Урок допоможе закріпити в учнів уміння виконувати дії над багатоцифровими числами, креслити кути з допомогою транспортира, розв'язувати рівняння. Розвивати логічне мислення,обчислювальні навички, пам'ять, зосередженість, уміння аналізувати, співставляти. Виховувати почуття взаємодопомоги, наполегливість.
Тема. Урок – КВК з математики «У світі чисел».
Мета. Закріпити в учнів уміння виконувати дії над багатоцифровими числами, креслити кути з допомогою транспортира, розв’язувати рівняння. Розвивати логічне мислення,обчислювальні навички, пам'ять, зосередженість, уміння аналізувати, співставляти. Виховувати почуття взаємодопомоги, наполегливість.
Обладнання: мультимедійна дошка, сигнальні картки, емблеми команд.
Учитель:
Сьогодні на уроці математики ми проведемо математичний КВК.
Учні першого і другого рядів будуть вболівальниками команди «Квадрат», а учні третього і четвертого рядів – вболівальники команди «Трикутник».
Зараз виберемо журі: завуч, вчителі. Кожне завдання оцінюється 5 балами.
1. Перший конкурс. Привітання команд
Команді «Квадрат» – математичний привіт!
Команді «Трикутник» – математичний привіт!
Учасники називають девіз команди
«Квадрат»:
Один за всіх і всі за одного!
«Трикутник»:
Наполегливими бути – перемогу здобути!
Звертаються до журі:
Вболівальники вимовляють кричалки:
Хай лунає веселий сміх.
Допоможемо їй перемогти.
Слово журі.
2. Другий конкурс. Розминка.
1) Використовуючи закони множення, швидко усно обчислити вирази.
5 275 2 20 13 5
24 25 4 2 25 90
2) «Відгадай»
«Квадрат» Як за допомогою трьох літер написати слово «мишоловка»? (кіт) |
«Трикутник» Як написати у трьох клітинках слово «мерзла вода»? (лід) |
3) Задача у віршах
«Квадрат»
Гляньте, білочка одна визирає із дупла.
8 пар стрибнуло з гілки, а за ними ще 3 білки.
Я прошу вас , діти милі, щоб всіх білок полічили.
«Трикутник»
6 синичок – гарних птичок – на вербі сиділи.
7 подружок – щебетушок до них прилетіли.
Вербу рятували, по 10 гусениць з'їдали.
Полічіть ви їх, шкідливих гусениць отих.
Слово журі
3. Третій конкурс. «Швидкий лічильник»
С. 58, №12
Записати вираз, підставивши замість х = 84
Команда працює за столом, а вболівальники за партами.
(записи на слайді )
5000 – ( 3612 : 84 + 47 ) : 18 =
Вболівальники підтримують команди кричалками.
Слово журі
4.Четвертий конкурс. «Розв'яжи задачу»
Завдання командам і їх вболівальникам
С. 96, задача №70 (самостійно)
Коротка умова задачі – на слайді мультимедійної дошки.
Кожна команда сидить за своїм столом. .Поспілкувавшись, швидко розв’язує задачу. Побачивши червону сигнальну картку вболівальника, поспішає йому на допомогу.
В усіх членів команди та вболівальників задача повинна бути розв’язана.
Перемагає та команда, яка повністю впоралась із задачею
Вчитель перевіряє задачу – відповідають обидві команди.
Слово журі.
5. П’ятий конкурс. Конкурс вболівальників.
До дошки виходить вболівальник від кожної команди і розв’язує рівняння:
С.54. № 11
185
= 37
у
Слово журі.
6. Шостий конкурс. Конкурс капітанів «Юний кресляр».
1команда Накреслити СОД = 130 |
2 команда Накреслити АОВ= 60 |
Який це кут? Назвати суміжний.
Слово журі.
7. Сьомий конкурс. «Смішинка».
Учасники і вболівальники обох команд виконують вірш – жарт «Трикутник і Квадрат». На слайді – головні герої твору.
Жили – були 2 брати:
Трикутник з Квадратом.
Старший – квадратний,
До всього придатний.
Менший – трикутний,
Завжди надутий.
Став питать його Квадрат:
– Ти чому сердитий, брат?
Той сказав йому:
У мене 3 всього кути,
А в тебе – чотири!
А Квадрат промовив:
– Брате, я ж бо старший,
Я – Квадрат!
І додав зовсім спокійний:
– Може з нас ти більш потрібний!
Та настала ніч, й до брата
Менший лізе в темноті!
Навшпиньки, злодійкувато
Зрізать старшому кути...
– Приємних снів!
Спать лягав чотирикутним,
А проснешся без кутів!
Та на ранок менший брат
Страшній помсті був не рад,
Глянув він: нема Квадрата,
Занімів, стояв без слів...
– Ну, й помстивсь! Тепер у брата
Стало вісім аж кутів!
( Не роби іншим зла )
Слово журі : результат змагання.
8. Домашнє завдання. С. 70, з.11 (з поясненням). С. 90, №28 (а, е), виконати дії стовпчиком. І група – С. 78, № 11(а), знайти закономірність.