Урок "У привокзальному садку "

Про матеріал
Конспект уроку з літературного читання, 3 клас Тема. "У привокзальному садку "
Перегляд файлу

                                                                          Волкова Євгенія Олександрівна

                                                                          вчитель початкових класів

                                                                          Васильківської ЗОШ I – III ступенів№9

 

Предмет: літературне  читання

Клас: 2

Розділ: Оповідання про світ дитинства

Тема: Оповідання – роздум.  В. Сухомлинський «У привокзальному садку».

Мета: удосконалювати навички виразного і правильного читання, літературного аналізу твору; розвивати в учнів допитливість, інтерес до навколишнього життя;  викликати бажання брати краще з літературних джерел для самовиховання.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: Савченко О.Я. Літературне читання: підручник для 2 кл. ТОВ «Видавничий дім «Освіта», 2012., мультимедійна презентація «Радість розуміння»

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  1. Елемент ранкової зустрічі.

( Діти стають у коло і говорять один одному комплімент, наприклад: «Максиме, ти супер! Дякую».)

  1. Мовна розминка
  1. Відгадування загадки. (Слайд №2).

В небі ластівка летить,

З вітром листя шелестить,

Воду п’є лелека.

Сонце палить. Спека.

Дозріває жито.

Яка пора?...( Літо).

                         І. Січовик

- Що ви уявляєте почувши ці слова? Назвіть ваші асоціації.

            2.Гра «Вгадай слово».

               Послухайте речення і з перших букв кожного слова складіть назву транспорту на якому частіше всього ми їздимо відпочивати. (Слайд №3)

               Приємно Олі їсти запашну диню. (Поїзд)

            3.Фонетична зарядка.

              - Як стукають колеса поїзда?

              - Як їде поїзд?

              - Як свистить паровоз?

              - Як він випускає пару?

            4. Гра «Додай слово»

            - Послухайте ланцюжок слів. Повторіть їх, додавши якесь своє слово, що продовжило б ряд.

                 Мама, мамуся, матінка…

                 Оленка, Оля, Оксанка…

                 Сашко, Сергій, Віктор…

                  Тато, мама, братик…

                  Сонце, тепло, море…

  1. Актуалізація опорних знань, умінь.

 

На сьогоднішньому уроці ми починаємо читати новий розділ

« Оповідання про світ дитинства».

  • Що таке, по – вашому оповідання?
  • Доберіть слова – родичі до цього слова.
  • Отже, оповідання – це розповідний прозовий твір про різні випадки з життя людей, тварин. ( Слайд №4).
  • Опрацьовуючи цю тему, ви прочитаєте оповідання про цікаві пригоди ваших однолітків. Аналізуючи їх поведінку, ви повинні зрозуміти: яким бути.

  1. Повідомлення теми і мети уроку

 

Зараз  ми будемо читати оповідання В. О. Сухомлинського «У привокзальному садку».( Слайд №5)

  • Що вам уже відомо про цього автора?
  • А які твори цього письменника ми читали?
  • Про кого розповідається в них?

 

 

  1. Опрацювання оповідання Василя Сухомлинського «У привокзальному садку»
  1. Робота над заголовком.

Прочитайте назву твору.

  •  Де відбуватимуться події описані в оповіданні?
  • Як ви думаєте, про кого може розповідатися в тексті?

 

  1. Читання твору комбінованим способом.
  1. Читання вчителем  ( До ілюстрації)
  • Чи підтвердилося ваше передбачення?
  • Про кого ж розповідається в оповіданні?
  1. Читання учнями твору до кінця (мовчки)
  • Дочитайте оповідання до кінця.
  • Як ви думаєте, що боліло у хлопчика?
  1. Словникова робота. (Слайд №6)

Залізничний, травневий, північний, південний, верблюд, піщана, сяйво, льодовик, полярне коло, розм’якла.

 

  1. Повторне читання оповідання вголос «ланцюжком»
  • Скільки ж дійових осіб у творі?

 

  1. Аналіз змісту і вибіркове читання.
  •  Де проживала Оля? (На півночі) (Слайд №7)
  • Куди повертався Сашко? (В пустелі) (Слайд №8)
  • Скільки часу лишалося до відправлення поїздів? 
  • Про що розповідали діти одне одному? Прочитайте.
  • Що побачила Оля на траві? (Метелика)
  • Якою була цукерка? (Розм’яклою)
  • Хто прилип до розм’яклої цукерки?
  • Що загрожувало йому?
  • Яким був метелик?
  • Що зробив Сергійко, намилувавшись крильцями метелика? Прочитайте.

 

  1. Фізкультхвилинка.

 

  1. Читання уривка в особах.
  • Хто крім дітей був на вокзалі?
  • Про що повідомили дітям мами ми прочитаємо в особах.
  • Чому маленькі серця стиснулись від жалю?
  • Про що міг думати хлопчик?

 

  1. Систематизація і узагальнення.

 

1.Гра « Розвідники».

- Скільки раз у тексті автор повторив слово Оля?

- А слово Сергійко?

- У другому абзаці знайдіть найдовші слова.

- В останньому абзаці прочитайте двоскладові слова.

 

2.Розвиток зв’язного мовлення.

- Уявіть собі, що ці діти зустрілися на цьому вокзалі через 5 років, 10 років.          Про що б вони розмовляли?

 

3 . Робота з ілюстрацією до оповідання.

  • Розгляньте малюнок до твору. Знайдіть і зачитайте уривок оповідання, який зобразив художник.
  • Якими зобразив художник Олю, а Сергійка?
  • Чи такими ви їх уявляли?

4. Робота в зошитах с.24

 

  1. Підсумок уроку.
  • Поміркуйте, чого вчить нас це оповідання?
  • Чи можна вважати дітей друзями?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 січня 2020
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку