Тема: Валентина Табур. Вероніка й рожева парасолька.
Мета: Ознайомити учнів із творчістю Валентини Табур, виразно читати оповідання «Вероніка й рожева парасолька»; вчити учнів розповідати про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту; висловлювати думку про те, як факти, ідеї прочитаного можуть допомогти в конкретних життєвих ситуаціях; довідатися із легенд, коли з’явилися перші парасольки; розвивати мовлення, фантазію, уяву, розширювати читацький досвід дітей; виховувати любов та повагу до рідних.
Обладнання: телевізор,ноутбук, проетор, підручник, цеглинки LEGO, LEGO Duplo, білі акруши паперу, іграшка-метелик, мікрофон, сонечко, посмішки.
Хід уроку
I. Вступна частина
1. Організація класу
Вправа «Добрий день!»
Добрий день вам любі діти. Добрий день!
Добрий день усім на світі. Добрий день!
Добрий день скажіть сусіду. Добрий день!
Добрий день скажіть у відповідь. Добрий день!
2. Мовленнєва розминка
Вправа «Тренажер для розчитування».
- Читання слів з екрану монітора.
3. Перевірка домашнього завдання :
Конкурс на краще виразне читання вірша Анатолія Качана «Дощова осінь».
- Діти по черзі виразно читають вірш Анатолія Качана «Дощова осінь».
- Молодці!
II. Основна частина
1.Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми будемо вивчати творчість Валентини Табур. Також познайомимося з її оповіданням.
2. Відгадування загадки
Якщо в руки мене взяти
І на кнопочку натиснути,
Відразу перетворюся на грибок,
Щоб під дощем ти не промок! (Парасолька)
3. Вправа очікування
- Вам подобається, коли йде дощ?
- Які заклички ви знаєте?
- Часто люди під час дощу мають поганий настрій, сумують, бачать в цьому тільки негатив. Як ви думаєте, чому це так?
4.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1) Біографічна довідка (перегляд відео)
2) Опрацювання оповідання «Вероніка й рожева парасолька». (с.63-64)
3) Історія парасольки
5. Фізкультхвилинка. Пісня Наталії Май «Кап-кап». Танець.
6. Робота за підручником(с.63-64)
-Відкриваємо підручник на сторінці 63 і починаємо читати оповідання Валентини Табур «Вероніка й рожева парасолька».
7. Гра «Бджілки».
- Учні одночасно починають читати вголос.
8. Читання учнями в парі.
- Учні в парі читають одне одному.
9. Гра «Склади пазли».
-Учні в парі складають пазли зі словами.
10. Робота над ілюстрацією.
- Розглядання ілюстрації в підручнику. Порівняння ілюстрації з підручника та з екрану монітора.
11. Хвилинка фантазії.
- Якщо б до вас прийшов чарівник, що б ви попросили у нього: гарну зовнішність, красивий одяг, подарунки, чуйне серце, здоров’ я і щастя чи щось ще?
-До кожного учня прилітає по черзі і сідає на плече метелик, а учень дає відповідь.
12. Робота з LEGO Duplo.
- Складання на білому аркуші паперу дощовий день з LEGO Duplo.
12. Робота з LEGO.
- Складання парасольки з цеглинок LEGO.
13. Творча робота.
- Ліплення парасольки з пластиліну.
III. Заключна частина. Рефлексія.
1.Підсумок уроку.
- Яке оповідання читали на сьогоднішньому уроці?
- Хто його автор?
2.Вправа «Незакінчене речення» (мікрофон-метелик)
-Для мене щастя – це…
-По колу учням дається мікрофон і діти дають відповідь.
3. Домашнє завдання :
Читати оповідання Валентини Табур «Вероніка й рожева парасолька» с.63-64. Розповісти про найщасливіший день у вашому житті.
4. Показати свій настрій.
-Діти кожіть свій настрій? Чи сподобався вам урок?
-Діти підходять до сонечка і прикріплюють до нього свій настрій виготовлений із малесеньких посмішок.
-Бажаю, щоб кожен день ви зустрічали з посмішкою, були завжди здорові і веселі. Щоб були щасливі у всьому завжди! Посміхніться!
- Молодці! Гарний результат!