Урок трудового навчання в 4 класі "Дизайн дитячого майданчика. Створення ескізу дитячого майданчика"

Про матеріал

Мета:

поглибити знання учнів про архітектуру, дизайн, їх взаємодію з виражальними особливостями;

знайомити з архітектурою малих форм, особливостями їх використання, вимогами до них, провести паралель між архітектурою та дизайном;

звернути увагу на відповідність між призначенням і формою;

формувати вміння здійснювати художньо-конструкторський аналіз об'єктів проектування; вчити створювати ескіз проекту ігрового дитячого майданчика;

розвивати в учнів конструктивні, аналітичні уміння та навички, творчу уяву, просторове мислення; вміння робити висновки, припущення;

виховувати бережливе ставлення до природи та предметів, створених людьми, особливо мистецьких творів;

виховувати навички співпраці при роботі в групах, створити ситуацію успіху.

Перегляд файлу

Конструкторське бюро «Юні архітектори»

Урок трудового навчання в 4 класі

Леськова Наталія Володимирівна,

вчитель початкових класів

Золотівської багатопрофільної гімназії

Попаснянської районної ради Луганської області

Тема:  Дизайн дитячого майданчика. Створення ескізу дитячого майданчика.

Мета:

  • поглибити знання учнів про архітектуру,  дизайн,  їх взаємодію  з  виражальними особливостями; 
  • знайомити  з  архітектурою малих  форм,  особливостями їх використання,  вимогами   до  них,  провести  паралель між архітектурою  та  дизайном; 
  • звернути увагу  на  відповідність між призначенням  і  формою; 
  • формувати вміння здійснювати художньо-конструкторський аналіз об’єктів проектування;  вчити створювати ескіз  проекту    ігрового дитячого майданчика;
  • розвивати  в  учнів конструктивні,  аналітичні уміння  та  навички, творчу уяву,  просторове мислення;  вміння робити висновки,  припущення; 
  • виховувати бережливе ставлення  до природи  та  предметів,  створених  людьми,  особливо  мистецьких творів; 
  • виховувати навички співпраці при роботі  в  групах,  створити ситуацію успіху.

Ключові слова: дитячий майданчик, дизайн, екстер’єр, ландшафтний дизайн.

Обладнання: виставка предметів вторинної сировини, природні, штучні та пластичні матеріали,  мультимедійна презентація «Ландшафтний дизайн дитячих ігрових майданчиків».

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

I. Організація класу. Підготовка робочих місць

Девіз: Ми, митці-дизайнери,

Створюємо інтер’єри.

Щоб затишно і красиво

Було біля нашої гімназії милої!

Вправа «Чарівний клубочок»

 Пропоную потримати у руках клубочок ниток і висловити власні роздуми щодо нашої роботи на уроці.

II. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

1. Бесіда(Під час бесіди вчитель пропонує переглянути предмети вторинної сировини: коробки, пакети, пляшки, представлені на виставці, серед яких обов’язково має бути одна річ з яскравою коробкою і гарними малюнками, різної форми, і одна — звичайна, без особливих оздоблень, малюнків)

— Сьогодні на уроці ми помандруємо у чарівний, неповторний, привабливий світ речей.

— Які речі одразу привертають вашу увагу?

— Чому, на вашу думку, спершу ми звертаємо увагу на привабливу коробку, а не вміст чи виробника?

— Чи відомо вам, як називається зовнішній вигляд виробу, процес його створення?

— Хто працює над оформленням зовнішнього вигляду товару? (Дизайнер)

— Де ще, крім оформлення упаковок, ми можемо побачити дизайнерські витвори? (Одяг, меблі, дитячі майданчики, оформлення квіткових клумб, садів, парків тощо)

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

На сьогоднішньому уроці ви перетворитесь на юних архітекторів, перед якими стоїть важливе завдання – побудувати дитячий майданчик. Сьогодні  ми навчимося комбінувати природні, штучні та пластичні матеріали і ви спробуєте створити власний дизайнерський виріб – макет дитячого майданчика.

- Для роботи ми поділимося на групи. Наші групи працюватимуть  як  дизайнерське  бюро  за  девізом  „Створимо ситуацію успіху  кожному  творцю!”

ІV. Робота над темою

  1. Робота з підручником (с. 8-11)

1) Словникова робота

Дитячий майданчик це ділянка, яка призначена для ігор та відпочинку дітей. Вона повинна мати приємний естетичний вигляд. Поділ її на функціональні зони вимагає доцільного роз­міщення та розмежування ділянок і об’єктів різного призначення (пісочниці, гірки, турніки, лавочки, гойдалки тощо).  Отже, оформлення екстер’єру  має відповідати певним вимогам.

Екстер’єр це зовнішній вигляд архітектурних споруд та їхніх комплексів у навколишньому середовищі.

Дизайн (англ. design) — задум, план, мета, намір, творчий задум, проект і креслення, розрахунок, конструкція, ескіз, малюнок, візерунок, композиція, мистецтво композиції, витвір мистецтва.

Ландшафтний дизайн – мистецтво гармонійного поєднання рукотворних куточків природи і краєвидів з формами архітектурних споруд.

2) Дитячий ігровий дизайн ландшафтів (підручник с. 11).

  1. Перегляд презентації  «Ландшафтний дизайн дитячих ігрових майданчиків»

Висновок:

З дитячим майданчиком, з іграми у дворі та дворовими товаришами пов’язані теплі, приємні спогади у майже будь-якого жителя великого міста.

Головне для дитячого майданчика — безпека, адже гра в жодному разі не повинна обернутися трагедією…. В жодному разі не повинно бути гострих, виступаючих кутів, а місця швів та з’єднань мають бути ретельно зачищенні та відшліфовані.

Важливо, щоб дітям було не тільки безпечно, а й цікаво гратися, адже малюки саме через гру пізнають навколишній світ і набувають навичок спілкування.

  1. Імпровізація словесної творчості

— Уявіть, що вам запропонували створити ваш дизайнерський витвір на тему «Дитячий майданчик моєї мрії». Спробуйте пофантазувати, яким би ви хотіли його бачити, які кольори переважали б у вашому витворі (холодні чи теплі), які матеріали для цього використали б, які розваги для дітей ви б хотіли там створити.

  1. Мозковий  штурм  у  групах(1-2 хв)  

Обговорити  в  групах:  що можна розмістити  на  ігровому майданчику:

а) для  рухливих ігор; 

б)  для  відпочинку; 

в)  для  декорування  ландшафту. 

Можливі відповіді:

а) каруселі,  гойдалки,  гірки;

б) лавочки  декоровані, тварини-лавочки, казкові герої;

в)  скульптури,великі вази  для  квітів тощо.

За  автономним дзвінком - звіт груп-бюро  про  свої знахідки.

  1. Складання учнями усних розповідей «Дитячий майданчик моєї мрії».
  2. Фізкультхвилинка

Хто ж там, хто вже так стомився?

І наліво нахилився.

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки вниз,

Вгору трішки подивись.

Руки склали, як вітряк,

І покрутимося так.

Вище руки підійміть

І спокійно опустіть.

Потім дружно всі сідаймо

І до праці приступаймо.


Практична робота учнів

  1. Інструктаж з техніки безпеки.
  2.  Хвилинка ерудита.

— Які природні матеріали ви можете використати?

— Як правильно заготовляти їх?

— Які штучні та пластичні матеріали вам знайомі?

— Де їх використовують?

— Як ці матеріали впливають для здоров’я людини?

— Як потрібно правильно з ними працювати, щоб не завдавати шкоди здоров’ю?

  1. Добирання матеріалів, інструментів, необхідних для виготовлення виробів.

4) Планування послідовності власних дій учнями.

5)Самостійне виготовлення дизайнерського виробу учнями «Дитячий майданчик моєї мрії».

  1.  Презентація виробів учнів, захист власних робіт.

Учитель обов’язково відзначає неповторність кожної дитячої роботи.

V. Заключна частина

  1. Рефлексія. Вправа «Рефлексивний екран»

— Діти, як ви вважаєте, чи потрібні вам такі вміння? Чи зможете ви використати їх у подальшому житті?

Учні по колу висловлюються одним реченням.

— Сьогодні я дізнався(лася)...

— Я виконував(ла) завдання...

— Я відчув(ла), що...

— Тепер я зможу...

— Було цікаво...

— Було складно...

— Урок дав мені для життя...

  1. Оцінювання. Взаємооцінювання.

Діти по черзі висловлюють власні думки, чий «Дитячий майданчик мрії» їм найбільше сподобався. (Учитель стежить, щоб робота кожної дитини була позитивно оцінена.)

  1. Прибирання робочих місць

 

 

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
1925
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку