Тема: Листівка в техніці нитяної графіки «Золоте серце».
Очікувані результати навчальних досягнень здобувачів освіти
Мета:
формування ключових компетентностей: загальнокультурної, інформаційної, міжпредметної естетичної та предметної проектно- технологічної компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих проблем у взаємодії з іншими; формування креативних, комунікативних якостей особистості учня, здатність аналізувати свою практичну роботу, виконання елементарних графічних зображень; добір матеріалів за їх властивостями; читання інструкційних карток із зображеннями для поетапного виготовлення виробу.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація до уроку ; альбом «Маленький трудівничок», папір, ножиці, нитки, голка, скотч, кольоровий картон.
Освітні галузі: мистецька, соціальна і здоров’язбережувальна.
І. Привітання
ІІ. Емоційне налаштування.
Покладіть руки на парту….
Заплющіть очі….
Промовте:
Я бажаю однокласникам успіхів на уроці
ІІІ. Мотивація.
Ви бачите, що до нас завітали на урок Чомучка і Дізнайчик.
Гра «Декілька запитань»
Вони вас просять відповісти на декілька запитань:
-Де ви зустрічали такі сердечка?(Діти відповідають);
- А чи знаєте ви, що таке ВАЛЕНТИНКА? Кому її дарують і коли? (Відповіді дітей)
(Якщо діти не знають, учитель розповідає.
-14 лютого, в День святого Валентина прийнято дарувати коханим подарунки і валентинки- листівки у формі сердечка, або зображенням сердечка. В Україні День святого Валентина почали відзначати порівняно недавно - десь в кінці минулого століття. Причому в цей день всі вітають не тільки своїх коханих, але й друзів. Адже це прекрасний привід побажати друзям любові і щастя!)
ІV. Повідомлення теми та мети уроку.
Чомучка вас запитує:
(Якщо діти не зможуть відповісти, учитель пояснює, що цей вислів образний, у переносному значенні, тобто мама добра, турботлива, любляча, щира)
Ми сьогодні на уроці будемо робити листівку «Золоте серце». Ви зробите надпис чи побажання і подаруєте близькій людині (мамі, татові, бабусі, сестрі, дідусеві)
V. Пояснення вчителя.
1) Розповідь про нитяну графіку.
Працювати ми будемо з нитками. Будемо серце вишивати на картоні. Такий вид роботи називають нитяна́ гра́фіка (варіанти назви: ізонитка, зображення ниткою, нитяний дизайн; англ. String Art) — це сучасне мистецтво графіки створення зображення композицією з натягнутих ниток на картоні чи іншому твердому матеріалі — основі, яка відіграє роль тла. Нитяну графіку також інколи називають ізографіка або вишивка на картоні. Як основу також використовується оксамитний або цупкий папір. Нитки можуть бути звичайні швейні, вовняні та інші. Також використовують кольорові шовкові або акрилові нитки. Предметом малювання можуть бути абстрактні візерунки, портрети[1], пейзажі тощо. Ниткографія, як вид декоративно-прикладного мистецтва, уперше з'явилася в Англії в XVII столітті. Англійські ткачі придумали особливий спосіб переплетення ниток. Вони забивали в дощечки цвяхи й у певній послідовності натягали на них нитки. У результаті виходили ажурні мереживні вироби, які використовувалися для прикраси житла. Існує версія, що ці роботи були свого роду ескізами для візерунків на тканині.
ПРИКЛАД
2) Інструменти й матеріали
Нитяна графіка приваблює доступністю, адже всі необхідні для творчого процесу інструменти й матеріали ви легко можете знайти вдома.
3) Гра «Розгадай інструменти й матеріали»
та коли він щось з'єднає, то нічим не відірвеш. (Клей.)
Аплікацію зроби. (Картон). Цупкий картон — тверда основа.
Прозора стрічка для упаковки. Скотч — для кріплення малюнку.
Шило чи велика голка — для роботи з щільними матеріалами.
Намистинки – для прикрашання
4) Правила безпечної поведінки з голкою, ножицями та клеєм.
VІ. Практична робота.
https://www.youtube.com/watch?v=lpY22WQK6-4
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
Прибираємо своє робоче місце
VІІ. Рефлексія
ГРА «Мікрофон»
На уроці я …….(дізнався, навчився, зрозумів, зумів…..)