Урок літературного читання на тему "Спокій. Вадим Скомаровський "Після грози"

Про матеріал

На уроці учні удосконалюють навички свідомого виразного читання поетичних творів, поглиблюють та розширюють образні уявлення, що виникають під час читання поезії, розвивають зв'язне мовлення, творчу уяву, вчаться любити поетичне слово.

Перегляд файлу

Тема. Спокій. Вадим Скомаровський «Після грози».

Мета. Удосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; сприяти розумінню учнями змісту твору; поглиблювати та розширювати образні уявлення, що виникають під час читання поезії; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву; виховувати любов до поетичного слова.

Хід уроку

І. Організаційний момент.


  • Урок у нас незвичайний, бо прийшли гості. Привітайтеся, і з гарним настроєм почнемо працювати під девізом:

Виразно читаємо,

Чітко відповідаємо,

Мову свою рідну

Збагачуємо й розвиваємо!


ІІ. Мовленнєва розминка

  1. Дихальна гімнастика (вдих через ніс, видих через рот).
  2. Гра «Хто як говорить?»
  • Я називаю різні предмети, а ви називаєте звуки, якими вони говорять

Пригадаймо, друзі, вмить,

Як пшениченька шумить? (Ш)

Як у лузі джміль летить? (Ж)

Як бджола в саду бринить? (З)

Як шумлять у птаха крила? (Ш)

В морі синьому вітрила? (Ш)

Вітер з гаєм розмовляє? (Ш)

Поміж листячком гуляє? (Ш)


  1. Робота над деформованою скоромовкою:

На  ш..пш..ні  шп..к співав

П..с..ньк.. – потішку,

І   ш..шк..р..к    йому  дав

Щонайбільшу ш..шк..

Знають навіть м..л..к.. –

Не їдять ш..ш..к шп..к..!

Та не знав ш..шк..р, не відав:

Шп..к шовковицею сн..д..в.


  • Про який кущ говорилося у скоромовці? Про шипшину ми вчили вірш Ліни Костенко і зараз пограємо у гру «Хто краще?»

  ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Конкурс на краще виразне читання вірша напам’ять.
  2. Конкурс на кращу ілюстрацію до вірша.

       ІV. Мотивація навчальної діяльності.

  • Дізнатися, про що сьогодні будемо читати вірш, допоможе загадка:

Два брати рідні:

Одного всі бачать,

Але не чують,

Другого всі чують,

Але ніхто не бачить.

(Грім і блискавка.)


  • Коли можна почути і побачити цих братів? (Під час грози.)
  • Поет Вадим Скомаровський допоможе перенестися в тепле літечко.
  • Тема уроку – «Спокій. Вадим Скомаровський «Після грози».

 V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Повідомлення про біографію автора.

Вадим Петрович Скомаровський — український поет.

Народився Вадим Скомаровський 1937 року на Київщині. Батько його загинув на фронті. Мати все життя працювала вчителькою. Після закінчення школи, а потім педучилища Вадим працював учителем на Київщині. Згодом закінчив педагогічний інститут.

У 19 років Вадим Скомаровський надрукував свій перший вірш для дітей. З того часу створив багато творів для дітей.

У 2002 році вийшла друком його збірка «Комп’ютер з характером».

Твори В. П. Скомаровського перекладено російською, білоруською, молдавською, казахською, киргизькою, туркменською, башкирською мовами. Вони видані у Болгарії, Польщі, Чехії, Канаді.

2. Словникова робота.


ущухла

хлипа

тьмяно

видноколо

неяскраво

горизонт

затихла

плюскотить


ФІЗХВИЛИНКА

3. «Піраміда слів»

Парує, бджоли, звелась, пшеничним, неповторний.

4. Виразне читання вірша вчителем.

— Прослухайте вірш, визначте тему і мету.

  • Які емоції викликає вірш?

5. Читання «Обличчя до обличчя» - робота в парі.

— Прочитайте вірш один одному, назвіть предмети, про які говориться у вірші. Що вони роблять? Як називається цей літературний прийом? (Уособлення)

6. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Що трапилося з листям після грози?

— Як поводяться бджілки?

        — Як описано появу веселки?

        — Як звучить грім удалині?

7. Читання «Бджілками» - підготовка до виразного читання.

— Назвіть порівняння у творі. (Муркоче тихо, наче сонний кіт)

8. Виразне читання учнями вірша.

— Назвіть епітети. (Синім видноколом)

9. Гра «Диктор телебачення»

10. Гра «Добери риму»:

Хлипа – липа, теплі – гіллі, світ – кіт.

11. Робота з ілюстрацією.

— Які рядки проілюстрував художник?

  • Які фарби використав? (Яскраві, чисті, вимиті дощем)
  • Який настрій вони передають?

VІ. Підсумок уроку, домашнє завдання.

  1. Гра «Продовж речення».
  • Сьогодні мені сподобалося…
  • Сьогодні я навчився…
  1. Домашнє завдання.
  • Виразно читати вірш, за бажанням – вивчити напам’ять, створити свою ілюстрацію.
docx
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку