Урок: Лічба об’єктів навколишнього світу в межах 100. Попереднє і наступне число до будь-якого числа в межах 100. Розв’язування життєвих задач. Операції з грошима.

Про матеріал
Урок математики в 1 класі. Для мотивації дітей до діяльності побудувала його за сюжетом з казковими персонажами. Учні долучаються до роботи, долаючи різні перешкоди,
Перегляд файлу

Математика 1 клас

Тема: Лічба об’єктів навколишнього світу в межах 100. Попереднє і наступне число до будь-якого числа в межах 100. Розв’язування життєвих задач. Операції з грошима.

Очікувані результати:

  • лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу;
  • уживає в мовленні порядкові числівники при встановленні порядкового номера об’єкта відносно іншого;
  • застосовує різні способи виконання арифметичних дій з числами під час розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем;
  • оперує грошима.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

  1.     Прийом «Долонька до долоньки». Діти притуляють долоньки до долоньок свого сусіда в колі і бажають успіхів на уроці.

Вчитель: Я бачу, що ваші оченята сяють і ви готові до уроку. Тож, починаємо!

Раз, два, три, чарівна паличка, урок розпочати допоможи.

2.Перегляд мультфільму з обговоренням.

( Виключається екран, діти переглядають маленький уривок мультфільму про Цибуліно).

Діти, впізнали ви казкового героя. Хто це? А  як одним словом назвати цих героїв.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

 Отже, хто герой нашого уроку? (Овочі).

Скільки їх? (Багато). Чим в математиці ми можемо замінити слово багато? (Числами).

  •                   А що ми вміємо роботи з числами?

Отже, що ми будемо роботи на уроці. (Додавати, віднімати, порівнювати числа).

ІІІ. Актуалізація знань та виявлення утруднення.

І Цибуліно,  його друзі й вороги, міцно вкоренилися на нашому українському грунті? Чому?

Спробуйте порахувати всіх родичів Цибуліно, які лежать у корзинках на партах.(На партах –корзини з цибулинами.Їх кількість у групах різна від 40 до 70)

Діти рахують цибулини та кажуть відповідь:

  •  Чи легко було рахувати ? Чому?
  • Що ж ми можемо зробити, щоб було легше рахувати? (Об’єднати цибулинки по 10).
  • Запишіть, скільки цибулин у вашій групі.
  • Назвіть сусідів чисел, які ви записали.
  • Дякую, ви чудово попрацювали.

 

IV. Включення в систему знань.

  1.     Робота з картками.

А тепер спробуйте записати числа, які пропонує Цибуліно.

(Діти на картках записують число цифрами).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коли цибульки роздивилися по сторонах, то зрозуміли, що вони не одні. Хто ж жив поруч із цибульками?

 

  1. Відгадування загадки.

Зелений чуб, червоний бік,

Смачний із нього чавлять сік.

Матусі варять з ним борщі,

Росте в городі на кущі.

                        (Помідор)

3.Складання задачі за малюнком.

4.Динамічна пауза «Овочевий салат»

Наші дітки люблять гратися. Кожна група – це певний овоч. Коли ви почуєте свою назву, міняєтеся місцями  в групі. Як тільки чуєте слова «овочевий салат» міняється хто з ким хоче (Таким чином учні зробили обмін груп).

5.Робота в групах

 ( На столах лежать паперові тарілочки та малюнки  різних овочів).

Діти, зараз ми спробуємо вибрати овочі, які потрібні для приготування певної страви.

1 група – борщ.

2 група – суп.

3 група – вінегрет.

4 група – олів’є.

Потрібно вибрати овочі , приклеїти на тарілочку.

  • Які овочі ви вибрали?
  • Скільки овочів на вашій тарілочці?

Спробуйте за допомогою цеглинок скласти башточку, яка відповідає кількості овочів на тарілці.

У кого башточка найвища? У кого найнижча?

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота з грошима.

 

 

 

 

На зиму ми всі заготовляли овочі. Спробуйте показати скільки грошей ви витратили, щоб купити мішок картоплі та буряка.

(Діти показують купюри грошей, які відповідають певному числу)

Скільки коштує морква та буряк?

На скільки картопля дорожча від буряка?

Скільки коштує картопля, морква та буряк?

  1. Вимірювання та порівняння рослин.
  • А як овочі потрапляють у наш дім? Що потрібно зробити?
  • А чи вміємо ми це робити? (так). А що ми з вам садимо? Де. Так, у нас уже є маленькі грядочки. Спробуйте виміряти ширину грядочки.
  • Яка ширина ваших грядочок?
  • А довжина?
  • А що більше? На скільки?
  • Які ж рослини зійшли на ваших грядочках? (Квасоля)
  • Виміряйте висоту стебла квасолі.
  • Яка ж висота ваших рослинок?
  • У кого однакові за висотою рослини?
  • У кого вища? На скільки?
  • Чому?

 

  1. Робота у парах

Яке число загубилося?

 

  1. Робота в групах.

Обчисліть приклади та наклейте свої овочі на ящики.

  • Чи всі гарбузики ви склали у ящики? Чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Рефлексія.

- Що нового дізналися?

- Що сподобалось найбільше на уроці?

- Про що розповісте батькам вдома.

Оцініть свою роботу за допомогою цеглинок.

 

Після перерви діти висаджують цибулинки на пришкільних грядках при допомозі учнів 4 класу.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 лютого 2023
Переглядів
610
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку