Урок літературного читання Г.Андерсен "Ромашка"

Про матеріал

Пропоную вашій увазі урок з літературного читання, головна мета якого поглиблювати знання учнів про творчість Ганса Крістіана Андерсена; вдоскона­лювати навички свідомого виразного читання літературних творів; учити аналізу­вати прочитане, робити самостійні висновки, аналізувати вчинки дійових осіб; роз­вивати зв'язне мовлення, творчу уяву; виховувати любов до природи, милосердя; виховувати мудрість, кмітливість, доброту.

Перегляд файлу

1

 

Урок літературне читання

Урок № 39 - 40

ТЕМА: Роби так, щоб не нашкодить іншим. Г.К.Андерсен «Ромашка»

МЕТА: поглиблювати знання учнів про творчість Ганса Крістіана Андерсена; вдоскона­лювати навички свідомого виразного читання літературних творів; учити аналізу­вати прочитане, робити самостійні висновки, аналізувати вчинки дійових осіб; роз­вивати зв'язне мовлення, творчу уяву; виховувати любов до природи, милосердя; виховувати мудрість, кмітливість, доброту.

Ключові компетентності вміння вчитися:

навчально-організаційні вміння і навички:

  • самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;
  • під керівництвом учителя визначає мету роботи і план її виконання;

загальномовленнєві вміння і навички:

  • виділяти під час читання і слухання важливі за змістом слова; нове, незрозуміле;

загальнокультурні:

  • дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту, формувати духовно – моральні основи життя

соціальні :

  • проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді,

компететності з ІКТ:

  • вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися різноманітною довідковою літературою, громадянської:
  • розвивати здатність добре мислити, бережливо ставитися до природи, до людей, до самого себе.

загальнопізнавальні вміння:

  • робить висновок – узагальнення за допомогою вчителя;

контрольно-оцінні вміння:

  • відповідати «своїми словами», зв’язно й послідовно описувати побачене;

інформаційно-комунікативна:

  • знаходити у тексті конкретні відомості;

     загальнокультурна:

  • дотримуватися правил поведінки на уроці;

     соціальна:

  • співпрацювати в команді

ТИП  УРОКУ:

ОБЛАДНЯННЯ  УРОКУ: портрет Андерсена, відеопрезентація «Життєвий і творчий шлях казкаря», аудіо запис казки «Ромашка»,  картка РОМАШКИ, ТЮЛЬПАНА, ПІВОНІЇ, ЖАЙВОРОНКА, картки «Анаграма», картка «Передбачення», куб Блума з запитаннями, мікрофон, стрічки з написами, картки для сенкану, картки для парної та групової роботи

ХІД  УРОКУ:

І Організаційна частина уроку

         Вже дзвінок сигнал нам дав:

Працювати час настав.

Отже, ми часу не гаймо,

Працювати починаймо!

- Скажіть, над якою темою ми почали з вами працювати на попередніх уроках?

- До яких казкарів ми встигли з вами завітати?

-  Назвіть головних героїв казки «Бременські музиканти»

- Який уривок казки вам сподобався найбільше?

- Чому нас хотіли навчити цією казкою? Вірно, тож треба працювати завжди гуртом. Тоді і справу любу можна вирішити

- Саме тому девіз нашого уроку залишається таки: Зібратись разом – це початок, триматись разом – це  прогрес, працювати разом – це успіх

ІІ. Основна частина

1. Повідомлення теми уроку:

Сьогодні вранці, коли я йшла до вас на урок, до мене у руки потрапив незвичний подаруночок від одного чарівника. Коли я його розкрила, то побачила в середині дивні листочки з написами: Снігова королева, Свинопас, Гидке каченя, Принцеса на горошині, Нове брання короля. Як ви вважаєте, чому він вручив дати мені цю скриньку?

(Припущення дітей)

- Вірно, до себе у гості нас запрошує відомий казкар Ганс Кристіан Андерсен. Давайте познайомимося з цією талановитою людиною

(Перегляд відео ролика «Андерсен - відомий казкар світу»)

- Що запамятали про цю видатну людину?

- А згадайте, хто з письменників був двічі нагороджений премією Г.Х.Андерсена і за які твори?

2. Підготовка до сприймання тексту

Тож запрошую вас у світ казок цього відомого казкаря. Відгадайте хто будуть героями нашої казки?

Я на сонце дуже схожа –

Золотиста, ніжна, гожа.

Я щоранку розквітаю,

Промінцями всіх вітаю.

Відгадати всім неважко.

Що за квітка я? . . .  (РОМАШКА)

 

Ти відгадай мою загадку:

Вгорі тремтить сіренька цятка

Й пісні співає голосні.

Та жаль, що тільки навесні.

Ну, називай же без відмовок,

Що ця пташка . . . . (ЖАЙВОРОНОК)

- Отже, в сьогоднішній казці головними персонажами будуть жайворонок і ромашка.

 

3. Первинне сприймання тексту учнями

Оцінювання на уроці буде відбуватися уже знайомим вам способом через таблицю самооцінювання. У кожного на парті лежить така табличка, підпишіть її і будь справедливими і чесними, по відношенню до себе та своїх товаришів. Памятайте, що максимальна кількість балів – 3, мінімальна – 1

 

- Читання – слухання казки. Вправа «Стратегія передбачення»

Казку читаємо частинами й робимо зупинки. На кожній зупинці заповнюємо таблицю. Вписуємо не розгорнуті відповіді, а лише ключові слова.

Етапи читання

Що, на вашу думку, відбудеться далі?

Чому ви так уважаєте?

Чи справдилося передбачення?

Після читання заголовка

 

 

 

 

 

 

Після читання першого уривку

 

 

 

 

Після читання другого уривка

 

 

 

 

Після читання третього уривку

 

 

 

 

  • Першу частини казки слухаємо в аудіозапису, заповнюємо таблицю після першого уривку.
  • Другий уривок читає виразно вчитель, а учні слідкують, потім заповнюємо таблицю
  • Третій уривок читають ланцюжком учні і записують свої припущення.
  • До кінця казку дочитують самостійно.

4. Перевірка первинного сприймання тексту

1) Робота з анаграмами. Розшифруйте назви квіток, які заховані в анаграмі і вилучіть зайві

2) Аудіювання

-Що вас найбільше вразило в цій казці?

- Який персонаж видався наймилішим і чому?

- Що залишилося незрозумілим?

2) Словникова робота

- Прочитайте в підручнику пояснення слова дерен і запорошений

- Хто може пояснити значення слів:  рівчак –

                                                          Непоказна квітка –

                                                          Ромашка отямилась –

5. Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту

1) Робота в творчих групах

 Доберіть якомога більше прикметників до поданих слів:

Ромашка –

Пелюстки –

Стеблина –

Травичка –

Жайворонок –

Тюльпани –

Хлопці –

Півонії –

2) Вправа «Пошуковці»

- Зачитайте опис маленької ромашки в той ранок, коли вона зовсім розцвіла

- Хто був її сусідами на клумбі? Прочитайте, як описав їх автор

- Як зустрілись жайворонок і ромашка? Знайдіть це в тексті

- Про що співав жайворонок у клітці? Прочитайте

- Зачитайте уривок казки, який можна назвати її мораллю.

3) Вправа «Хвости». Я читатиму початок речення, а ви маєте знайти його хвіст

  • Коло самісінького паркана, біля рівчака . . .
  • Одного ранку вона зовсім розцвіла . . .
  • Ні, вона була дуже задоволена . . .
  • У той час, коли вони сиділи за партами і вчилися  . . .
  • Що менше вони пахли . . .
  • Настав вечір . . .
  • Поки вона жила й співала . . . .

4) Осмислення змісту тексту

1) Робота в парах. Скласти «Сенкан» на тему Ромашка

2) Інтерактивна вправа «Куб  Блума»

- Складіть «Товсті» запитання (З якої причини . . .?  Навіщо . . .? Як? . .  Як ви вважаєте, хто . . .? Поясніть, чому . . . ? Назвіть . . . ? Запропонуйте . . . )

3) Прийом «Ток - шоу»

    - Подумайте і зясуйте, чому вчинок хлопчиків можна вважати недолугим, ганебним. Що спричинило загибель і жайворонка, і ромашки? Обґрунтуйте свою думку. Розробіть правила, яких слід дотримуватись, аби таких випадків у природі траплялось якомога менше.

(Презентуйте своє власне закінчення цієї казки)

- Яка на вашу думку основна тема і мета твору?

ІІІ. Заключна частина

1) Рефлексійний аналіз змісту прочитаного

- Який епізод казки вам найбільше сподобався? Чому?

- Який персонаж вам найбільше сподобався? Якими рисами характеру він вас приваблює?

- Що вам не сподобалось у цій казці?

- Щоб ви хотіли змінити у казці?

2) Хвилинка – цікавинка.

Вчитель знайомить учнів з легендами про появу ромашки та жайворонка.

- Що є правдивим, а що вигаданим у цих легендах?

ІV Домашнє завдання

1 урок – с. 36 – 40 виразно читати, намалювати одного із головних героїв; тв..завдання -  знайти легенду про ромашку

2 урок – с. 36 – 40 переказувати, придумати власне продовження казки

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коломійцева Вікторія Анатоліївна
    Дякую за розробку! Цікаво, творчо, корисно.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
5556
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку