Дата __________ Номер уроку ___________ Читання 3 клас
Тема місяця.
Тема дня. Легенда «Походження назви Переяслав».
Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розширювати
уявлення учнів про історію міста Переяслава, походження назви цього міста; розвивати зв'язне мовлення, образне мислення; виховувати любов до рідної землі.
Формувати групу компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;
- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;
-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось/ ) для відповіді на запропоновані запитання
Користується прийомами уточнення значення окремих слів, виразів у сприйнятих на слух текстах
Ставить запитання за змістом прослуханого фрагменту казки чи оповідання для отримання додаткової інформації (наприклад, стосовно того, що передувало подіям або чим все закінчилося)
Обирає тему з декількох запропонованих і формулює 3 – 4 питання до свого потенційного співбесідника
Обговорює в групі проблемне питання за темою тижня
Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова
Вибирає з-поміж 4-5 слів те, якому відповідає тлумачення, пропоноване вчителем
Зв’язно переказує події прочитаної казки чи оповідання
Вибирає з декількох запропонованих книжок ту, яка викликала цікавість, розглядає і розповідає про неї (чи є ілюстрації, як називається, прізвище автора)
Висловлює припущення на основі ілюстрацій та заголовку, про що може розповісти ця книжка
Читає виразно вголос тексти (логічний наголос, інтонація).
Читає виразно репліки в діалозі (читання по ролях)
Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію
Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним;
Створює, розгадує (з допомогою вчителя) анаграми
Бере на себе роль у рухливих іграх або сюжетно-рольових іграх; використовує специфічні для ролі жести, рухи
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Вправа «Український настрій»
Зобразіть ваш настрій на портретах українки та українця.
ІІ. Етап цілепокладання
Метод «Сторітеллінг»
Різні народи вигадали багато легенд, міфів та причт про славетних захисників рідної землі. Існує притча про хлопця Давида, який не побоявся вийти і битися з сильний і злим велетнем Голіафом. Пропоную переглянути мультфільм про їхню сутичку.
https://www.youtube.com/watch?v=JaYO9WmgBNM
Оголошення теми та мети уроку
Сьогодні ми на уроці познайомимося з українською легендою про хлопця, який перейняв славу і врятував свою рідну землю від ворогів.
ІІІ. Етап цілереалізації
Щоденні 5. Робота зі словами
Робота з чистомовкою
Робота з скоромовкою
Словникова робота
Прочитати пояснення незнайомих слів у підручнику на сторінці 55.
Щоденні 5. Читання для себе
Щоденні 5. Читання разом з другом
Фізкультхвилинка
Опрацювання історичної довідки
Виразне читання вчителем
Читання учнями самостійно
Аналіз прочитаного
Щоденні 5. Слухання
Перегляньте відео про місто Переяслав. Чим відоме зараз це місто?
https://www.youtube.com/watch?v=YBNNcLEyOgo
https://www.youtube.com/watch?v=U2YJi0HOBMo
https://svitppt.com.ua/matematika/rozvyazuvannya-vprav-na-vsi-dii-z-desyatkovimi-drobami.html
Метод «Критичне мислення»
https://www.youtube.com/watch?v=w-EJo2_Y2HA
Щоденні 5. Письмо для себе
Учні виконують записи в Щоденниках вражень
Звідки пішла назва Переяслава?
Творча хвилинка.
Намалюйте свого воїна-русича. Дайте йому ім’я та придумайте для нього цікаву історію військового походу.
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Метод «6 капелюхів»
Білий капелюх — що сьогодні вивчили (факти)
Червоний капелюх — які ваші враженні від уроку або чи сподобався вам урок? (емоцій, почуттів та інтуїції)
Жовтий капелюх позитиву – що сьогодні на уроці було доброго, позитивного? Від чого вам радісно?
Чорний капелюх – що сьогодні не вдалося? З чим виникли проблеми?
Зелений капелюх — де зможете використати сьогоднішню інформацію?
Синій капелюх — підведемо підсумки нашої роботи.
1