Казки люблять всі, і дорослі, і діти. Однак казка - це не просто твір, вона ховає у собі величезний виховний потенціал, який треба вміти донести учням. Конспект уроку представляє собою добірку вправ до опрацювання казки К.Коллоді "Пригоди Піноккіо".
З казкою стаєш розумнішим
Матеріал до роботи: К. Коллоді «Пригоди Піноккіо».
Мета: удосконалювати уміння виразного читання та переказування по- слідовності подій, уміння вживати у мовленні образні вислови; розвивати дослідницькі уміння: знаходити спільне та відмінне у пригодах головних героїв різних творів, давати їм оцінювальну характеристику; виховувати почуття співпереживання та справедливості.
Обладнання: підручник, презентація.
Хід уроку
І. Організація класу
Казка — чарівна країна!
Все в ній просто й зрозуміло,
Мова там для всіх єдина…
То ж простуй у казку сміло!
Там всі звірі мову мають,
Квіти вміють розмовляти,
Всі про все на світі знають,
Стежку можуть показати.
ІІ. Фонетична розминка
Я на руку рукавицю
Одягаю брату Грицю.
Він незграбний, ще маленький,
Хай не мерзне мій рідненький.
БДЖОЛАМАЛААЙТАПРАЦЮЄ.
Метро, медаль, виразно, ведмідь, гвинтівка, портрет, портфель.
Казка мовить просто, а розуму в ній багато.
До школи прямує хлопчак дерев’яний,
Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
Як називається ця книжка?
А як зветься сам хлопчисько?
От підказка, друзі, вам:
Його дівчинка Мальвіна
Називала…
(Буратіно)
ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку
— Мабуть, ви не раз ви чули ім’я цього хлопчика.
— З якої казки цей герой?
— Так, це казка «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно».
А написав її російський письменник Олексій Толстой на основі твору італійського казкаря Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо». Її головний герой — дерев’яна лялька з довгим носом, веселий хлопчисько, який завжди потрапляв у якісь пригоди. Тож поринемо і ми у пригоди.
IV. Ознайомлення зі змістом казки (скорочено)
Учні самостійно читають текст, який стисло передає зміст перших розділів казки.
V. Робота над I-ю частиною казки К. Коллоді «Пригоди Піноккіо»
1. Комбінована робота над текстом. Читання вголос (по абзацах) до слів «Туди вела довга-предовга дорога».
2. Аналіз змісту прочитаного з лементами вибіркового читання.
- Куди пішов Піноккіо?
- Про що думав Піноккіо дорогою?
- Що завадило хлопчикові вчинити, як планувалося?
3. Читання «ланцюжком».
4. Вправи для розвитку швидкості читання.
Піноккіо зупинився і…
Сьогодні я послухаю музика, а завтра…
За одну мить…
Подумати тільки…
2, 24, 14, 3, 1, 20 (буквар)
Перші склади слів черепаха, ремінь, виступ, кидати (черевики)
Перший склад слова сорока, другий слова лялька та перший слова дорога (сольдо)
Перші склади слів вирій та ставок, останній склад слова корова (вистава).
— До іменника діберіть прикметники з тексту.
Буквар (новенький)
Барабан (великий)
Балаган (дерев’яний)
Курточка (паперова)
Джеппето (бідний)
VI. Робота над II-ю частиною казки
Революція, вистава, сварились, запрошення, комедія, ляльковий театр.
Аркнита, ягдалчі, есанц, иставав.
3. Читання вголос по абзацах до слів «Хочемо комедії».
4. Читання «ланцюжком» до слів «Повірте...».
5. Самостійне читання II-ї частини до кінця.
6. Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.
- Що відбувалося на сцені?
- Хто перший побачив Піноккіо?
— Зачитайте, як ляльки зустріли дерев’яного хлопчика.
— Куди вони запросили хлопця?
Коли Піноккіо зайшов до театру, …
Глядачі не спускали …
Неможливо описати…
Коли несподівано з’явився хазяїн, …
Принесіть мені…
Борода чорна, як... Очі блискали, як... Звивався, як... Бідні ляльки тремтіли, як... Рота мав широкого, як...
|
піч. вугор на березі. осикові листки. два червоні ліхтарі. вугілля.
|
VII. Підсумок уроку
— Що нового ви дізнались, прочитавши цю казку?
VIII. Домашнє завдання
Читати, стисло переказувати уривок з казки.