплект на групу);

малюнки для об'єднання учнів у групи (за кількістю учнів);

таблиця руху.

Тип уроку: урок-квест

Тип квесту: квест-змагання.

Тривалість: 2 години (2 уроки).

Перегляд файлу

 

ТЕМА: У пошуках фразеологічних скарбів

Мета: узагальнення і систематизація знань учнів щодо теми «Фразеологізми», формування навичок роботи в команді; розвиток навичок і вмінь аналізувати знайдену інформацію і робити висновки; розвиток критичного і логічного мислень, уваги;

Обладнання: персональні комп’ютери для роботи в групах; проектор.

Дидактичні та методичні матеріали:

  • розроблена презентація вчителя із сюжетом і завданнями;
  • роздрукована карта  (1шт. на групу);
  • картки із завданнями (1 комплект на групу);
  • картки для відповідей (1 комплект на групу);
  • малюнки для об’єднання учнів у групи (за кількістю учнів);
  • таблиця руху.

Тип уроку: урок-квест

Тип квесту: квест-змагання.

Тривалість: 2 години (2 уроки).

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

ІІ. МОТИВАЦІЯ КВЕСТУ. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ У КВЕСТІ

У бурхливому потоці розвитку суспільства важливо не втратити викарбувані в історії людства джерела про минуле наших предків, їхні звичаї та традиції, спосіб сприйняття світу. Адже саме з цих надбань починається історія людства.

На сьогоднішньому уроці ми вирушимо в чарівний, всеобіймаючий світ Фразеології та, об’єднавшись у групи, знайдемо втрачені фрагменти історії. Хоч наша подорож буде не легка, але ми витримаємо всі випробування та зможемо поповнити  скарбницю втраченими фразеологічними перлинами.

Отже, кожному із вас напередодні уроку були роздані картки. Ви повинні підготувати назву команди та девіз.

Нагадую, що в кожній команді повинні бути:

капітан (обов’язок: організовувати роботу команди),

писар (обов’язок: записувати відповіді на завдання),

шукачі (обов’язок: шукати відповіді на завдання),

охоронець часу (обов’язок: слідкувати за часом виконання завдання).

 

ІІІ. СЦЕНАРІЙ КВЕСТУ

Учитель

Добридень, талановиті! Я – Кліо, одна з дев'яти муз, покровителька історії. І сьогодні я вирушу разом із вами в закодований вимір історії на пошуки фразеологічних скарбів. Наше завдання: зібрати всі втрачені фрески і відкрити скарбницю фразеології для нащадків.

Шановні шукачі скарбів! У пошуках фресок на вас очікує 6 таємниць, розгадавши які, ви зберете ключ, який відчинить для вас двері історії.  На кожне випробування буде відводитись певний час, але  можна взяти додаткові хвилини, для цього потрібно покласти в скарбницю фразеології будь-який крилатий вислів.

Учитель

Отже, 4 групи шукачів відправилися в подорож. І відразу отримують перше випробування. На це випробування відводиться 10 хвилин.

Вітаю Вас в історичному центрі міста Києва – Подолі. Це стародавній район ремісників і річковиків. Саме з цього місця і почнеться наша подорож. Щоб зібрати всі фрески і не загубитися - тримайте дороговказ – нитку Аріадни, вона допоможе вам у складних ситуаціях. На перший погляд, наша мандрівка здається легкою, але не будемо завчасно кадити фіміам. Отож, напнемо вітрила наших мрій та попливемо на повних парусах.

Перша частина фрески захована в місті, який називають «музеєм просто неба», адже в ньому розташоване величезне число пам’яток історії та архітектури.

Для того, щоб дізнатися, що це за місто, вам потрібно покласти в скарбничку всі фразеологізми, які були використані в тексті, пояснивши їх значення. Перейти за посиланням:https://learningapps.org/4484206 та розгадати пазл. Знайти місто, яке зображене на малюнку і вписати його назву в картки для відповідей. 

Учитель

Вітаю команди, які змогли знайти першу частину фрески і продовжують свій шлях. Але інші також наздоганяють. Отже, друге випробування, на нього вам відводиться 10 хвилин

У  цьому старовинному місті народився відомий мореплавець, якого називають українським Магелланом У 1824 році він відвідав рідне місто, і подарував директору Гімназії вищих наук Івану Орлаю документ, у якому заховано другий втрачений фрагмент Нині на центральній вулиці знаходиться студентська бібліотека з Музеєм рідкісної книги, де зберігається дарунок мореплавця.

Але потрапити до бібліотеки не так просто, адже її захищають Вартові Часу. Для того щоб потрапити всередину вам потрібно назвати  кодове слово: ім’я та прізвище  мореплавця та документ, який було подаровано директору гімназії.

Щоб задобрити Вартових часу потрібно покласти в скарбницю хмару слів, використавши фразеологізми професійного походження.

 

Учитель

Результат пошуку зображень за запитом "хортиця карта"Для наступного випробування вам необхідно приготувати карту, адже дістатися потрібного місця буде не просто. У запасі у вас буде лише 5 хвилин, тому зберіться й починаємо. Для пошуку наступної частини фрески вам потрібно знайти «Генератор часу», який можна запустити за допомогою образного  вислову. Ми попливемо до найбільшого острову на Дніпрі.

Для цього потрібно пройти стежкою, дійти до історико-культурного комплексу «Запорізька Січ». Там на вас буде чекати Вартовий часу.

Завдання: Цей вислів  з’явився ще за часів парусного флоту, рух якого залежав від напряму вітру та стану погоди на морі.. У наш час цей фразеологізм здебільшого вживається у значенні «змінювати свої погляди, переконання, пристосовуватися до обставин»

Розгадайте ребус і з’ясуйте кодове слово для отримання наступної фрески та «Генератору часу»                      

 

Учитель

Ви все ближче і ближче підходите до знаходження фресок. Руйнівники Історії починають нервувати. Наступне випробування буде не з легких. Його ви зможете пройти за 10 хвилин.

Місто, в яке ми потрапили є Батьківщиною основоположника нової української літератури. Для того, щоб дістати наступну частину фрески вам потрібно дістатися кінотеатру, який названо на його честь. Але не забувайте, що Руйнівники Історії наступають вам на п’яти. Щоб потрапити до кінотеатру потрібно назвати кодове слово Вартовим Мистецтва.

Перейдіть на сайт https://learningapps.org/display?v=pnn6t0tok18 та виконайте завдання, запишіть крилатий вислів на листочку і віддайте його Вартовим Мистецтва.

Продивіться фрагмент відео. Укажіть назву твору та його автора. Скільки страв автор використав у своєму творі?

Учитель

Несподівано ви потрапили у вирій незвичайних подій

Метушня…Шум…Гам…Співи.. Танці…

Гончарі й ложкарі, ткалі й вишивальниці, бондарі й столярі, стельмахи й кошикарі, кушніри й лимарі, соленики й дьогтярі, бублейниці й кравці щось продають. Де це ми?

Щоб отримати наступну фреску потрібно назвати Вартовим Щастя місце, у якому ви зараз опинились. На це у вас 10 хвилин.

Але це ще не все! Потрібно пройти тест на знання українських страв.

 

Учитель

Руйнівники історії збентежені, адже шукачі знайшли майже всі фрески, але… не вистачає ще одного втраченого фрагмента.

Результат пошуку зображень за запитом "тараканівський форт карта"Потрібно взяти «Генератор часу» і відправитися в місце, в якому багацько привидів і містичних створінь. За два роки в цьому місці було зафіксовано 13 свідчень туристів, які стверджували, що господарі руїн з потойбічного світу супроводжували їх під час екскурсій. Місцеві легенди говорять про те, що тут вночі чути голоси, постріли зброї, з'являються дивні тіні. Існує чимало свідчень того, що саме в нічний час відбуваються найдивніші події.

Отже, це випробування тільки для сміливих. Тому тримайте карту і вирушаємо в дорогу.

Укажіть місце, куди ви відправляєтеся. На вході у підземелля віддайте «Генератор часу» Вартовому Часу. З’єднайте всі частини фрески і допоможіть богині Кліо відкрити шлях до надбань наших пращурів.

Фрески.

Режим доступу: https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2d598253617c

 

 

Учитель.

Отже, вітаємо команду_______, яка набрала найбільшу кількість балів і допомогла поповнити скабницю історії фразеологічними перлинами

ІV. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ТА НАГОРОДЖЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ

 

V. Рефлексія

Відповіді:

Завдання 1

1. Нитка Аріадни, кадити фіміам, вітрила мрій, на повних парусах.

2. Ніжин

Завдання 2

1. Юрій Лисянський

2. Атлас

Завдання 3

1. Держати ніс за вітром

2. Полтава

Завдання 4

1.

2. Іван Котляревський «Енеїда»

3. близько 175

Завдання 5

1. Сорочинський Ярмарок

2.

Завдання 6

1. Тарака́нівський форт (інші назви — Ду́бенський форт, Нова Дубенська фортеця)

 

Додатки

Таблиця успіху

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова (академічний рівень) 10 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
1052
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку