Волкова Євгенія Олександрівна
вчитель початкових класів
Васильківської ЗОШ I – III ступенів№9
Предмет: літературне читання
Клас: 2
Розділ: Оповідання про світ дитинства
Тема: Оповідання – роздум. В. Сухомлинський «У привокзальному садку».
Мета: удосконалювати навички виразного і правильного читання, літературного аналізу твору; розвивати в учнів допитливість, інтерес до навколишнього життя; викликати бажання брати краще з літературних джерел для самовиховання.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: Савченко О.Я. Літературне читання: підручник для 2 кл. ТОВ «Видавничий дім «Освіта», 2012., мультимедійна презентація «Радість розуміння»
Хід уроку
( Діти стають у коло і говорять один одному комплімент, наприклад: «Максиме, ти супер! Дякую».)
В небі ластівка летить,
З вітром листя шелестить,
Воду п’є лелека.
Сонце палить. Спека.
Дозріває жито.
Яка пора?...( Літо).
І. Січовик
- Що ви уявляєте почувши ці слова? Назвіть ваші асоціації.
2.Гра «Вгадай слово».
Послухайте речення і з перших букв кожного слова складіть назву транспорту на якому частіше всього ми їздимо відпочивати. (Слайд №3)
Приємно Олі їсти запашну диню. (Поїзд)
3.Фонетична зарядка.
- Як стукають колеса поїзда?
- Як їде поїзд?
- Як свистить паровоз?
- Як він випускає пару?
4. Гра «Додай слово»
- Послухайте ланцюжок слів. Повторіть їх, додавши якесь своє слово, що продовжило б ряд.
Мама, мамуся, матінка…
Оленка, Оля, Оксанка…
Сашко, Сергій, Віктор…
Тато, мама, братик…
Сонце, тепло, море…
На сьогоднішньому уроці ми починаємо читати новий розділ
« Оповідання про світ дитинства».
Зараз ми будемо читати оповідання В. О. Сухомлинського «У привокзальному садку».( Слайд №5)
Прочитайте назву твору.
Залізничний, травневий, північний, південний, верблюд, піщана, сяйво, льодовик, полярне коло, розм’якла.
1.Гра « Розвідники».
- Скільки раз у тексті автор повторив слово Оля?
- А слово Сергійко?
- У другому абзаці знайдіть найдовші слова.
- В останньому абзаці прочитайте двоскладові слова.
2.Розвиток зв’язного мовлення.
- Уявіть собі, що ці діти зустрілися на цьому вокзалі через 5 років, 10 років. Про що б вони розмовляли?
3 . Робота з ілюстрацією до оповідання.
4. Робота в зошитах с.24