Урок "Квітковий килим України"

Про матеріал

Компетентніший підхід до організації занять на уроках трудового навчання

у 4 класі

Об'єкт праці: Квітковий килим України.

Мета: Вчити учнів виготовляти карту України у вигляді квіткового килима. Розвивати вміння дивитися на знайомі речі під новим кутом зору; розвивати фантазію та уяву, творчі здібності. Виховувати любов до України, до прекрасного, вчити милуватися красою довкілля.

Методичне забезпечення: ТЗН, диски, карта України, кольоровий папір, картон, ножиці, клей, шаблони квітів, фломастери.

Тип уроку: практичний.

Форма уроку: урок з використанням інтерактивних технологій
Перегляд файлу

             Ювілейнівська ЗОШ І-ІІІ ст.

 

 

    Квітковий килим України

 

Компетентніший підхід до організації занять

             на уроках трудового навчання

                              у  4 класі  

 

 

                                                                                            Вчитель початкових   класів,

                                                                                      спеціаліст  вищої категорії

                                                                                                                      Тріпадуш О.В.


Тема: Робота  з  різним матеріалом.

 Об’єкт праці: Квітковий килим України.

 

Мета: Вчити учнів виготовляти карту України у вигляді квіткового килима. Розвивати вміння дивитися на знайомі речі під новим кутом зору; розвивати фантазію та уяву, творчі здібності. Виховувати любов до України, до прекрасного, вчити милуватися красою довкілля.

Методичне забезпечення: ТЗН, диски, карта України, кольоровий папір, картон, ножиці, клей, шаблони квітів, фломастери.

Тип уроку: практичний.

Форма уроку:  урок  з  використанням   інтерактивних технологій

Література: журнал « Початкове навчання», 2008 р.

 

Місце проведення: кабінет початкових класів та рідної мови

 

 

 

                                           Хід      уроку

I. Підготовка робочих місць.

II. Організаційна частина.

1.Привітання.

- Любі діти!

 У наш клас завітали люди щирі Привітайте в добрий час 

  Гостей посмішкою й миром. Повернемось обличчям до гостей

 І лагідно промовим « Добрий день!»

Учень: Ми раді вам , люди добрі,

            І вітаємо щиро вас.

            Ми запрошуємо ласкаво

             на урок в 4 клас.

  •      Всі сідайте тихо ,діти, домовляймось не шуміти.
  •      На уроці не дрімати, дуже гарно працювати.
  •      Спочатку сідає краса, а потім сила.
  • Діти, я сподіваюсь, ви добре пам'ятаєте девіз уроку:

          Як то любо, як то мило жити в ріднім краї,

          Рідним словом рідну пісню я щодня співаю.

 

III. Створення « ситуацій успіху»

  •      Які уроки вам, діти, подобаються?
  •      Якими ви будете на уроці?
  1. Інтерактивна вправа «Очікування»

 - Чого ви очікуєте від уроку?

 

 

 

                                              Я  очікую від уроку

 

 

-Наприкінці уроку ми повернемось до ваших   очікувань та порівняємо їх з тим, що ви отримали.

- Тоді почнемо !

Щоб урок пройшов недаром Треба сісти рівно, прямо.

 Та навколо оглянутись.

 І сусіду посміхнутись.

 Щоб практично все здобути Слід уважнішими бути.

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Звучить пісня про Україну.
  2. Бесіда вчителя.

- Кожний куточок нашої країни багатий та різноманітний рослинами:
квітами, кущами, деревами, травами. Дуже мені хочеться, щоб ви, діти,
уявили собі нашу країну, як квітковий килим. Побачили усе під новим
кутом зору. Милувалися красою довкілля.

  Саме сьогодні ми помандруємо суцвіттями наших областей, прикрасами їх квітами та рослинами,створимо квітковий килим України.,

V. Розгляд зразка « Квітковий килим України»

1. Бесіда.

- Діти ,- контури яких областей України нагадують квіточки?

  • Які з областей схожі на листочки?
  • Скільки областей входить до нашої країни?

VI. Пояснення нового матеріалу.

1. Ігровий момент. Вчитель: Хто ти дівчинко маленька? Українка: Доня України- неньки! Українкою зовуся й тою назвою зовуся.

- Добрий день, вам люди добрі, Вчитель: Щиро просим до господи. Українка: Рада вас усіх вітати, щастя і добра бажати.

Під веселий рідний спів посилаю вам низький уклін.

Принесла я вам завдання: попрацюйте ви у парах

Собі групу оберіть і суцвіття ви назвіть.

Щоб роботу швидко розпочати треба рослину назвати.

1. Суцвіття Львівської, Івано - Франківської, Закарпатської областей.
Учениця: Світло-синій, жовтоланний, веселково- домотканий,на планеті
серцю рідний квітне килим України. ( едельвейс)

2. Суцвіття Волинської, Рівненської, Хмельницької, Чернівецької
областей.

Учень: квітнуть водограї В синьому потоці. Храму купол сяє У промінні сонця. Коромисло в річку Райдуга схилила -

Це в дівочих стрічках Україна мила.

(дзвоники )

3. Суцвіття Черкаської, Кіровоградської, Миколаївської, Одеської
областей.

- Як на житнім лану маки
Рушникові вишиванки
Килимкові візерунки

Як мозаїка малюнки.(маки)

4. Суцвіття Дніпропетровської, Запорізької, Херсонської областей і
Криму.

- З пелюстками- кордонами букетиком цвіте.

У вазі моря Чорного суцвіття областей. ( сонях)

5. Суцвіття Київської, Житомирської, Вінницької областей.

- Ой, Дніпровські хвилі
Горнуться до схилів
Золотом пшениці

Поле колоситься.(пшениця)

6. Суцвіття Чернігівської, Сумської, Полтавської обл.

  • Ой волошки в житі росами умиті, Шлях чумацький в зорях і моря і гори,
  •       Луки і долини - пісня України ( волошки)

7. Суцвіття Харківської, Луганської, Донецької обл.

- Квіти на калині, хори солов'їні,
Райдуг вишиванки у небесній сині.

І волошки й маки - барви України (калина)

Після роботи Вчитель: Поглянь, Україночко, яка красива, різнобарвна стала наша країна, Але чогось не вистачає ( наших квітів )

Україночка: прикрашайте, діти, Ви свої суцвіття, Стеблами, квітками Різними листками. Час мені уже іти. А ви будьте молодці! Килим принесуть мені. До побачення, усім.

VII. Технологія виготовлення виробу.

Отже, діти, ви повинні перетворити карту на квітковий килим України. Перетворіть області на квіти , листочки за допомогою шаблонів, але не забувайте про техніку безпеки.

VIII. Повторення правил техніки безпеки.

  • Щоб не трапилось біди, повторімо правила прості.
  • Перші ніж взяти ножиці, добре пам'ятайте правила ось ці.

 

 

  1. Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.
  2. Клади ножиці так , щоб вони не виступали за краї робочого місця.
  3. Не працюй тупими ножицями, а також зі слабким кріпленням.
  4. У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.
  1. У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.
  2. Не розмахуй ножицями, під час різання не ходи, а також не підходь за надто близько до того , хто ними працює.

       7.   Ножиці тримай складеними

 

 IX. Практична ДІЯЛЬНІСТЬ.^під музичний супровід)

1.Фізкультхвилинка.

 Ми стомилися всі трішки,

 хай спочинути ручки, ніжки.

 Ми стомились вже сидіти

Хочем трішки походити

Зазирнути у віконце

Потягнутися до сонця,

 Наче м 'ячик пострибати

Знову будем працювати.

Х.Продовження практичної діяльності.

XI. Оцінювання робіт.

XII. Створення колективної композиції.

XIII. Підсумок уроку.

1. Вправа « Мікрофон»

  •     Що ми сьогодні створювати?
  •     Навіщо ми це робили? щоб показати, що наша країна багата на рослини на родючі землі)
  •     Що сподобалося більш за все?
  •     Чи виправдалися ваші очікування?

Діти, погляньте яка красива наша країна, наче справжній квітковий килим України. Ми сьогодні мандрували різними областями - суцвіттями , всім жителям нашої країни ми дарували ось ці чудові квіти у вигляді українського віночка.

2. Привітання до дня Соборності України.

XIV. Прибир

doc
Додано
20 липня 2018
Переглядів
1367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку