Урок літературного читання на тему: В.Сухомлинський "Найласкавіші руки"

Про матеріал
Урок літературного читання адаптований для учнів 2 класів спеціальної загальноосвітної школи і має на меті формування ключових компетентностей: вміння вчитися, висловлювати власні думки, формувати в учнів культуру стосунків у сім’ї.
Перегляд файлу

Урок

літературного читання у 2 класі

 

Л.П.Гевці, учитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, старший учитель, спеціальна загальноосвітня школа-інтернат,

 м. Золотоноша, Черкаська обл.

 

Тема: В.Сухомлинський «Найласкавіші руки»

 

Мета: Формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися: удосконалювати вміння оцінювати свою діяльність на уроці;
  • комунікативної: формувати вміння будувати власні висловлювання;
  • соціальної: формувати навички роботи в парі, колективі, набуття досвіду взаємного навчання;
  • формування предметних компетентностей: ознайомити з оповіданням «Найласкавіші руки»;
  • формувати в учнів культуру стосунків у сім’ї;
  • збагачувати словниковий запас;
  • розвивати зорове сприймання;
  • коригувати недоліки мовлення;
  • виховувати шанобливе ставлення до матусі, прагнення допомагати їй у повсякденних турботах, бути уважним та слухняним.

 

Обладнання: картки для групової, парної, фронтальної роботи, набір смужок.

 

Тип уроку: інтерактивний урок з використанням ігрових форм навчання.

 

Хід  уроку

 

І. Загальнокорекційний етап

 

  1. Організаційна підготовка учнів до праці.

 

Знову день почався, діти!

Всі зібрались на урок –

Отже, час нам поспішати –

Вже покликав нас дзвінок.

 

  1. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку.

 

Аутотренінг

  • Щоб гарно працювати, промовимо такі слова:

Я  - школяр.

Я – особистість творча.

Я – думаю, замислююсь.

Я – аналізую, висловлюю свої судження!

Я – хочу знати!

 

ІІ. Підготовка артикуляційного апарату до читання

 

1. Гра «Скоромовець»

Прочитай скоромовку повільно, швидко, дуже швидко:

Черепаха чаювала, чаплю чаєм частувала.

 

2. Вправи з дикції.

 а) Вимовляти у швидкому темпі, добираючи повітря після кожного рядка: бі, бе, бу, би, ба. З цими ж голосними вимовляти всі приголосні абетки.

б) Чітко, але без напруження вимовляти кінцевий приголосний у словах: склад, страх, страж, скрип, вдих, вміст, вплив, вщент, гвинт, дзвін, плащ, овоч, хруст, хвіст, джміль.

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

 

Б.Данилович «Два сонечка»

Конкурс «Кращий читець»

Оцінювання

 

ІV. Актуалізація опорних знань

 

  1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».

 

  • Що ви уявляєте, коли чуєте слово «мама»?

 

 

 

 

 

 

 


 

 

(сім’я, родина, тепло…)


 

V. Повідомлення теми, мети та очікуваних результатів

 

В.Сухомлинський «Найласкавіші руки»

 

VI. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 

  1. Розповідь учителя.

Яким прекрасним світом сповнене це слово. Слово «мама» зростає разом з нами так тихо, як тихо ростуть дерева, сходить сонце, розквітає квітка. І так же тихо лягає на вуста променем материнської усмішки, тепловою лагідністю її очей, ніжністю серця. Слово мама – найвеличніше серед слів нашої мови. Матерів у світі мільйони. Кожна несе у серці найтепліші почуття: любов, ніжність, доброту.

 

  1. Читання вірша вчителем.
    • Чого люди усміхнулися, коли чули відповіді дівчинки?

 

  1. Словникова робота.

Поясніть вислів: юрба, загубилась.

 

  1. Самостійне читання оповідання учнями (мовчки).
  • Якими ласкавими словами назвала дівчинка маму?

 

Індивідуальна робота із учнями. Читання букваря.

 

VIІ. Фізкультхвилинка

 

Гімнастичні вправи для очей.

 

VІIІ. Корекція набутих знань

 

  1. Гра «Безперервний ланцюжок».

(Учні читаюсь по одному реченню)

 

  1.        Групова робота «Склади прислів’я»

Кожна група отримує конверт зі словами, з яких треба викласти на парті прислів’я.

-    Прочитайте прислів’я хором. Поясніть його.

Нема того краму, щоб купити маму.

У дитини заболить пальчик, а у матері – серце.

Хто матір забуває, того Бог карає.

Материна молитва із дна моря витягає.

Дитина плаче, а матері – боляче.


 

  1. Гра бліц-інтерв’ю «Чи добре я знаю свою матусю?»

Орієнтовні запитання для гри:

  • Якого кольору очі у твоєї мами?
  • Яка улюблена телепередача твоєї мами?
  • Коли день народження мами?
  • Який улюблений колір твоєї мами?
  • Як ласкаво називає тебе мама?

 

  1. Хвилинка поезії

 Робота в парах

 Завдання: закінчить речення

 

 Хто розкаже мені казку,

 Хто щедріший всіх на ласку?

 Ти, матусю наймиліша!

 (В цілім світі найрідніша).

 

 Знає те з маличку кожна дитина:

 Мама –  (найближча у світі людина).

 

  1. Творча робота.

 

Робота в четвірках.

Завдання: до кожної букви в назві квітки доберіть найкращі слова, які можна сказати про маму.

 

Т

Трудяща

Т

Тендітна

Р

Розумна

Ю

Юна

О

Особлива

ЛЬ

Ласкава

Я

Яскрава

П

Працьовита

Н

Надійна

А

Артистична

Д

Добра

Н

Надійна

А

Активна

 

 

 

  1. Технологія «Незакінчене речення».

Учитель читає початок речення, а учні його закінчують.

 

Х. Домашнє завдання

 

 с. 264 читати, відповідати на питання підручника.

 Для допитливих: Усно. Анкета «Найкраща мама»

  1. Як ви називаєте свою маму?
  2. Про що мріє мама?
  3. Від чого мама сумує?
  4. Коли мама усміхається?

 

 

 


Використані джерела

  1. Вавіна Л.С. Літературне читання. 2 клас, Київ, 2016р.
  2. Шалімова Л.Л. «Святкові заходи», Видавництво «Ранок», 2012р.
  3. Шейко Г.К. «Інноваційні методи роботи у початковій школі», Видавництво «Ранок», 2008р.
doc
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
2300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку