Урок літературного читання для 3 класу "Хто танцює і грає восени? К.Перелісна «Осінні танці». М.Сингаївський «Осіння гра»."

Про матеріал
Розширити уявлення дітей про красу природи восени; показати дітям, як білки готуються до зими; формувати вміння аналізувати, робити висновки з прочитаного; переказувати текст; розвивати усне мовлення учнів, уяву, мислення; збагачувати словниковий запас; вміння передавати зміст тексту інтонацією, мімікою, жестами; виховувати доброту, бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

 

Тема: Хто танцює і грає восени? К.Перелісна «Осінні танці». М.Сингаївський «Осіння гра».

Мета: розширити уявлення дітей про красу природи восени; показати дітям, як білки готуються до зими; формувати вміння аналізувати, робити висновки з прочитаного; переказувати текст; розвивати усне мовлення учнів, уяву, мислення; збагачувати словниковий запас; вміння передавати зміст тексту інтонацією, мімікою, жестами; виховувати доброту, бережливе ставлення до природи.

 

Очікувані результати:

 Читаємо

- читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2];

- ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння [2 МОВ 2-2.1-3];

-знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їхнє значення, виходячи з контексту [2 МОВ 2- 2.1-5];

-  добирає потрібну інформацію із графічного тексту (таблиці, графіки, схеми) [2 МОВ 2-2.1-6];

- пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду [2 МОВ 2-2.2-4];

-розрізняє головне і другорядне в тексті [2 МОВ 2-2.2-5];

- читає за ролями фрагменти літературного твору [2 МОВ 2- 2.7-2

Взаємодіємо усно

- сприймає монологічне висловлення (казки, розповіді, вірші, інструкції до виконання завдань тощо) з конкретною метою [2 МОВ 1-1.1-3];

- розпізнає ключові слова і фрази в усному висловлюванні [2 МОВ 1-1.4-1];

- виділяє голосом ключові слова і фрази у власному усному висловлюванні [2 МОВ 1-1.4-2]

 

Театралізуємо

-імпровізує з інтонацією, тембром та силою голосу, відтворюючи репліки персонажів казок, віршів, народних пісень тощо [2 МОВ 6-2.7-3];

- передає своє враження від побаченого в малюнках, у листах подяки [2 МОВ 6-3.1-5]

             Обладнання: ілюстрації до уроку

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Інтеграція знань: читання – українська мова

 

ОРІЄНТОВНІ МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ

Перебіг уроку

І. Організаційний момент. Діти, привітаємо щиро та сердечно один одного такими словами:

  Я всміхаюсь сонечку.

Учні (хором). Здрастуй, золоте!

  Я всміхаюсь квіточці!

  Хай вона росте.

  Я всміхаюсь дощику.

  Лийся, мов з відра.

  Друзям усміхаюся.

  Зичу їм добра.

Тож подаруйте один одному посмішку. Щоб наш урок був цікавим, змістовним, якими варто бути на уроці?(Активними, уважними, розумними). Я згодна з вами. Мені приємно навчати того, хто хоче працювати.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань. Сьогоднішній урок ми проведемо у формі засідання театру юного читця. Запитання вчителя:

  •                   Що таке театр? (Установа, що здійснює сценічні вистави певним колективом артистів).
  •                   Хто такий режисер? Актори?(Відповіді дітей)

Отже, сьогодні ви - актори. Яка гарна і виразна в них  мова. Давайте потренуємось:

Вправи на розвиток артикуляційного апарату:

  • Хвилинка – скоромовка: «Надворі погода розмокропогодилась». Прочитати повільно пошепки.
  • Гра «Дощик, дощ, сонце:

«Дощик» - напівголосне хорове читання;

«Дощ» - читають голосно, швидко;

«Злива» - скоромовкою;

«Сонце» - читання мовчки.

  • Чистомовка:

Єць – єць – єць – подув сильний вітерець,

Аї – аї – аї – облітає листя в гаї.

Го – го – го – ми збираємо його.

Ас – ас – ас – принесемо його в клас.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя: На уроці розвитку мовлення ми з вами складали вірші про осінь. Послухаємо, що з цього вийшло (Зачитування власних віршів про осінь).

Куди б ми не глянули, ми  помічаємо як осінь господарює, прикрашає, розфарбовує все навколо. У неї є багато помічників. Про одного з них відгадайте загадку:

Летить, а не горобець.

Виє, а не звір.

(Вітер)

Як сказати: сильний вітер (вітрище), холодний вітер (вітрюган), теплий вітер (вітерець).

Про який вітер ми поговоримо сьогодні, ви дізнаєтесь коли прочитаєте вірш К.Перелісної «Осінні танці».

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

            V. Вивчення нового матеріалу:

а) Опрацювання вірша К. Перелісної «Осінні танці»:

  • Самостійне читання вірша учнями мовчки. Пам’ятайте, що ви актори. Увага на паузи, виразність, інтонацію. Змінюйте ваш голос відповідно до розділових знаків. Вкладайте в читання частинку душі. (Учні читають вірш). З яким настроєм потрібно читати цей вірш? Що казкового в ньому?
  • Виразне читання вірша вголос «акторами». Яким ви уявляєте вітер? З ким танцював вітер? А кому відмовив?
  • Читання вірша в особах та створення живого малюнка до епізодів. (Одні діти читають, як актори, решта – за допомогою пантоміми пробують передати прочитане).

б) Фізкультхвилинка «Ходить білочка по лісі»:

Ходить білочка по лісі, (ходьба на місці)

По високому, густому, (тягнуть руки вперед, розводять в сторони)

По зеленому, рясному. (слідкують поглядом)

В неї стежечок багато: (відводять руку у загадану сторону)

По землі і по деревах. (слідкують поглядом, повертаються назад)

Справа стежечка – до зірки, (простягають руки вперед)

Зліва стежечка – до шишки, (слідкують поглядом)

Ззаду стежка — до горішка.

в) Опрацювання оповідання М. Сингаївського «Осіння гра»:

  • Підготовка до вивчення нового матеріалу: Наш вітерець виявився ще й пустунцем. він так закружляв у танці, що й не помітив як розігнав листочки, які назбирала білочка, коли складала пісеньку. Тому білченя просить про допомогу.(Додаток 1)

Гра «Віднови пісеньку»

Де ти, білочко,-------------?

Що ти, білочко, -----------?

У зеленому -----------------?

у дуплі, у соснячку,

Я гризу----------------------?

і гриби, і---------------------?

  • Читання пісеньки учнями. Прочитайте пісеньку самостійно. подумайте, яка буде міміка вашого обличчя при читанні.
  • Слово вчителя: Білочка вдячна за допомогу і пропонує прочитати оповідання «Осіння гра».
  • Читання з передбаченням: Як на вашу думку, між ким може проходити ця гра. (Відповіді дітей). Прочитаємо і побачимо, чи справдилися ваші прогнози.
  • Читання оповідання комбінованим способом:

- читання вчителем до слів (Ще завіють сніги, загудуть завірюхи);

- читання учнями до кінця. (Вказівка: добирати інтонацію відповідно до розділових знаків).

  •       Словникова скринька:

- Дібрати синоніми до слова: клопоти (турбота), запастись (заготовити), впорядити (підготувати), завірюха (хуртовина).

- Знайти слова – антоніми у тексті (зверху – донизу, знизу – догори).

 

 

VІ. Закріплення знань. Вправи на розвиток швидкості читання:

  • читання – гудіння;
  • емоційне читання зі зміною голосу частини тексту, яка найбільше сподобалася;
  • читання «незнайком» по абзацах (один учень читає текст, інший – виправляє);
  • прочитати уривок з тексту, зображений на малюнку;
  • знайти і прочитати рядки, що римуються.

 

VІІ. Підсумок уроку. Засідання театру юного читця закінчилось. Чи сподобалось вам бути акторами?

 

VІІІ. Домашнє творче завдання:

Скласти загадку про білочку за схемою:

Щоб скласти загадку, потрібно:

  • порівняти предмет або явище з іншим, подібним за істотною ознакою (наприклад, формою, кольором, рухом, звуком та ін..);
  • використати цю ознаку в описі предмета так, щоб не можна було відразу здогадатися;
  • сформулювати загадку дуже коротко й чітко.

Наприклад:

Літає, але не птах,

кружляє, але не сніжинка,

землю вкриває, але не сніг. Що це?

                                             (Листячко)


Додаток 1

 

                                                                                                                                     живеш

шишки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                    ліску

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                        гризеш

 

 

 

 

                                                         

docx
Додано
19 березня
Переглядів
269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку