Урок літературного читання "Кривенька качечка" (українська народна казка)"

Про матеріал
Конспект уроку літературного читання у 3 класі "Кривенька качечка" (українська народна казка)". Підготувала вчитель початкових класів Кременчуцької гімнзії №31 Наталія Володимирівна Зюман.
Перегляд файлу

                      Літературне читання   

Тема. « Кривенька качечка» (українська народна казка).

Мета. Формувати в третьокласників навички виразного та свідомого читання казки; розвивати мислення і словниковий запас учнів; виховувати доброту, чуйність.

Тип уроку: комбінований

Обладнання:Комп’ютерна презентація, книги для виставки, гніздечко, іграшка-качечка, паперові пір’їнки.

                            Хід уроку

  1. Організація  класу

Знову пролунав дзвінок,

Кличе всіх нас на урок.

Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім третім класі

Діти – просто молодці!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Вправа «Очікування»

- Що ви очікуєте від уроку? (Буде цікавим, повчальним, творчим, добрим)

2. Девіз уроку

 Гарно читаємо.

Чітко відповідаємо,

Мову свою розвиваємо.

ІІI. Удосконалення читацьких навичок.

1. Вправа на розвиток читацьких навичок.

Робота з деформованим прислів’ям.

 Казка - вигадка, та в ній щось повчальне зрозумій.

2.Робота зі скоромовкою

Осінь листя натрусила .В нору лиска лист носила.

Натомила лиска хвіст, бо змітала хвостом лист.

3.Читання тексту з пропущеними буквами.

Восе_имал_ькі д_ вчат_а  Оля  й  Ні_агу_ли в  са_у.  Був  ти_ийсо_чнийд_нь. Майже все  л_стя   з  д_ р_ в   о_ало.   Тільки де-не-де на  г_лочк_ х залиши_сяпо_овклелистя_ко.

IV. Актуалізація опорних знань.

 1.Фронтальне опитування. « Мозковий штурм».

- Який розділ ми вивчаємо?

- Які жанри усної народної творчості вам знайомі?

- Над яким жанром ми працювали?

- Які бувають казки ?

- Яку казку читали на минулому уроці?

V.   Перевірка домашнього завдання.

- На минулому уроці ми склали план  до казки "Кирило Кожум'яка".

1.Дань змієві.

2.Хитрість князівни.

3.Лист до батька.

4. Прохання малих дітей

5.Бій зі змієм.

6.Визволення дочки князя.

-  Перекажемо казку за планом.

Виставлення оцінок.

 

VI. Оголошення теми уроку.

  • Відгадайте загадку:

ПЛАВАЛА,КУПАЛАСЯ,СУХЕНЬКОЮЗОСТАЛАСЯ.(Качка)

- Так, сьогодні ми познайомимось з казкою "Кривенька качечка".

(Перед дітьми з’являється гніздечко з іграшковою качечкою.)

Виберемо з гніздечка  пір’їнку. Що на ній написано?

VII. Вивчення нового матеріалу.

1.Підготовка до сприймання теми уроку.

-А ще до нас сьогодні завітала незвичайна гостя. ( Відкриваю дівчинку з кужілочкою та веретенцем.)

Так , це -  героїня української народної казки « Кривенька качечка»

2.Словникова робота .

Починок – пряжа, намотана на веретено.

Галочка – пестливе звертання до дівчини.

Кужілочка – частина прядки у вигляді кілка, на який намотують пряжу.

Веретенце – ручне знаряддя для прядіння у вигляді тонкої палички із загостреними кінцями.

Іва – діва – звертання до дівчини.

Полинули – полетіли

Коромисло - вигнута дерев'яна палиця, на якій носили відро з водою.

3. Первинне сприйняття тексту

 - Розгорніть підручники на стор. 70.( сімдесятій)

 - Прочитаємо казку « Кривенька качечка». Почну читати я , а за мною продовжуватиме  той, на кого я вкажу ось цією чарівною пір’їнкою . Слухайте уважно і слідкуйте, щоб відповісти на питання:

Які ознаки чарівності присутні у цій казці? Про кого розповідається у казці?

4.Перевірка сприймання казки.

- Чи сподобалась вам казка?

- Які дійові особи  казки?

5.Повторне читання казки учнями мовчки.

- А щоб краще зрозуміти зміст казки, прочитаємо її ще раз.

6. Перевірка рівня засвоєння змісту казки.

- Прочитаємо, яке завдання нам підготовлене на наступній пір’їнці.

(Тестування.)

- Отже, перевіримо чи зрозуміли ви прочитану казку?

1. Дід з бабою пішли в ліс

а) по гриби б) по дрова

2. Чим дід з бабою обложили гніздечко?

а) травою б) пір'ячком

3. З чого здивувалися дід і баба?

а) що у них прибрана хата

б) що у качечки уже ніжка не крива

4. Сховавшись за коморою дід і баба помітили

а) що багато людей у них господарюють

б) що дівчина ішла до криниці

5. Дід і баба

а) спалили гніздечко

б) не зізналися, що усе бачили

6. Дівчина

а) навіки залишилася у стареньких

б) полетіла з табунчиком качок

Фізкультхвилинка

7. Робота над усвідомленням морально-етичної спрямованості казки.

Гра «Мікрофон»

- Що доброго зробили дід з бабою?

- Чим їм відплатила дівчина?

- Чому вона це робила?

- Чому дівчина не захотіла залишитися в діда з бабою?

- Чому вони спалили гніздечко качечки? Невже вони були злими?

- Як ви думаєте, як почувала себе вона , коли спалили її гніздечко?

- Що в цій казці схвалюється, а що засуджується?

- А що могло б бути , якби дід з бабою не спалили гніздечко?

- Чи дійсно ця казка є чарівною? Доведіть. Що чарівного тут є?

8.Вибіркове читання

 Гра «Шукачі »

Прочитай речення про …

  …те, що дід і баба були самотні.

  …те, що дівчина була гарна.

  ...те, що зробили дід і баба з гніздечком.

   …те, як дівчина знову перетворилася на качку.

Фізкультхвилинка

9. Складання плану.

- Що на написано на наступній пір’їнці?

(Складіть план до казки. )

- Подивіться на ілюстрації до казки.

- Чи можете ви придумати заголовки до малюнків?

- Який заголовок ви б придумали до першого малюнка?

- Придумайте назву до другої ілюстрації.

- Яку назву ви б дали третьому малюнку?

 План (орієнтовний)

 1. Незвичайна знахідка у лісі.

2. Чарівне перетворення.

3. Дід і баба спалюють гніздечко.

4. Качечка полетіла.

10. Читання тексту казки в особах.

У нас у гніздечку залишилося уже мало пір’їнок.

- Прочитай, що на ній написано.

(Прочитайте уривок казки в особах.)

- Назвіть головних героїв казки.

- Розподілимо ролі у казці.

- Починаємо читання.

11. Складання характеристики головної героїні.

 Робота в парах.

-         Хто головна героїня казки? Складемо характеристику головної героїні.

Допоможе це зробити таблиця

 Риси  характеру

 

Характеристика героїні

 

Працьовита,                            лінива, 

добра,                                        жорстока       довірлива                                      

рішуча                                             

хитра                                             

великодушна                                  

 не великодушна                                  

                                      

 

Героїня казки… .                                        

 На мій погляд вона…,

тому що … 

 Я вважаю, що вона…, бо….

                                                                                          На мою думку…, тому що... .

 

          

VIII.      Узагальнення і систематизація знань.

1Робота з прислів’ями. Визначення головної думки казки.

У рідній стороні і камінчик знайомий.

Добре роби - добре і буде.

Слово -  не горобець, вилетить - не спіймаєш.

За добро добром платять.

Яке з цих прислів’їв виражає головну думку казки?

2.( Резерв)  Робота у групах. Кросворд  

-У виділених клітинках прочитаємо, якою була дівчина з казки.

IX. Підсумок уроку.

- До якої групи казок можна віднести цю казку?

- Хто автор казки?

- Що у цій казці схвалюється, а що засуджується?

- Що б ви зробили, помітивши, що качечка перетворюється на дівчинку?  Сподіваюсь, що після цього уроку ви будете робити тільки добрі та обдумані вчинки. А ще свої побажання вам на чарівних пір’їнках залишила кривенька качечка. Одною із хороших справ буде виконання домашнього завдання.

X. Домашнє завдання.

Останню пір’їнку я виберу сама. Тут записано ваше домашнє завдання: 1.С.70-73.Виразно читати і переказувати казку.

2.Додаткове завдання. Уявіть собі, що ви потрапили у казку і можете її змінити. Придумайте продовження до казки:

 - Що було б, як би дід з бабою не спалили гніздечка?

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Зюман Наталія
Додано
29 листопада 2020
Переглядів
1918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку