Урок-квест «Знайди Декларацію – врятуй демократію»

Про матеріал

Правознавство, 9 клас. Виховний захід (Квест) «Знайди Декларацію – врятуй демократію»

Перегляд файлу

Тема: «Знайди Декларацію – врятуй демократію»

Мета:

  • Зацікавити учнів вивченням та дослідженням правознавства;
  • Допомогти дітям познайомитися з правами людини і побачити їх зв’язок з повсякденним життям;
  • Формувати пізнавальну активність учнів, систему правових знань та соціальних компетенції, розуміння універсальності, загального характеру тих прав, які закріплені в Декларації;
  • Розвивати прагнення з’ясовувати невідоме;
  • Виховувати правову культуру школярів,  взаємоповагу, повагу до думки та прав інших людей, почуття відповідальності за свої вчинки;

Тип заходу: квест

Вид квесту: у приміщенні, інтелектуальний.

Обладнання: конверти та картки із завданнями, витяг із  Загальної  Декларації  прав людини

http://lebedinromashka.org.ua/wp-content/uploads/3-2.jpg

Хід заходу

 

 

І. Організаційний момент          Привітання. Ознайомлення учасників із правилами:

  1. Послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань.
  2. Кожна правильна відповідь підведе учасників до наступного завдання.
  3. Лише точність, мислення і логіка допоможуть швидко пройти квест-маршрут.
  4. Команди вирішують логічні завдання, шукають рішення та підказки.
  5. Перемагає команда, яка виконала всі завдання правильно і швидше за іншу команду.

 

ІІ. Мотивація навчально-виховної діяльності учнів. Оголошення теми
заходу.             Щорічно 10 грудня в світі відзначають Міжнародний день захисту прав людини. Ця дата була впроваджена Генеральною Асамблеєю ООН в 1950 році на честь прийняття 10 грудня 1948 року Загальної декларації з прав людини. Декларація стала першим світовим документом, що сформулював положення про права людини. Загальна декларація прав людини, проголосила рівність всіх жителів планети перед законом. Людина, її життя і гідність, права та свободи визнано найвищою цінністю кожної держави. Проголошено, що всі люди рівні у своїх  правах. При цьому права та свободи людини є невідчужуваними та непорушними. Вони належать кожній людині від самого народження й протягом усього життя, не залежать від волі держави, не даруються й не можуть бути скасовані. Будь-які угоди, спрямовані на обмеження прав людини, визнаються недійсними.                                                                                                                              Шановні учні! УВАГА! Ви тримаєте в руках важливу та стратегічну інформацію. Ваше завдання полягає у тому, щоб пройти квест, знайти Декларацію та врятувати нашу українську демократію.

ІІІ. Основна частина заходу          Клас ділиться на дві команди і кожна обирає свого лідера, тобто капітана команди.                                                                                                                                                                                       Першу сходинку нашого квесту ми розпочнемо з гри «Дай правильну відповідь». За його умовами командам ставиться запитання. Та команда, яка першою надасть правильну відповідь, отримує 1 бал. Переможці отримують додаткову підказку у проходженні маршруту.                                                                                                                                            1. Здатність особи своїми діями здійснювати права таобов’язки (Дієздатність)               2. Гімназія, школа – юридична чи фізична особа? (Юридична).                                                         3. Адміністративне правопорушення – проступок чи злочин? (Проступок).                             4. Соціальні відносини, що регулюються нормами права. (Правовідносини).                             5. Здатність особи, групи людей, держави нав’язувати свою волю іншим людям. (Влада)                                                                                                                                                                                                     6. У разі завдання матеріальних збитків настає відповідальність(матеріальна).              7.Кожна людина від народження є фізичною чи юридичноюособою(Фізичною)              8. Особливо небезпечний вид правопорушення? (Злочин)                                                                      9. Як називається основний міжнародний документ про права дитини? (Конвенція про права дитини)                                                                                                                                             10. Вчинення правопорушення у стані сп’яніння пом’якшує чи обтяжує вину? (обтяжує).                                                                                                                                                                                                     11. Апатрид- особа без громадянства чи з подвійним громадянством? (Без громадянства)                                                                                                                                                                                       12. Назвіть мінімальний вік, з якого настає кримінальна відповідальність. (14)              13. Мінімальний вік вступу до шлюбу жінок в Україні. (18 років)                                           14. Як називаються особи, яким не встановилося 18 років? (Неповнолітні або діти)                                                                                                                                                                                                                   15. Чи можна в шлюбі мати роздільне майно. (Так)                                                                       Вчитель підраховує бали за конкурс.Команда переможниця отримує таємний конверт.                                                                                                                                                                                      Таємний конверт. Шлях до наступної підказки вам підкажуть цифри.               Скласти цифри числа, з якого розпочалось святкування міжнародного Дня прав людини.                                                                                                                                                                         10.12.1948 = 1+0+1+2+1+9+4+8=26                                                                                                                              В навчальному кабінеті за цим порядковим номером вас чекає папка, де міститься наступна підказка (26)                                                                                                                              Наступний конкурс називається «Юридичний семафор». Команди отримують картки з написами: (перша– види юридичної відповідальності, друга команда– назви правоохоронних органів) і повинні після оголошення ситуації, підняти картку, яка її характеризує. Кожна правильна відповідь – 1 бал.                                           І команда Встановити види юридичної відповідальності.                                                                       1. Продаж наркотичних засобів - … (кримінальна)                                                                                     2. Пошкодження столи в школі - …(матеріальна)                                                                                     3. Несплата комунальних послуг - …(адміністративна)                                                                       4. Пошкодження бібліотечної книги - …(матеріальна)                                                                       5. Запізнення на урок - …(дисциплінарна)                                                                                                   6. Безквітковий проїзд у транспорті - …(адміністративна)                                                                       7. Невчасна поставка молокопродуктів у магазин - …(цивільно-правова)                             8. Поява на роботі у нетверезому стані –… (дисциплінарна)                                                         9. Крадіжка державного майна - …(кримінальна)                                                                                     ІІ команда Куди звернутися?                                                                                                                                             1. Ви почули у сусідньому будинку постріли, крики (До поліції)                                                         2. Вашого родича звинувачують у злочині (До адвокатури)                                                         3. Ваш знайомий був викликаний як свідок злочину і з ним грубо поводились (До прокуратури)                                                                                                                                                                         4. Ви стали свідком ДТП (До поліції)                                                                                                                 5. Ви знайшли у себе на городі невідомий металевий предмет, схожий на снаряд. (До поліції).                                                                                                                                                                         6. Вашого друга затримали працівники поліції і, як він стверджує, побили (До прокуратури)                                                                                                                                                                                       7. Прийшовши додому, ви виявили, що двері вашого будинку зламані (До поліції)                                                                                                                                                                                                     8. Ваші батьки укладають угоду і хочуть перевірити її законність (До адвокатури)                                                                                                                                                                                       9. Вашого брата звільнили з роботи, а він це вважає незаконним і хоче отримати консультацію (До адвокатури) Вчитель підраховує результати конкурсу.                             Конкурс  «Яка команда перша?» Учитель роздає  картки на яких перелічені певні права й обов’язки і пропонує учням відповідно з’єднати їх стрілками. Виграє та команда, яка перша і правильно виконає завдання.                                                                                    Права.                                                                                                                                                                                      На життя та охорону здоров’я . На навчання. На ігри, розваги, відпочинок. На користування бібліотеками, відвідування пам’яток культури. На свободу об’єднань і мирних зібрань. На захист від роботи яка шкодить здоров’ю і розвитку.                            Обов’язки.                                                                                                                                                                        Дотримуватись правил дорожнього руху. Берегти природу пам’ятки культури. Старанно вчитися. Дотримуватись правил особистої гігієни. Дотримуватись моральних норм поведінки. Виконувати посильну хатню роботу за дорученням батьків. Дотримуватись розкладу дня й ощадливо використовувати час.                            Конкурс– «Знаєш- відповідаєш» або «далі». Тут знадобиться ваша увага, швидкість реакції та глибина знань. Хто більше, хто швидше, хто краще, вірніше дасть відповідь на запитання, той гідно, той плідно навчався, - це видно.                             Умови конкурсу: кожен учасник одної, потім другої команди по черзі повинен дати правильну відповідь на теоретичні питання з курсу «Основи правознавства». Коли відповіді немає, учасник говорить «далі», тим самим передаючи хід наступному учаснику. А правильну відповідь на це запитання дає вчитель.                                                         Команди отримають по 10 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом.                                                                                                                                                                                       I команда 1. Коли було прийнято Конституцію України? (28 червня 1996р.) 2. Найвищий законодавчий орган в Україні? (Верховна Рада) 3. Розшифруйте абревіатуру ООН? (Організація Об’єднаних Націй) 4. Рішення суду. (Вирок) 5. Той, хто бачив злочин. (Свідок) 6. Назвіть прізвище президента України. (Порошенко) 7. Назвіть три гілки влади? (Законодавча, виконавча і судова) 8. До якого віку людина вважається дитиною? (до 18) 9. Яке місто є столицею України? (Київ) 10. Хто є джерелом влади в Україні? (Народ)                                                                                                                               ІІ команда 1. Яким є Державний Герб України? (Тризуб) 2. Хто із подружжя відповідно до законодавства повинен бути главою сім’ї? (Рівноправні обоє) 3. Громадянами якої держави ми є? (України) 4. Коли було проголошено незалежність України? ( 24 серпня 1991 р. ) 5. Назвіть грошову одиницю України. (Гривня) 6. Які міста України мають статус обласного підпорядкування? (Київ) 7. Основний Закон України. (Конституція) 8. На який термін обирається президент України? (5 років) 9.Звинувачувач у суді. (Прокурор) 10. Примусове затримання особи співробітниками правоохоронних служб. (Арешт)                                                                                                                 Підрахунок балів і оголошення результатів. Отримання таємного конверту командою переможницею.                                                                                                                                                           Таємний конверт. На другому поверсі, підійдіть до єдиних дверей, які знаходяться праворуч від вас, постукайте, зазирніть туди, чемно привітайтеся, скажіть, що ви учасники квесту і вчитель історії вам вручить те, що ви шукали від самого початку.                                                                                                                                                                        Вітаємо! Ви правильно і точно виконали усі завдання. Вам вдалося знайти Декларацію. Демократія України у надійних руках! Бажаємо успіхів!

 

 

 

Загальна декларація прав людини

 

Прийнята і проголошена резолюцією 217 A (III)
         Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року
 

      ВИТЯГ 

Преамбула
 

 Беручи до  уваги,  що  визнання  гідності,  яка властива всім  членам людської сім'ї,  і рівних та невід'ємних їх прав є  основою  свободи, справедливості та загального миру: і беручи до уваги,  що зневажання і нехтування  правами  людини
призвели до варварських актів,  які обурюють совість людства, і що  створення такого світу,  в якому люди будуть мати свободу слова  і  переконань  і  будуть  вільні  від страху і нужди,  проголошено як  високе прагнення людей; і беручи до уваги,  що необхідно,  щоб права людини охоронялися  силою закону з метою забезпечення того, щоб людина не була змушена  вдаватися  як  до  останнього  засобу до повстання проти тиранії і гноблення; і беручи до  уваги,  що  необхідно  сприяти  розвиткові дружніх  відносин між народами; і беручи до  уваги,  що  народи  Об'єднаних Націй підтвердили в  Статуті ( 995_010 ) свою віру в основні права людини, в гідність і  цінність  людської  особи  і в рівноправність чоловіків і жінок та
вирішили сприяти соціальному прогресові і  поліпшенню  умов  життя  при більшій свободі; і беручи до уваги,  що держави-члени  зобов'язались  сприяти  у  співробітництві з Організацією Об'єднаних Націй загальній повазі і  додержанню прав людини і основних свобод; і беручи до  уваги,  що загальне розуміння характеру цих прав і  свобод  має  величезне  значення  для  повного   виконання   цього
зобов'язання; Генеральна Асамблея проголошує цю Загальну декларацію прав людини як завдання, до  виконання  якого  повинні прагнути всі народи і всі держави з тим,  щоб кожна людина і кожний орган суспільства, завжди маючи на увазі
цю Декларацію, прагнули шляхом освіти сприяти поважанню цих прав і
свобод   і   забезпеченню,   шляхом   національних  і  міжнародних  прогресивних   заходів,   загального   і  ефективного  визнання  і  здійснення  їх  як  серед народів держав-членів Організації, так і  серед народів територій, що перебувають під їх юрисдикцією.                                                                                                                                            

 

Стаття 1

 Всі люди  народжуються вільними і рівними у своїй гідності та
правах.  Вони  наділені  розумом  і  совістю  і  повинні  діяти  у  відношенні один до одного в дусі братерства.


Стаття 2

 Кожна людина   повинна   мати   всі   права  і  всі  свободи,  проголошені цією Декларацією,  незалежно від раси,  кольору шкіри,  статі,   мови,   релігії,   політичних   або   інших   переконань,  національного чи соціального походження,  майнового, станового або  іншого  становища.  Крім  того,  не  повинно  проводитися  ніякого  розрізнення  на  основі  політичного,  правового  або міжнародного  статусу  країни  або території, до якої людина належить, незалежно  від    того,   чи   є   ця   територія   незалежною,   підопічною,  несамоврядованою   або   як-небудь   інакше   обмеженою  у  своєму  суверенітеті.


Стаття 3

 Кожна людина має право на життя,  на свободу  і  на  особисту
недоторканність.
 

Стаття 4

 Ніхто не  повинен  бути  в рабстві або у підневільному стані;  рабство і работоргівля забороняються в усіх їх видах.


Стаття 5

 Ніхто не   повинен   зазнавати   тортур,   або    жорстокого,  нелюдського,  або  такого,  що принижує його гідність,  поводження  і покарання.

 

Стаття 6

  Кожна людина,  де б вона не перебувала, має право на визнання
її правосуб'єктності


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 жовтня 2023
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку