УРОК ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ "ЛЕГЕНДА" ПОХОДЖЕННЯ НАЗВИ ПЕРЕЯСЛАВ""

Про матеріал
Тема дня. Легенда «Походження назви Переяслав». Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розширювати уявлення учнів про історію міста Переяслава, походження назви цього міста; розвивати зв'язне мов¬лення, образне мислення; виховувати любов до рідної землі.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________                              Читання 3 клас

 

Тема місяця.

Тема дня. Легенда «Походження назви Переяслав».

Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розширювати

уявлення учнів про історію міста Переяслава, походження назви цього міста; розвивати зв'язне мов­лення, образне мислення; виховувати любов до рідної землі.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;

-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось/ ) для відповіді на запропоновані запитання

Користується прийомами уточнення значення окремих слів, виразів у сприйнятих на слух текстах

Ставить запитання за змістом прослуханого фрагменту казки чи оповідання для отримання додаткової інформації (наприклад, стосовно того, що передувало подіям або чим все закінчилося)

Обирає тему з декількох запропонованих і формулює 3 – 4 питання до свого потенційного співбесідника

Обговорює в групі проблемне питання за темою тижня

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова

Вибирає з-поміж 4-5 слів те, якому відповідає тлумачення, пропоноване вчителем

Зв’язно переказує події прочитаної казки чи оповідання

Вибирає з декількох запропонованих книжок ту, яка викликала цікавість, розглядає і розповідає про неї (чи є ілюстрації, як називається, прізвище автора)

Висловлює припущення на основі ілюстрацій та заголовку, про що може розповісти ця книжка

Читає виразно вголос тексти (логічний наголос, інтонація).

Читає виразно репліки в діалозі (читання по ролях)

Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним;

Створює, розгадує (з допомогою вчителя) анаграми

Бере на себе роль у рухливих іграх або сюжетно-рольових іграх; використовує специфічні для ролі жести, рухи

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Вправа «Український настрій»

Зобразіть ваш настрій на портретах українки та українця.

Похожее изображение depositphotos_191243072-stock-illustration-animation-portrait-young-ukrainian-girl

 

ІІ. Етап цілепокладання

Метод «Сторітеллінг»

Різні народи вигадали багато легенд, міфів та причт про славетних захисників рідної землі. Існує притча про хлопця Давида, який не побоявся вийти і битися з сильний і злим велетнем Голіафом.  Пропоную переглянути мультфільм про їхню сутичку.

https://www.youtube.com/watch?v=JaYO9WmgBNM

Оголошення теми та мети уроку

Сьогодні ми на уроці познайомимося з українською легендою про хлопця, який перейняв славу і врятував свою рідну землю від ворогів.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Щоденні 5. Робота зі словами

Робота з чистомовкою

Робота з скоромовкою

Словникова робота

Прочитати пояснення незнайомих слів у підручнику на сторінці 55.

Щоденні 5. Читання для себе

Щоденні 5. Читання разом з другом

Фізкультхвилинка

Опрацювання історичної довідки

Виразне читання вчителем

Читання учнями самостійно

Аналіз прочитаного

  • Хто напад на Русь?
  • Хто був правителем в той час?
  • Як запропонували воювати печеніги? Чому вони це зробили?
  • Де знайшли воїна русичі?
  • Що допомогло хлопцеві перемогти?
  • Як віддячили хлопцю за перемогу?
  • Що зараз знаходиться на місці тієї славної битви?

Щоденні 5. Слухання

Перегляньте відео про місто Переяслав. Чим відоме зараз це місто?

https://www.youtube.com/watch?v=YBNNcLEyOgo

https://www.youtube.com/watch?v=U2YJi0HOBMo

https://svitppt.com.ua/matematika/rozvyazuvannya-vprav-na-vsi-dii-z-desyatkovimi-drobami.html

Метод «Критичне мислення»

https://www.youtube.com/watch?v=w-EJo2_Y2HA

  • Які цікаві факти про Володимира Великого ви дізналися?

Щоденні 5. Письмо для себе

Учні виконують записи в Щоденниках вражень

Звідки пішла назва Переяслава?

Творча хвилинка.

Намалюйте свого воїна-русича. Дайте йому ім’я та придумайте для нього цікаву історію військового походу.

G:\Початкові класи\3 клас НУШ\Читання Савченко\Урок №31\hello_html_6189da2.png

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Метод «6 капелюхів»

6kap2

Білий капелюх — що сьогодні вивчили (факти)

Червоний капелюх — які ваші враженні від уроку або чи сподобався вам урок? (емоцій, почуттів та інтуїції)

Жовтий капелюх позитиву – що сьогодні на уроці було доброго, позитивного? Від чого вам радісно?

Чорний капелюх – що сьогодні не вдалося? З чим виникли проблеми?

Зелений капелюх — де зможете використати сьогоднішню інформацію?

Синій капелюх — підведемо підсумки нашої роботи.

 

1

 

docx
Додано
27 жовтня 2020
Переглядів
5193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку