Урок З казкою стаєш розумніший

Про матеріал

Казки люблять всі, і дорослі, і діти. Однак казка - це не просто твір, вона ховає у собі величезний виховний потенціал, який треба вміти донести учням. Конспект уроку представляє собою добірку вправ до опрацювання казки К.Коллоді "Пригоди Піноккіо".

Перегляд файлу

 

З казкою стаєш розумнішим

Матеріал до роботи: К. Коллоді «Пригоди Піноккіо».

Мета: удосконалювати уміння виразного читання та переказування по- слідовності подій, уміння вживати у мовленні образні вислови; розвивати дослідницькі уміння: знаходити спільне та відмінне у пригодах головних героїв різних творів, давати їм оцінювальну характеристику; виховувати почуття співпереживання та справедливості.

Обладнання: підручник, презентація.

 

Хід уроку

І. Організація класу

Казка — чарівна країна!

Все в ній просто й зрозуміло,

Мова там для всіх єдина…

То ж простуй у казку сміло!

Там всі звірі мову мають,

Квіти вміють розмовляти,

Всі про все на світі знають,

Стежку можуть показати.

 

ІІ. Фонетична розминка

  1.                Читання чистомовки.

Я на руку рукавицю

Одягаю брату Грицю.

Він незграбний, ще маленький,

Хай не мерзне мій рідненький.

 

  1.                Вправа «Щоб речення зрозуміти — слова треба розділити»

БДЖОЛАМАЛААЙТАПРАЦЮЄ.

 

  1.                Гра «Знайди слова в слові»

Метро, медаль, виразно, ведмідь, гвинтівка, портрет, портфель.

 

  1.                Гра «Склади прислів’я»

Казка мовить просто, а розуму в ній багато.

  •                   Дійснно, в будь-якій казці захована людська мудрість. Саме казки навчають нас мудрості, виховують найкращі почуття, вчить, як треба себе поводити. Без казки не буває дитинства. Тож поринемо у світ однієї з найвідоміших казок у світі.
  1.                Відгадування загадки.

До школи прямує хлопчак дерев’яний,

Чомусь потрапляє у цирк полотняний.

Як називається ця книжка?

А як зветься сам хлопчисько?

От підказка, друзі, вам:

Його дівчинка Мальвіна

Називала…

(Буратіно)

 

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

 — Мабуть, ви не раз ви чули ім’я цього хлопчика.

— З якої казки цей герой?

— Так, це казка «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно».

А написав її російський письменник Олексій Толстой на основі твору італійського казкаря Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо». Її головний герой — дерев’яна лялька з довгим носом, веселий хлопчисько, який завжди потрапляв у якісь пригоди. Тож поринемо і ми у пригоди.  

 

IV. Ознайомлення зі змістом казки (скорочено)

Учні самостійно читають текст, який стисло передає зміст перших розділів казки.

 

  •                   Що потрапило до рук столяра Вишні?
  •                   Кому віддав Вишня колоду?
  •                   Що Джеппето зробив з неї?
  •                   Що ви можете сказати про поведінку Піноккіо?
  •                   Що свідчить про те, що Джеппето любив Піноккіо?
  •                   Що зробив Піноккіо?

 

V. Робота над I-ю частиною казки К. Коллоді «Пригоди Піноккіо»

1. Комбінована робота над текстом. Читання вголос (по абзацах) до слів «Туди вела довга-предовга дорога».

2. Аналіз змісту прочитаного з лементами вибіркового читання.

- Куди пішов Піноккіо?

- Про що думав Піноккіо дорогою?

- Що завадило хлопчикові вчинити, як планувалося?

3. Читання «ланцюжком».

4. Вправи для розвитку швидкості читання.

 

  1.                Вправа «Доповніть речення».

Піноккіо зупинився і…

Сьогодні я послухаю музика, а завтра…

За одну мить…

Подумати тільки…

 

  1.                Гра для розвитку швидкості читання «За алфавітом»

2, 24, 14, 3, 1, 20 (буквар)

 

  1.                Шаради складів

Перші склади слів черепаха, ремінь, виступ, кидати (черевики)

Перший склад слова сорока, другий слова лялька та перший слова дорога (сольдо)

Перші склади слів вирій та ставок, останній склад слова корова (вистава).

 

  1.                Читання за особами (діалог Піноккіо й хлопця).

 

  1.                Вправи для розуміння прочитаного.

— До іменника діберіть прикметники з тексту.

Буквар (новенький)

Барабан (великий)

Балаган (дерев’яний)

Курточка (паперова)

Джеппето (бідний)

 

  1.                Висновки.
  •                   Що хотів Піноккіо зробити з самого початку?
  •                   Що змусило його змінити думку?
  •                   Що він зробив?
  •                   Чи схвалюєте ви його вчинок?
  •                    

VI. Робота над II-ю частиною казки

  1.                Словникова робота. Читання слів з питальною інтонацією.

Революція, вистава, сварились, запрошення, комедія, ляльковий театр.

 

  1.                Читання анаграми.

Аркнита, ягдалчі, есанц, иставав.

 

3. Читання вголос по абзацах до слів «Хочемо комедії».

4. Читання «ланцюжком» до слів «Повірте...».

5. Самостійне читання II-ї частини до кінця.

6. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.

- Що відбувалося на сцені?

- Хто перший побачив Піноккіо?

— Зачитайте, як ляльки зустріли дерев’яного хлопчика.

— Куди вони запросили хлопця?

  •                   До чого це привело?
  1.                Вправи для розвитку швидкості читання.
  1.                Читання вправою «Доповніть речення».

Коли Піноккіо зайшов до театру, …

Глядачі не спускали …

Неможливо описати…

Коли несподівано з’явився хазяїн, …

Принесіть мені…

 

  1.                До першої частини порівнянь у лівій колонці доберіть слова з правої і закінчіть це порівняння.

Борода чорна, як...

Очі блискали, як...

Звивався, як...

Бідні ляльки тремтіли, як...

Рота мав широкого, як...

 

піч.

вугор на березі.

осикові листки.

 два червоні ліхтарі.

вугілля.

 

 

VII. Підсумок уроку

— Що нового ви дізнались, прочитавши цю казку?

  •                   Чим схожі між собою Буратіно та Піноккіо?
  •                    

VIII. Домашнє завдання

Читати, стисло переказувати уривок з казки.

 

 

 

 

 

Завантаження...
doc
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
1056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку