Урок літературного читання з теми
Повтори і пригадай. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Легенди. Байки. П’єси»
Мета:
- систематизувати і узагальнити знання учнів за розділом «Легенди. Байки. П’єси.»;
- вчити порівнювати, співставляти прочитані твори;
- розвивати творчі здібності учнів, бажання читати;
- виховувати любов до художнього слова, культуру спілкування;
- формувати життєву, здоров’язберігаючу соціальну компетентності.
Обладнання: плакат із скоромовкою, текст для гри « Складання казки» на плакаті.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ.Мовленнєва розминка
Ма-ма-ма — прийшла холодна зима.
Те-те-те — снігу намете.
Ем-ем-ем — саночки візьмем.
Дем-дем-дем — на гірку підем.
2. Читання анаграм
Розташовуємо букви у правильній послідовності та відгадуємо слова:
геленда
кайба
сап’є
3. Гра «Складаємо казочку»
Скласти казку, доповнюючи текст словами з трьох букв.
Жив був (дід). У нього болів (зуб). Зайшов він у (дім). Хотів з’їсти (сир). Раптом прилетіла (оса). Вона вкусила діда за (ніс). Потім хотіла скуштувати (мед). Але побачила, що там сидить (жук). Старенький зі злостю вдарив ногою (м’яч). Він потрапив жукові в (око). Жук образився і полетів у (ліс). От і казочці кінець, а хто її складав, той молодець.
III. Перевірка домашнього завдання
IV. Мотивація навчальноїдіяльності. Повідомлення темиі метиуроку
— Який розділ ми закінчили вивчати?
— Сьогодні ми пригадаємо твори, які читали в цьому розділі, перевіримо свої знання.
V. Систематизація та узагальнення знань
1. Вправа «Мікрофон». (Повторення означень).
У кожної команди лежать картки, а на них написано початок речення:
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=I_vCXr8WXaY
2. Гра «Доповни речення»
3. Робота в групі
I група П'єси
ІІ група Читаємо напам'ять байку
ІІІ група Уривок з легенди
4. Гра «Назви твір за його жанром».
ПЕРЕПЛУТАЛИСЯ ЖАНРИ І ТВОРИ
Легенда «Коник — стрибунець»
Байка «Горіхові принцеси»
П’єса «Лада Прекрасна
5. Гра «За назвою твору назви автора»
ПЕРЕПЛУТАЛИСЯ АВТОР І ТВІР
«Лада Прекрасна» Леся Мовчун
«Горіхові принцеси» Леонід Глібов
«Коник стрибунець» Іван Липа.
VI. Підсумок уроку
Гра «Закінчи речення»