Урок літературного читання у 2 класі за темою "Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом "В рідній школі - рідне слово"

Про матеріал

Підсумковий урок літературного читання включає багато творчих завдань, цікавих ігрових вправ, дає можливість учням проявити свою фантазію, творче мислення, розвинути уяву, творчо доповнювати, вводити непередбачені ситуації, вчитись правильно висловлювати свої думки, характеризувати героїв твору, удосконалювати діалогічне мовлення, збагачувати словниковий запас, розвивати спостережливість.

Перегляд файлу

               Урок літературного читання у 2 класі                             

Тема. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом "В рідній школі-рідне слово".

Мета. Узагальнити знання з теми "В рідній школі-рідне слово"; формувати уявлення учнів про загальнолюдські цінності,роль знань у житті людини; формувати навички правильного і виразного читання; розвивати вміння не тільки відтворювати зміст прочитаного, а й творчо доповнювати, вводити непередбачені ситуації; вміти правильно висловлювати свої думки, характеризувати героїв твору; удосконалювати діалогічне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати спостережливість учнів, образне мислення, творчу уяву; мотивувати необхідність жити у суспільстві за певними моральними законами; виховувати інтерес до усної народної творчості, естетичні смаки, бажання бути чесним; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання:    відео,  маски казкових героїв,  картки  із завданнями. Тип уроку: урок узагальнення знань

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.Емоційне налаштування на урок.

-                     Сьогодні я очікую, що ви, діти, будете активними, дружними, виразно читатимете, будете творчо мислити, фантазувати, вміло виконувати завдання.

-                     Успіху всім!

2.Читання вірша “луною” за одним учнем( за картинкою на дошці)

-                     На урок візьму з собою

-                     Працелюбність і старання

-                     Все зумію, бо зі мною

-                     Завжди є бажання до навчання.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.   Розчитування ( за відео https://www.youtube.com/watch?v=9RmazTxpMg&t=117s )

2.   Відгадування загадки (на картках) Дає здоров′я- спорт.

Вагу-солодкий торт.

Мед- працьовиті бджоли.

Знання глибокі- (ШКОЛА).

3.   Асоціативний кущ до слова “школа” (діти записують слова кольоровими фломастерами на картках)

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

1. Складання речення — теми уроку із розсипанки слів (робота в групі)

- Складіть речення-назву нашого прочитаного розділу, за яким ми будемо сьогодні підводити підсумок.

ІV. Узагальнення і систематизація знань.

1. Читання вірша з доповненням.

-                      Прочитайте вірш Надії Кир’ян “Словенятко” і доповніть його потрібними за змістом словами.

З коріння зростає малина лісова, З коріння зростають новесенькі слова:

Сад, .........., садівник,

Ліс, лісочок і ...........,

1. Будувати й будівник,

Квітка, .......... й квітник.

Квітнуть в цьому квітнику

Слово-..........., слово-........... і маленьке сл........... .

2.Робота в парі.

-                      До нас завітали казкові герої — учні лісової школи. Вони хочуть навчитись розмовляти по телефону, тому просять, щоб діти допомогли їм скласти діалог.

3.Робота в групі.

Указати послідовність подій у казці В.Сухомлинського " Як Наталка собі хитринку купила"(картки з малюнками і назвами частин тексту розміщені на столі

— діти складають план тексту)

Наталочка червоніє від сорому.

Лисиця продає хитринки.

Дерев′яна  дівчина зникає.

Наталя купує хитринку.

Наталя не хоче вчити уроки.

4.Охарактеризуйте героя казки "Сильніше за силу". Розумний    сильний                   маленький

                Спритний            дужий самовпевнений

                Хитрий                добрий           розсудливий

5.   Фізкультхвилинка (Танець під пісеньку “Півник” В. Кукоба Дитячі пісні) - До якої української народної дитячої пісеньки схожа ця пісня? Чим?

6.   Виконання тестів.

Гра “Кошик запитань”  Доберіть правильну відповідь.

1.Хто є автором вірша "Школа"?

а) Дмитро Павличко;

б) Леонід Глібов;

в) Степан Жупанин.

2.Про соловейків солоспів розповідається у творі…

а) "Крокодилів урок".

б) "У лісовій музичній школі".

в) "Хто чого вчиться".

3.   У якому творі Валя назвала небо сумним, тривожним, зажуреним?а) "Ковалівна".

б) "Ділові розмови".

в) "Я хочу сказати своє слово".

4.   Азбука, абетка,алфавіт означають......

а) правильне написання букв;

б) літери розташовані у певному порядку;

в) різні назви літер.

5.   Слова "Гарно, і неня, і матінка, і матуся — це моя мама." належатьа) матері;

б) хлопчикові;

в) дідусеві.

6.   Петрик і Вова – герої твору…

а) "Кордон".

б) "Ділові розмови".

в) "У новій школі".

V. Підсумок уроку.

1. До якого твору можна віднести прислів′я?  Де сила не візьме, там розум допоможе.

На сонці тепло, а біля матері добре.

Хитрощі не люблять совісті.

2.Прочитайте вірш Марії Чумарної так, щоб показати як ви сьогодні працювали,записавши імена себе і своїх однокласників в рядках віраша.

Сьгодні...................... найкраще чита...,

А ............... найкраще розповіда....., ............ у танці весь клас здивува....., А........... завдання усі відгада.... .

Хто зіркою буде у класі сьогодні?

Одну обирати ми зірку не згодні - Ми завтра ще більше здивуємо вас:

Хай сяє, мов небо, наш зоряний клас!

Петрик і Вова – герої твору…

а) "Кордон".

б) "Ділові розмови".

в) "У новій школі".

Де сила не візьме, там розум допоможе.

На сонці тепло, а біля матері добре.

Хитрощі не люблять совісті.

Наталочка червоніє від сорому.

Лисиця продає хитринки.

   

  Дерев′яна  дівчина зникає.

Наталя купує хитринку.

Наталя не хоче вчити уроки.

         розумний   

                                             спритний

сильний      

маленький              

хитрий дужий добрий                                                                       

 розсудливий

pdf
Додано
16 жовтня 2018
Переглядів
2731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку