Урок "Літературна балада. Ф. Шиллер "Рукавичка"

Про матеріал
Розробка уроку на тему "Літературна балада. Ф. Шиллер "Рукавичка". Конспект містить базові матеріали, які кожен учитель може змінити або додати, враховуючи особливості класу.
Перегляд файлу

7 клас

Тема. Літературна балада та її ознаки. Й. К. Ф. Шиллер «Рукавичка»  Образ справжнього лицаря, оспівування мужності, відваги, людської гідності.

 

Метаформувати  компетентності: предметні (поглиблювати навички аналізу тексту, розвивати навички виразного читання, вміння працювати з текстом; вмінні аналізувати текст); ключові (інформаційну:  уміння систематизувати здобуті знання та критичної їх осмислювати;  загальнокультурну: творчі здібності, прагнення досягати високого результату, виховувати доброту, прагнення допомогти ближньому; комунікативну: вміння знаходити спільну мову, працюючи колективно).

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

 

ІІ. Оголошення теми уроку.

  1. Слово вчителя (матеріал взятий із збірки Л. А. Чередника «Зарубіжна література. Авторські уроки . 7 клас»).

ХVІІІ століття – дуже цікавий період в історії людства. Ця епоха має назву Просвітництво. У цей час формуються нові знання про світ, суспільство, про зміст і сенс життя. Найвищими в житті стають закони розуму. Письменники, філософи, науковці вважають, що несуть людям світло нової істини. Саме тому їх називали просвітителями.

ХVІІІ століття – епоха моралі, доба книг. Активно розвивалося книгодрукування, мистецтва перекладу, журналістика. Головною розвагою стає читання. Письменники і поети навіть впливали на політичне життя країни.

Найвідомішими представниками цієї доби є Д. Дефо, Дж. Свіфт, Вольтер, Й. В. Гете та інші митці.

Сьогодні на уроці ми дізнаємося про життя та творчість  одного із просвітителів –      Й. К. Ф. Шиллера.

 

ІІІ. Мотивація мети.

  •          Подивіться на тему уроку. Давайте спробуємо спрогнозувати, навіщо сучасна людина має володіти інформацією з даної теми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Організація сприйняття й осмислення нової інформації.

  1. Робота з портретом Ф. Шиллера пензля А. Граффа.
  2. Робота з цитатою.
  •          Німецький поет Й. В. Гете створив такий словесний портрет свого найкращого друга : «Статура його, постава, хода, навіть кожен його рух були сповнені гордості. І лише очі в нього були ніжними. І талант його був таким же, як його зовнішність. Він сміливо брався за великий сюжет, досліджував його звідусіль, розглядав з усіх боків».
  •          Які деталі з опису вам є цікаві? Чи співпадає словесний опис із портетом художника?
  1. Перегляд відеоролика «Біографія Шиллера» (з інтернету).
  •          Ваше завдання: скласти 2 запитання своїм однокласникам?
  1. Слово вчителя (розповідь про літературну баладу)
  •          Що таке фольклорна балада?
  •          Самостійно складіть визначення «літературна балада».
  •          Запишемо визначення «літературна балада» у словник (зошит).

Балада літературна — авторський віршований ліро-епічний твір фантастичного, історико-     

                                          героїчного чи соціально-побутового змісту, в якому напруженість

                                          сюжету зумовлена внутрішнім конфліктом героя.

  1. Робота з підручником. С. 32 «Історія створення балади «Рукавичка»

(автор: О. Ніколенко та ін.).

  •          При правлінні якого французького короля відбулася подія, описана в творі?
  •          Хто став прототипом головного героя?
  1. Виразне читання балади.
  2. Бесіда  за змістом прочитаного.
  •          Яке ваше враження від балади?
  •          Хто з героїв привернув вашу увага? Чому?
  •          На скільки частин можна поділити твір?
  1. Евристична бесіда.
  •          Яким зображено короля Франциска І?
  •          Які звірі виходили на арену?
  •          Подумайте, чи такий вибір випадковий?
  •          Які відносини між звірами?
  •          Свідком якої події стали король і придворні?
  •          Хто такі Делорж і Куніґунда?
  •          Чий вчинок вам сподобався? Чому7
  •          Чию поведінку ви засуджуєте? Чому?
  •          Чи погоджуєтеся ви із фіналом балади? Чому ви саме так думаєте?
  1. Проблемне питання.
  •          Чого досягає автор, зображуючи ці моменти?
  •          Чому Делорж переміг?

 

V. Перевірка розуміння.

Учитель пропонує учням інтерактивну гру (за власним вибором).

 

 

 

VІ. Підсумок уроку.

  1. Бесіда.
  •          Які ідеали доби Просвітництва відображені у творі?
  •          Які загальнолюдські цінності відображені у творі?
  1. Рефлексія.
  2. Самооцінювання.

 

VІІ. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати матеріал підручника на с. 31-35. Запитання 1- 9 на с. 36 (усно).
  2. Вивчити ТЛ: «літературна балада».
  3. Творче завдання: створити портрет сучасного лицаря.
  4. * Написати мінітвір «Що таке справжнє кохання?».

 

 

doc
Додав(-ла)
Бирюк Людмила
Додано
25 вересня
Переглядів
787
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку