Тема уроку: Квітка – орган статевого розмноження
Мета: Освітня: вивчити будову квітки як органу статевого розмноження, звернути увагу на значенні комах для запилювання квіток.
Розвивальна:розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між елементами будови квітки та їх функціями, між будовою квіток та особливостями опилювачів, удосконалювати вміння творчо розв’язувати поставлені задачі.
Виховна:виховувати культуру мовлення, допитливість, креативність, критичне мислення, усвідомлення необхідності дотримуватись здорового способу життя, уміння організовувати свою роботу згідно встановленого часу.
Очікувані результати: учні оволодіють знаннями з будови квітки, зможуть встановлювати зв’язок між будовою елементів структур квітки та їх функціями, розумітимуть і зможуть описати роль квітки як органу статевого розмноження, розумітимуть зв’язок між квітами та комахами-запилювачами, зможуть визначити роль квіткових рослин та комах-запилювачів у біосфері.
Обладнання: комп’ютери, смартфони, Інтернет, підручник, зошити, модель квітки вишні, таблиця будови квітки, цифровий мікроскоп.
Електронні ресурси: https://padlet.com/bozhkona/hblbhfh2v6gyrpew
Методи і технології:
Когнітивні методи навчання (методи навчального пізнання):
методи емпатії (вживання), смислового бачення, образного бачення, символічного бачення, евристичних запитань, порівняння, евристичного спостереження, фактів, дослідження, конструювання понять, конструювання правил, гіпотез, прогнозування, помилок, конструювання теорій.
Креативні методи навчання (методи зорієнтовані на створення учнями власних освітніх продуктів) - придумування, "Якби...", образної картини, гіперболізації, аглютинації, "мозковий штурм", сінектики, морфологічного ящика, інверсії.
Методи організації учіння (поділяються на методи учнів, учителів і керівників освіти). Методи учнів - це метод навчального цілепокладання, учнівського планування, створення учнівських освітніх програм, нормотворчості, самоорганізації навчання, взаємонавчання, рецензій, контролю, рефлексії, самооцінки.
Основні терміни: квітка, квітколоже, квітконіжка, оцвітина, чашечка, чашолистики,віночок, тичинки, маточка.
Тип уроку:отримання нових знань та вмінь.
Етапи уроку
Питання: Що об’єднує всі ці малюнки? (вегетативне розмноження)
Закріплюємо свої знання про способи вегетативного розмноження, виконавши вправу. Перейдіть за посиланням в чаті:
https://learningapps.org/display?v=p02229d5322
Даю хвилинку на виконання та перевіряємо.
Продовжіть речення: «Вегетативне розмноження відноситься до…(нестатевого). А чим відрізняється статеве розмноження від нестатевого? (за допомогою статевих клітин (гамет). Де ж утворюються статеві клітини у Квіткових рослин?
Мотивація:
На слайді з’являються різні види квітів. Читаю вірш (епіграф) Надії Красоткіної:
Квіти, квіти… Чарівні квіти,
Кольорові, великі й малі…
Ви умієте душу зігріти,
Бо й самі ви — душа землі.
Як ви вважаєте, до якої теми уроків ми переходимо? (Квітка)
Квіти надихають людей на творчість, згадайте хоча б казку Г-Х. Андерсена «Дюймовочка».
Ключове запитання:
«Якби ви були Дюймовочкою, яку б ви обрали квітку для свого життя?»
Новий матеріал.
Що потрібно знати, щоб обрати для Дюймовочки квітку?
Чому квіти такі різноманітні (можуть бути не тільки красивими, і не завжди гарно пахнути)? (пристосовані до запилення різними запилювачами: різними комахами, птахами, вітром, водою…) більш детально про запилення і запліднення ми дізнаємось на наступному уроці.
А зараз гайда в оранжерею, де нас чекають цікаві завдання) – посилання на Padlet: https://padlet.com/bozhkona/hblbhfh2v6gyrpew
Закріплення матеріалу:
Інтерактивні диференційовані вправи на Padlet – дошці
Завдання 1. Позначити структури квітки (скріншот прислати в гуглклас) (6б)
Завдання 2. Будова та функції складових квітки (скріншот прислати в гуглклас) (2б).
Завдання 3. Біологія і англійська (Перекладіть з англійської на українську складові квітки, відповідь надішліть в гуглклас) (1б).
Завдання 4. Лабораторне дослідження (описати квітку каланхое (фото зображень цифрового мікроскопу) за планом, зробити висновок, прикріпити в гуглкласі). (10б)
Завдання 5. Завершити речення або вікторина? (2б)
Завдання 6. Переглянути екологічний мультик (08-44хв) і написати свій відгук (5 речень), прикріпити в гуглкласі. (2б)
Підсумок уроку – складання (разом у чаті уроку або самостійно в зошиті) сенкану «Квітка»
Рефлексія
Фізкультхвилинка для очей (відео на падлет).
Д.з. П. 31, в зошиті зробити "розумну шпаргалку", завдання на вибір: 1-проєкт "Квіти та комахи", 2-підготувати повідомлення на тему "Квіти - рекордсмени" (творчо оформити), 3-зробити у будь-якій техніці модель квітки.