Урок літератури рідного краю. Творчість Наді\ Самсін

Про матеріал
У запропонованій розробці розглянуто поетичні твори Надії Самсін, використано такі методи і техніки : бесіда, робота в групах, вправи "Сенкан", "Мікрофон", "Асоціативний кущ", проведено панельну дискусію
Перегляд файлу

Тема уроку: Література рідного краю. Творчість Надії Самсін

Мета уроку: зацікавити ліцеїстів особою поетеси та її творчістю;

                       удосконалювати вміння виразно і вдумливо читати поезію;

                       поглибити знання про інтимну, філософську та патріотичну

                       лірику; 

                       розвивати навички ідейно-художнього аналізу поетичних

                       творів;

                       виховувати високі моральні цінності, свідому громадянську

                       позицію.

Цілі уроку:  Знати основні відомості про життя та творчість Надії Самсін,

                       зміст поетичних творів.

                       Уміти виразно читати поезії; коментувати художні засоби;

                       аналізувати поезії, аргументовано висловлювати свою думку;

                       оцінювати власну діяльність.

                       Розуміти актуальність проблем, порушених у творах поетеси;

                       важливість духовних якостей.

Тип уроку:  Засвоєння нових знань.

Форма проведення: Урок-дослідження.

Обладнання:

                         - портрет Надії Самсін

                         - довідники з теорії літератури

                         - картки-консультації до аналізу ліричного твору

                         - тексти поезій

                         - відеоматеріали

                         - збірка творів

                         - картки самооцінювання

Методи і  техніки:

  •   бесіда
  •   робота в групі
  •   вправа «сенкан»
  •   вправа «мікрофон»
  •   асоціативний кущ
  •   панельна дискусія

Епіграф: Поезія – це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до

                 душі…

                                                                                                 Ліна Костенко

Хід уроку

 

І.   Організаційний момент.

 Сьогодні у нас незвичайний урок – урок дослідження, на якому ми ознайомимося з творчістю поетеси Надії Самсін.

Перед початком уроку кожен з вас обрав картку певного кольору. Чому саме такий ви обрали і як він відповідає вашому настрою.

                                 (учні мотивують свій вибір)

Ви зрозуміли, що сьогодні ми з вами будемо працювати в групах.

 

ІІ.   Оголошення теми і мети уроку

  •        Зверніть увагу на епіграф і скажіть, про що ми будемо говорити на уроці.

(ліцеїсти тлумачать своє розуміння епіграфа)

  •        Які б ви могли назвати цілі уроку, виходячи з теми та епіграфу?

                        (учні визначають цілі уроку)

  •        А тепер порівняємо з тим, що запланувала я.

                  (відкриваю дошку, де записані цілі уроку)

  •        Якщо ми вміємо визначати ціль, то нам легше буде досягати поставленої мети.

 

ІІІ.  Хід уроку

  1. У кожного з вас на  парті є поезія червоноградської поетеси Надії Самсін. Опрацюйте її зміст і виконайте такі завдання:
  • перша група продемонструє нам виразне читання поетичного твору
  • друга група проаналізує твір за карткою-консультацією
  • третя група назве художні засоби, використавши довідник з теорії літератури

 

ІV.  Робота над текстом твору

  •        Удосконалення навичок виразного читання
  •        Які ключові слова ви виділили?
  •        Складімо сенкан до цього твору

                      (кожна група зачитує свої варіанти, обираємо найкращий)

  •        Які асоціації викликає ця поезія
  • Почуття –
  • Настрій –
  • Музика –
  • Звуки –

Відомий нідерландський художник Карель ван Манден писав: «Колір робить людину хороброю, боягузливою, засмученою, радісною. Колір принижує і звеличує багато речей»

  •        Яким кольором ви передали б настрій цієї поезії?

 

V.  Знайомство з червоноградською поетесою Надією Самсін

 Є поети – законодавці літературних мод

 Є поети – суворі хранителі національних традицій

 Є поети – духовні лідери для всієї культури.

А нашим сьогоднішнім гостем …………..

 

VI . Панельна дискусія

  •        Який момент з життя вам найбільше запам’ятався?
  •        Як до вас приходить натхнення?
  •        Ваша улюблена поезія?

(модератор проводить дискусію, де ліцеїсти мають змогу поставити свої запитання гості)

VIІ. Підсумок уроку

 

Рефлексійно-оцінювальний етап (метод мікрофону)

  •        Над чим змусив замислитися наш урок?

(Життя коротке – цінуймо кожну мить)

  •        Робота з епіграфом

Чи відповідає епіграф змісту нашого уроку?

  •        Картка самооцінювання

          (звучить пісня на слова Надії Самсін.

Ліцеїсти заповнюють картку самооцінювання)

VIII.  Домашнє завдання

Два варіанти домашнього завдання на вибір:

  •        Написати твір-мініатюру на тему «Чи здатна поезія окрилити людину»
  •        Написати власну поезію

 

 

Додаток

1.Любов підкрадається тихо,

Коли ти її не чекаєш.

На щастя вона ,чи на лихо –

Не знаєш. Ти просто кохаєш.

 

Вона, як мелодія мила,

Що серце і гріє, й тривожить.

Від неї вмить виростуть крила

І душу вона заворожить.

 

Підніме тебе аж під хмари,

Навчить, наче птаху, літати.

Дивитися любо на пари,

Що вміють так вірно кохати.

 

2. Ридало небо від жалю,

земля стогнала.

Синів Вкраїна вже своїх

Навік прощала.

Летіли в небо, мов птахи,

їх світлі душі.

І сльози лились із очей

на білі ружі,

Якими Бог встеляв для них

у Рай дорогу.

Вони пішли тепер служити

вірно Богу.

 

3. Увійде у серце пекучий той жаль

І душу бентежить щоразу до болю.

Із сліз він сплітає на очі вуаль…

Сумую чомусь я найбільше весною.

 

За днями, що квітли барвінком в саду,

Купались тоді у батьківській любові.

Та стежки в ті дні я уже не знайду,

Лиш в пам’яті спомин живе цей чудовий.

 

Сумую за цвітом, який вже зів’яв,

І людська краса теж зникає з роками.

А наше дитинство блука поміж трав,

Та завжди у серці залишиться з нами.

 

 

docx
Додано
30 грудня 2024
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку