Українська народна казка « Колосок»
Мета: продовжити роботу над українською народною казкою «Колосок», удосконалювати техніку читання учнів, використовуючи різні види роботи; розвивати вміння слухати, аналізувати, працювати з лего-цеглинками, співпрацювати в групі; збагачувати словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення, увагу, мислення; виховувати працелюбність.
Обладнання: ЛЕГО-цеглинки, чарівна торбинка, мультимедійний проектор, аудіо записи, маски, картки для роботи в групах, «чарівні» пиріжки.
Хід уроку
I.Організація класу
Пролунав уже дзвінок, всіх покликав на урок.
Рушаємо в подорож ми за знаннями.
Візьмемо кмітливість в дорогу із нами.
Фантазія, вигадка стануть в пригоді.
Отож, починаймо! Лінитися годі!
Прочитаємо разом девіз нашого уроку
Гарно читаємо,
Чітко відповідаємо,
У світ казок пірнаємо,
Мовлення своє розвиваємо.
Прочитайте ще раз самі девіз уроку і подумайте, про що ми на уроці будемо говорити. ( Про казку)
ІІ. Мовленнєва розминка
1.Читання сладів. Гра «Біг по доріжці»
Щоб швидше потрапити у казку, пробіжимся складовою доріжкою.
А О У И І Е Я Ю Є Ї
К КА КО КУ КИ КІ КЕ ЯК ЮК ЄК ЇК
В ВА ВО ВУ ВИ ВІ ВЕ ЯВ ЮВ ЄВ ЇВ
Д ДА ДО ДУ ДИ ДІ ДЕ ЯД ЮД ЄД ЇД
П ПА ПО ПУ ПИ ПІ ПЕ ЯП ЮП ЄП ЇП
С СА СО СУ СИ СІ СЕ ЯС ЮС ЄС ЇС
2. Читання скоромовки на одному мовленнєвому видиху.
Котилася торба
З високого горба.
В торбі паляниця,
Ведмідь і лисиця.
Лисиця пищить,
Ведмідь верещить,
А торба тріщіть:
Трісь, трісь, трісь!
ІІІ.Актуалізація опорних знань
1. Завдання з торбинки
- Чарівна торбинка прикотилась і до нас на урок.
Перше завдання з торбинки гра «Мовчанка» ( синя цеглинка – так, червона – ні
Повторення вивченого
Передача людьми пісень, загадок, приказок з уст в уста – це усна народна творчість.
Ще усну народну творчість називають фольклором.
Жанри усної народної творчості – це вірші та оповідання.
Жанри усної народної творчості – це пісні, легенди, лічилки, мирилки, скоромовки, забавлянки, легенди, казки…
Казки бувають народні та літературні.
Літературні казки – це казки, які складав народ.
Казка – це народна розповідь з вигаданим іноді фантастичним змістом.
Казка складається з зачину та кінцівки.
ІV. Оголошення теми уроку
Сьогодні у нас надзвичайний урок
У казку сьогодні ми зробимо крок.
Із казкою ми вже стрічались не раз,
І знову вона завітала у клас.
В казках є завжди перешкоди, та знаю:
Для творчих дітей їх ніколи немає.
2. Завдання з торбинки
Слухання аудіо запису та обговорення казки
Чи сподобалась вам казка?
Як звали у казці мишенят? Чому?
Як звали у казці Півника? Чому?
Хто з героїв казки сподобався найбільше? Чому?
За що б ви похвалили півника?
Скільки справ умів робити півник?
Щоб ви порадили мишенятам?
3. Завдання з торбинки
Словникова робота
Удосвіта – до сходу Сонця.
Обмолотити – звільнити зерно від стебла і оболонки.
Млин – споруда, де зерно перетирають на борошно.
Ціп – це знаряддя для молотьби зерна.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
4. Завдання з торбинки
Характеристика героїв.
Прочитайте слово,про кого так можна сказати?
Півник Мишенята (малюнки на дошці)
Слухняний хитрий
Стриманий веселий
Працьовитий лінивий
Справедливий невдячний
умілий неуважний
5. Завдання з торбинки
Читання в особах
6. Завдання з торбинки
Робота в групах
Скласти прислів’я
7. Завдання з торбинки
Кольорова асоціація (робота з ЛЕГО)
V. Підсумок уроку
Давайте пригадаємо всі події казки.
Ок-ок-ок – знайшов півник колосок.
Ят -ят-ят –він покликав мишенят.
Еть-еть-еть –тут прибігли Круть і Верть.
Ать-ать-ать – не схотіли працювать.
Ам-ам-ам – усе зробив Півник сам.
Ав-ав-ав – мишкам пиріжків не дав.
Згадайте слова, які б ви залишили у нашому класі.
1. Рано прокидатись.
2. До роботи братись
3. Старатись.
Коли будемо так робити, то будемо гарно навчатись, а всі справи у нас будуть удаватись.
- Чого навчила нас ця казка?
8. Завдання з торбинки
Самооцінка
9. Сюрприз із торбинки
«Чарівні» пиріжки з побажаннями