УРОК ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ НАРОДНІ ПІСНІ "ТРИ ТОВАРИШІ",УКРАЇНСЬКА НАРОДНА ПІСНЯ

Про матеріал
Тема дня. Народні пісні. «Три товариші», українська народна пісня Мета: продовжувати ознайомлювати учнів із українською народною творчістю, розповісти про календарно-обрядові пісні. Звернути увагу на засоби виразності твору, його життєвий зміст. Розвивати вміння інсценізувати твори, аналізувати вплив на життя людей. Продовжувати роботу над виразним читанням та інтонуванням творів. Виховувати розуміння доброго, розумного гумору у повсякденному житті.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________                              Читання 3 клас

 

Тема місяця.

Тема дня. Народні пісні. «Три товариші», українська народна пісня

Мета: продовжувати   ознайомлювати  учнів із українською народною творчістю,

розповісти про календарно-обрядові пісні. Звернути увагу на засоби виразності  твору, його життєвий зміст. Розвивати вміння інсценізувати  твори, аналізувати  вплив на життя людей. Продовжувати роботу над  виразним читанням та інтонуванням творів. Виховувати  розуміння  доброго,  розумного гумору у повсякденному житті. Вчити берегти і передавати через покоління культурну спадщину українського народу.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;

-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось/ ) для відповіді на запропоновані запитання

Користується прийомами уточнення значення окремих слів, виразів у сприйнятих на слух текстах

Ставить запитання за змістом прослуханого фрагменту казки чи оповідання для отримання додаткової інформації (наприклад, стосовно того, що передувало подіям або чим все закінчилося)

Обирає тему з декількох запропонованих і формулює 3 – 4 питання до свого потенційного співбесідника

Обговорює в групі проблемне питання за темою тижня

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова

Вибирає з-поміж 4-5 слів те, якому відповідає тлумачення, пропоноване вчителем

Зв’язно переказує події прочитаної казки чи оповідання

Вибирає з декількох запропонованих книжок ту, яка викликала цікавість, розглядає і розповідає про неї (чи є ілюстрації, як називається, прізвище автора)

Висловлює припущення на основі ілюстрацій та заголовку, про що може розповісти ця книжка

Читає виразно вголос тексти (логічний наголос, інтонація).

Читає виразно репліки в діалозі (читання по ролях)

Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним;

Створює, розгадує (з допомогою вчителя) анаграми

Бере на себе роль у рухливих іграх або сюжетно-рольових іграх; використовує специфічні для ролі жести, рухи

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Метод «Сонячний настрій»

Оберіть, який настрій у вас.

http://liubavyshka.ru/_ph/17/2/240956094.jpghttp://detvoraonline.ru/_mod_files/ce_images/sun_logo.pnghttp://izlov.ru/tw_files2/urls_1/11/d-10666/10666_html_c90d75d.pnghttp://contur.ucoz.ru/0123ALCH/XC2014-6/Sun31264.png

 

ІІ. Етап цілепокладання

Робота з анаграмами

Анограма

СЯМІЦЬ   НЦЕСО   ЩИКДО

Місяць   сонце   дощик

Метод «Сторітелінг»

Я дуже люблю слухати українські народні пісні. Моя улюблена це …. Коли слухаю українську народні пісню то ніби моя душа відкликається на звуки та слова. А що ви відчуваєте, коли слухаєте українські народні пісні? Сьогодні у нас є можливість це перевірити.

Оголошення теми та мети уроку

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Щоденні 5. Робота зі словами

Робота зі словами

Скоромовка.

Скрекоче сорока сороці:

- А я у сорочій сорочці!

Сорока сороці скрекоче :

- А в мене яєчко сороче.

Робота з чистомовкою

Рі-рі-рі: Що ти бачиш угорі?
Рю-рю-рю: Бачу ясную зорю.
Рі-рі-рі: Ще що бачиш угорі?
Ря-ря-ря: Небо синє, як моря.
Рі-рі-рі: Ще що бачиш угорі?
Ри-ри-ри: Там літають комари.
Ра-ра-ра: З комарами мошкара.
Ра-ра-ра: Розбігаймось до утра!

Щоденні 5. Читання для себе

Щоденні 5. Читання разом з другом

Фізкультхвилинка

Бесіда про жанр пісні та її різновиди.

Пісня – наймасовіший і найулюбленіший музичний жанр. Вона супроводжує нас усе життя. Але й на сторінках книжок ми теж натрапляємо на пісню. Чим подібні та чим відрізняються між собою пісня в музиці та літературі? Спробуймо з’ясувати.

У літературі пісня – це вірш ліричного або ліро-епічного характеру, мелодичний за своїм інтонаційним малюнком і призначений для співу. Розрізняють два види пісні: народна й літературна. Між ними є міцні зв’язки.

У музиці жанр пісні теж має два основні різновиди – Це народна та професійна пісня літературного походження, що тісно пов’язані між собою. Літературні пісні часто здобувають настільки широку популярність, що їх починають вважати народними, а народні пісні, навпаки, слугують основою для авторських пісень.

Професійні пісні літературного походження мають більш індивідуалізовану мелодію, переважно ліричну, та інструментальний супровід. Авторами таких пісень стають композитори й поети.

Перші зразки пісень літературного походження з’явилися ще наприкінці XVI ст. Згодом їх ставало дедалі більше. У XVIII та XIX ст. цей вид пісень впливав на фольклор. XIX століття дуже багате на пісенну творчість, що стала народною. Вона пов’язана з іменами Івана Котляревського, Григорія Квітки-Основ’яненка, Віктора Забіли, Миколи Петренка, Марка Кропивницького, Івана Франка, Володимира Александрова та ін. У XX та на початку XXI століття продовжується збагачення народнопісенної скарбнички авторськими піснями літературного походження.

Музичний словничок

Пісня – словесно-музичний твір, призначений для співу.

Існують два основні види пісні: народна пісня (автори якої невідомі) та професійна пісня літературного походження (створена композитором та поетом),

Бесіда про українську народну пісенну культуру.

Пісенний жанр. Пісенна культура українського народу численними струмочками й могутніми річками поповнює океан культури світової. Пісня колискова, весільна, лірична супроводжує від народження кожну людину. Із сивої давнини покоління за поколінням українці народжують від рідної землі, сонця, неба, води, вітру дивні звуки мелодій, неповторну магію слова, що ведуть нас по стежках рідного краю. Ті стежинки переплітаються, біжать і виводять на широкий шлях творчого генію народу. 1 якщо цей геній живе й сьогодні, то тільки тому, що живе пісня. Вона – в образах калини, сонця, житечка й пшениці, звірів і птахів: “Пожену я сірі гуси від броду до броду, ой летіте, сірі гуси, до мого роду. . . “. Творить і береже ці дорогоцінні перлини наш народ. Він співає в радості й зажурі. Пісня – його величний храм любові до людини, до рідної землі, до батька й матері.

Словничок

Українські народні пісні – це фольклорні твори, які зберігаються в народній пам’яті та передаються з уст в уста.

Твори анонімні, бо імена першотворців, як правило, невідомі. Народна пам’ять зберегла нам лише деякі імена авторів народних пісень. Це Маруся Чурай – авторка пісень “Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці” і “Засвіт встали козаченьки” та козак Семен Климовський – автор пісні “їхав козак за Дунай”.

Деяка частина народних пісень має літературне походження – “Реве та стогне Дніпр широкий” (Т. Шевченко), “Ніч яка місячна” (М. Старицький).

Узагалі, в Україні складено понад п’ять тисяч пісень. За своїм значенням у житті народу, за тематикою, сюжетом і музичними властивостями українська народна пісня поділяється на безліч різноманітних жанрів.

Робота зі схемою.

Описание: Описание: G:\Початкові класи\2 клас НУШ\Мистецтво 2 клас Калініченко\Урок №5\3.jpg

Виразне читання вчителем

Самостійне читання учнями

Аналіз прочитаної пісні

  •    Визначте, хто головні герої пісні?
  •    Поміркуйте з якою інтонацією потрібно читати слова головних героїв? Чому?

Виконуємо завдання підручника

Щоденні 5. Слухання

https://www.youtube.com/watch?v=HGMJsMFGTbs

Уважно прослухайте пісню. Визначте до якого виду народних пісень вона належить.

Порівняйте прочитану та прослухану пісню.

Метод «Критичне мислення»

  • Випишіть іменники, прикметники, дієслова.
  • Що ви можете сказати про кількість різних частин мови у пісні?
  • Знайдіть застарілі слова. Чи відразу ви зрозуміли, що вони означають?

Щоденні 5. Письмо для себе

Учні виконують записи в Щоденниках вражень

Мені подобається/не подобається слухати українські народні пісні, тому що …

Творча хвилинка.

  • Спробуйте заспівати прочитану пісню.
  • Який темп ви оберете? Чому?

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

  • Чи сподобався сьогоднішній урок?
  • Чого ви навчилися?
  • З чим виникли проблеми?

 

Список використаних джерел

  1. https://divovo.in.ua/tema-janri-kamerno-vokalenoyi-muziki.html?page=2
  2. https://subject.com.ua/lesson/music/6klas/4.html

 

1

 

docx
Додано
26 жовтня 2020
Переглядів
4418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку