Тема: Хто танцює і грає восени? К.Перелісна «Осінні танці». М.Сингаївський «Осіння гра».
Мета: розширити уявлення дітей про красу природи восени; показати дітям, як білки готуються до зими; формувати вміння аналізувати, робити висновки з прочитаного; переказувати текст; розвивати усне мовлення учнів, уяву, мислення; збагачувати словниковий запас; вміння передавати зміст тексту інтонацією, мімікою, жестами; виховувати доброту, бережливе ставлення до природи.
Очікувані результати:
Читаємо
- читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2];
- ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння [2 МОВ 2-2.1-3];
-знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їхнє значення, виходячи з контексту [2 МОВ 2- 2.1-5];
- добирає потрібну інформацію із графічного тексту (таблиці, графіки, схеми) [2 МОВ 2-2.1-6];
- пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду [2 МОВ 2-2.2-4];
-розрізняє головне і другорядне в тексті [2 МОВ 2-2.2-5];
- читає за ролями фрагменти літературного твору [2 МОВ 2- 2.7-2
Взаємодіємо усно
- сприймає монологічне висловлення (казки, розповіді, вірші, інструкції до виконання завдань тощо) з конкретною метою [2 МОВ 1-1.1-3];
- розпізнає ключові слова і фрази в усному висловлюванні [2 МОВ 1-1.4-1];
- виділяє голосом ключові слова і фрази у власному усному висловлюванні [2 МОВ 1-1.4-2]
Театралізуємо
-імпровізує з інтонацією, тембром та силою голосу, відтворюючи репліки персонажів казок, віршів, народних пісень тощо [2 МОВ 6-2.7-3];
- передає своє враження від побаченого в малюнках, у листах подяки [2 МОВ 6-3.1-5]
Обладнання: ілюстрації до уроку
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Інтеграція знань: читання – українська мова
ОРІЄНТОВНІ МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ
Перебіг уроку
І. Організаційний момент. Діти, привітаємо щиро та сердечно один одного такими словами:
— Я всміхаюсь сонечку.
Учні (хором). Здрастуй, золоте!
— Я всміхаюсь квіточці!
— Хай вона росте.
— Я всміхаюсь дощику.
— Лийся, мов з відра.
— Друзям усміхаюся.
— Зичу їм добра.
Тож подаруйте один одному посмішку. Щоб наш урок був цікавим, змістовним, якими варто бути на уроці?(Активними, уважними, розумними). Я згодна з вами. Мені приємно навчати того, хто хоче працювати.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Сьогоднішній урок ми проведемо у формі засідання театру юного читця. Запитання вчителя:
Отже, сьогодні ви - актори. Яка гарна і виразна в них мова. Давайте потренуємось:
Вправи на розвиток артикуляційного апарату:
«Дощик» - напівголосне хорове читання;
«Дощ» - читають голосно, швидко;
«Злива» - скоромовкою;
«Сонце» - читання мовчки.
Єць – єць – єць – подув сильний вітерець,
Аї – аї – аї – облітає листя в гаї.
Го – го – го – ми збираємо його.
Ас – ас – ас – принесемо його в клас.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Слово вчителя: На уроці розвитку мовлення ми з вами складали вірші про осінь. Послухаємо, що з цього вийшло (Зачитування власних віршів про осінь).
Куди б ми не глянули, ми помічаємо як осінь господарює, прикрашає, розфарбовує все навколо. У неї є багато помічників. Про одного з них відгадайте загадку:
Летить, а не горобець.
Виє, а не звір.
(Вітер)
Як сказати: сильний вітер (вітрище), холодний вітер (вітрюган), теплий вітер (вітерець).
Про який вітер ми поговоримо сьогодні, ви дізнаєтесь коли прочитаєте вірш К.Перелісної «Осінні танці».
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
V. Вивчення нового матеріалу:
а) Опрацювання вірша К. Перелісної «Осінні танці»:
б) Фізкультхвилинка «Ходить білочка по лісі»:
Ходить білочка по лісі, (ходьба на місці)
По високому, густому, (тягнуть руки вперед, розводять в сторони)
По зеленому, рясному. (слідкують поглядом)
В неї стежечок багато: (відводять руку у загадану сторону)
По землі і по деревах. (слідкують поглядом, повертаються назад)
Справа стежечка – до зірки, (простягають руки вперед)
Зліва стежечка – до шишки, (слідкують поглядом)
Ззаду стежка — до горішка.
в) Опрацювання оповідання М. Сингаївського «Осіння гра»:
Гра «Віднови пісеньку»
Де ти, білочко,-------------?
Що ти, білочко, -----------?
У зеленому -----------------?
у дуплі, у соснячку,
Я гризу----------------------?
і гриби, і---------------------?
- читання вчителем до слів (Ще завіють сніги, загудуть завірюхи);
- читання учнями до кінця. (Вказівка: добирати інтонацію відповідно до розділових знаків).
- Дібрати синоніми до слова: клопоти (турбота), запастись (заготовити), впорядити (підготувати), завірюха (хуртовина).
- Знайти слова – антоніми у тексті (зверху – донизу, знизу – догори).
VІ. Закріплення знань. Вправи на розвиток швидкості читання:
VІІ. Підсумок уроку. Засідання театру юного читця закінчилось. Чи сподобалось вам бути акторами?
VІІІ. Домашнє творче завдання:
Скласти загадку про білочку за схемою:
Щоб скласти загадку, потрібно:
Наприклад:
Літає, але не птах,
кружляє, але не сніжинка,
землю вкриває, але не сніг. Що це?
(Листячко)
Додаток 1
живеш
шишки
ліску
гризеш