Урок "Квітка - орган статевого розмноження"

Про матеріал
Конспект дистанційного уроку з біології на тему "Квітка - орган статевого розмноження" (6 клас) Мета: Освітня: вивчити будову квітки як органу статевого розмноження, звернути увагу на значенні комах для запилювання квіток. Розвивальна:розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між елементами будови квітки та їх функціями, між будовою квіток та особливостями опилювачів, удосконалювати вміння творчо розв’язувати поставлені задачі. Виховна:виховувати культуру мовлення, допитливість, креативність, критичне мислення, усвідомлення необхідності дотримуватись здорового способу життя, уміння організовувати свою роботу згідно встановленого часу.
Перегляд файлу

Тема уроку: Квітка – орган статевого розмноження

Мета: Освітня: вивчити будову квітки як органу статевого розмноження, звернути увагу на значенні комах для запилювання квіток.

Розвивальна:розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між елементами будови квітки та їх функціями, між будовою квіток та особливостями опилювачів, удосконалювати вміння творчо розв’язувати поставлені задачі.

Виховна:виховувати культуру мовлення, допитливість, креативність, критичне мислення,  усвідомлення необхідності дотримуватись здорового способу життя, уміння організовувати свою роботу згідно встановленого часу.

Очікувані результати: учні оволодіють знаннями з будови квітки, зможуть встановлювати зв’язок між будовою елементів структур квітки та їх функціями, розумітимуть і зможуть описати роль квітки як органу статевого розмноження, розумітимуть зв’язок між квітами та комахами-запилювачами, зможуть визначити роль квіткових рослин та комах-запилювачів у біосфері.

Обладнання: комп’ютери, смартфони, Інтернет, підручник, зошити, модель квітки вишні, таблиця будови квітки, цифровий мікроскоп.

Електронні ресурси: https://padlet.com/bozhkona/hblbhfh2v6gyrpew

Google Classroom, Google Meet, Google Forms, Wordwall, YouTube, LearningApps, http://cikavo-znaty.com, Liveworksheets, WordArt, Microsoft PowerPoint

Методи і технології:

Когнітивні методи навчання (методи навчального пізнання):

методи емпатії (вживання), смислового бачення, образного бачення, символічного бачення, евристичних запитань, порівняння, евристичного спостереження, фактів, дослідження, конструювання понять, конструювання правил, гіпотез, прогнозування, помилок, конструювання теорій.

Креативні методи навчання (методи зорієнтовані на створення учнями власних освітніх продуктів) - придумування, "Якби...", образної картини, гіперболізації, аглютинації, "мозковий штурм", сінектики, морфологічного ящика, інверсії.

Методи організації учіння (поділяються на методи учнів, учителів і керівників освіти). Методи учнів - це метод навчального цілепокладання, учнівського планування, створення учнівських освітніх програм, нормотворчості, самоорганізації навчання, взаємонавчання, рецензій, контролю, рефлексії, самооцінки.

 

Основні терміни: квітка, квітколоже, квітконіжка, оцвітина, чашечка, чашолистики,віночок, тичинки, маточка.

Тип уроку:отримання нових знань та вмінь.

Етапи уроку

  1. Організаційний: привітання, перевірка присутніх, налаштування на роботу.
  2. Актуалізація знань: Діти, рада вас вітати на уроці з біології, гадаю, що ви гарно відпочили на канікулах. Щоб рухатися далі, давайте згадаємо, на чому ми зупинилися перед канікулами. Погляньте на екран  (з’являються по черзі картинки: цибулина, бульби, кореневища, щеплення).

Питання: Що об’єднує всі ці малюнки? (вегетативне розмноження)

Закріплюємо свої знання про способи вегетативного розмноження, виконавши вправу. Перейдіть за посиланням в чаті:

https://learningapps.org/display?v=p02229d5322

Даю хвилинку на виконання та перевіряємо.

Продовжіть речення: «Вегетативне розмноження відноситься до…(нестатевого). А чим відрізняється статеве розмноження від нестатевого? (за допомогою статевих клітин (гамет). Де ж утворюються статеві клітини у Квіткових рослин?

Мотивація:

На слайді з’являються різні види квітів. Читаю вірш (епіграф) Надії Красоткіної:

Квіти, квіти… Чарівні квіти,

Кольорові, великі й малі…

Ви умієте душу зігріти,

Бо й самі ви — душа землі.

Як ви вважаєте, до якої теми уроків ми переходимо? (Квітка)

Квіти надихають людей на творчість, згадайте хоча б казку Г-Х. Андерсена «Дюймовочка».

 Ключове запитання:

«Якби ви були Дюймовочкою, яку б ви обрали квітку для свого життя?»

Новий матеріал.

Що потрібно знати, щоб обрати для Дюймовочки квітку?

  1. Будова квітки: На місці Дюймовочки, який би ви хотіли дім? (діти пропонують різні варіанти) (на слайді з’являються підписи складових квітки та картинки-асоціації її функцій): завдання дітям в зошитах на друкованій основі проставити цифри-позначення складових квітки. Питання: Як ви гадаєте, які органи квітки основні? Чому?
  2. Функція квітки (пробують сформулювати самі) – орган статевого розмноження, в якому утворюються статеві клітини та відбувається процес запилення та запліднення.
  3. Типи квіток (малюнки і схема на слайді) переписати учням в зошит. Отже, домівки для Дюймовочки можуть бути різні.

unnamed (2).png

 

 

 

 

 

unnamed.png

 

 

 

 

  1. Визначення квітки (спробувати самим дати визначення квітки)

 

Чому квіти такі різноманітні (можуть бути не тільки красивими, і не завжди гарно пахнути)? (пристосовані до запилення різними запилювачами: різними комахами, птахами, вітром, водою…) більш детально про запилення і запліднення ми дізнаємось на наступному уроці.

А зараз гайда в оранжерею, де нас чекають цікаві завдання) – посилання на Padlet: https://padlet.com/bozhkona/hblbhfh2v6gyrpew

Закріплення матеріалу:

Інтерактивні диференційовані вправи на Padlet – дошці

Завдання 1. Позначити структури квітки (скріншот прислати в гуглклас) (6б)

Завдання 2. Будова та функції складових квітки (скріншот прислати в гуглклас) (2б).

Завдання 3. Біологія і англійська (Перекладіть з англійської на українську складові квітки, відповідь надішліть в гуглклас) (1б).

Завдання 4. Лабораторне дослідження (описати квітку каланхое (фото зображень цифрового мікроскопу) за планом, зробити висновок, прикріпити в гуглкласі). (10б)

Завдання 5. Завершити речення або вікторина? (2б)

Завдання 6. Переглянути екологічний мультик (08-44хв) і написати свій відгук (5 речень), прикріпити в гуглкласі. (2б)

Підсумок уроку – складання (разом у чаті уроку або самостійно в зошиті) сенкану «Квітка»

  1. Квітка
  2. Яка? (Гарна, яскрава)
  3. Її функції? (Приваблює, захищає)
  4. Роль у природі? (Живлення для комах)
  5. Асоціація або синонім (Домівка для Дюймовочки, генеративний орган)

Рефлексія

  1. На уроці я працював активно\пасивно
  2. Своєю роботою на уроці задоволений\не задоволений
  3. Урок для мене здався коротким\довгим
  4. За урок я не втомився\втомився
  5. Мій настрій став кращим\став гіршим
  6. Матеріал уроку для мене був (зрозумілим\незрозумілим, корисним\некорисним, цікавим\нудним)

Фізкультхвилинка для очей (відео на падлет).

Д.з. П. 31, в зошиті зробити "розумну шпаргалку", завдання на вибір: 1-проєкт "Квіти та комахи", 2-підготувати повідомлення на тему "Квіти - рекордсмени" (творчо оформити), 3-зробити у будь-якій техніці модель квітки.

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
4 лютого 2023
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку