Урок – КВК
«Південна Америка» в 7 класі
Тема уроку: підсумковий урок по темі «Південна Америка»
Мета уроку: повторити і узагальнити матеріал з питань географічного положення , рельєфу, клімату , природних зон та населення Південної Америки. Удосконалювати навички роботи із картою атласом.
Обладнання: фізична і політична карта Південної Америки, атласи,кросворд «Мешканці Південної Америки».
Тип уроку: урок – КВК.
Хід уроку
І конкурс – розминка.
1 Хто і коли відкрив Південну Америку?
2. Якими океанами омивається Південна Америка?
ІІ конкурс – знавців.
1. Декілька століть назад п’ять кораблів під командуванням відважного португальського мореплавця відправились в першу кругосвітню подорож. Плавання було надзвичайно трудним. Все було: сильні шторми, тропічна спека, голод, хвороби. Назад в Іспанію повертався тільки один корабель. А із екіпажу 265 чол. повернулись тільки 18 моряків. Коли було це плавання? Хто керував експедицією?
2. Назвіть ім’я мореплавця,який відкрив частину світу в західній півкулі, але до кінця своїх днів він був впевнений в тому, що досяг західним шляхом берегів Азії.
3. Чиїм іменем названа Америка і чому?
4. Кого ви знаєте із дослідників Південної Америки?
ІІІ конкурс – «Вгадай природну зону»
1. Росте дерево, що за свою деревину дістало назву «Зламай сокиру». Як воно називається? В якій природній зоні росте?
2. Ростуть вічнозелені, різноманітні за видом складом багатоярусні ліси, що цвітуть і плодоносять протягом року?
3. Росте дерево, із соку якого дістають каучук? Яка його назва?
4. Ростуть галерейні ліси?
5. Водяться невеликі свині – пекарі, броненосці, пуми?
6. Росте велетенське латаття вікторія – регія?
7. Ростуть високі злаки й бобові рослини і лиш подекуди пальми?
8. Ростуть ковила, пампасова трава?
ІV конкурс – мандрівників.
(Учні зачитують уявні подорожі по Південній Америці, які вони підготували вдома).
V конкурс – капітанів.
Капітани задають один одному по 3 запитання.
VІ конкурс – «Знайди помилки в тексті» (полки – слова виписати в зошит).
Судячи з цього ми опинилися на узбережжі Південної Америки. Наші кораблі, зроблені із велетенського дерева евкаліпта, були розбиті. Ми вирішили відправитись в глибину материка у пошуках їжі, води. Місцевість являла собою савану, яка кишіла тваринами. Вдалині виднілось стадо дрібних оленів, подекуди пробігали броненосці , дикі свині пекарі, миготіли довгі шиї жираф. Одного разу нам перекрили шлях декілька карликових бегемотів. Із рослинності зустрічались деревовидні кактуси, пальми, велетенські акації , які дивували нас своїми розмірами. Ми досягли притоки Оріноко. Місцеві жителі бербери допомогли нам переправитись через річку.
VIІ конкурс – відгадай кросворд.
(На дощці вивішую два кросворди одинакові. Учасники повинні вписати назви держав у клітинки).
|
|
Б |
Р |
А |
З |
И |
Л |
І |
Я |
К |
О |
Л |
У |
М |
Б |
І |
Я |
|
|
|
В |
Е |
Н |
Е |
С |
У |
Е |
Л |
А |
|
|
П |
Е |
Р |
У |
|
|
|
|
|
|
|
Ч |
И |
Л |
І |
|
|
|
|
|
|
Е |
К |
В |
А |
Д |
О |
Р |
|
П |
А |
Р |
А |
Г |
В |
А |
Й |
|
VIII конкурс – картографія.
(По 10 географічних об’єктів команді по карті).
IX Підведення підсумків. Виставлення оцінок.