16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Урок на тему "Легкий хліб". Білоруська народна казка. 2 клас

Про матеріал

Даний тип і структура уроку відповідають його цілям і завданням. Застосовані форми і методи роботи забезпечують активну інтелектуальну роботу на уроці. Пошукова діяльність учнів ( постановка проблемного питання , розв'язання проблеми). Активізація уваги і мислення, формування висновків. До уроку ввійшли такі завдання, за допомогою яких можна перевірити набуті знання учнів, вміння читати. Доцільно використовується наочність і мультимедійна презентація.

Перегляд файлу

Тема уроку    « Легкий хліб ». Білоруська народна казка. 2 клас.

Мета уроку: ознайомити учнів із білоруською народною казкою, удосконалювати навички     виразного читання за особами, учити аналізувати прочитане, переказувати; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати працелюбність, повагу до професії хлібороба.

 Хід уроку

І. Організація класу та емоційний  настрій  на урок

Любі діти !

Прошу всіх рівненько стать.

Сьогодні урок – відкритий для всіх.

Багато гостей! Тож вітаємо їх!

ДІТИ

Доброго ранку! Доброго дня!

Ми вам бажаєм здоров’я й добра!

Я: Тихо діти всі сідаєм,

Наш урок розпочинаєм.

- Плаче  зайчиха. Її маленькі зайченята потрапили у пастку. Допоможемо їх звільнити?

-А для цього нам треба бути уважними, кмітливими і зосередженими. І так сіли всі правильно, починаємо працювати.

   1. Мовленнєва розминка.

- Нам треба підготувати мовний апарат, щоб краще читати, тому зараз давайте пострибаємо по пеньочках

Ліс       був    

Ліс       був

Лис дуб

Ліс       був

- Пригадайте, діти, вмить, як пшениченька шумить? (шу-шу-шу)

Як в гаю струмок дзвенить? (дзюр-дзюр-дзюр)

Як джміль в саду бринить? (джу-джу-джу)

Як шумлять у птаха крила? (шух-шух-шух)

В морі синьому вітрила? (фу-у-у—фу-у-у—фу-у-у)

- Прочитаймо речення :

Умілому всяка робота легка.

Промовте так, щоб логічний наголос був на 1 слові (2,3,4.)

- Ми -  молодці, гарно попрацювали. Прибираємо гілочку із пастки, щоб зайчата могли вибратись.

2. Перевірка домашнього завдання.

- Діти, а з якою казкою ми познайомились на попередньому уроці?

- Вам було домашнє завдання диференційоване, кожна команда отримала своє завдання.

1 команда:  «Читати казку в особах»

( діти читають казку біля дошки)

2 команда «Переказ казки « Лисичка»

Молодці!

А тепер запитання для всіх, скажіть , з яких частин складається казка?

( зачин , основна частина, кінцівка)

-знайдіть і прочитайте мені зачин , кінцівку

  • Чому навчає нас казка «Лисичка»?
  • (треба бути уважним, кмітливим , розумним)

А зараз і ви будьте уважні  і відгадайте казочки в яких зустрічається наша героїня лисичка. Увага на екран

« З якої казки ілюстрації?»

  • Колобок
  • Рукавичка
  • Котик та півник
  • Пан  Коцький.
  • Лисичка та журавель

 Молодці!

Ще діти, вам було творче завдання для третьої групи.

Творча група повинна нам дати відповідь на запитання:

«Чому лисичка героїня багатьох казок?»

1 учень

Лисичка в казках часто головна героїня , бо вона завжди поводиться дуже хитро, вміє знайти вихід з будь якої ситуації. Є такий вислів: « хитрий як лис» так кажуть про людину , яка поводиться нечесно , але лисичка ще й красива, тому вона мені дуже подобається.

2 учень

Лісову красуню лисичку часто згадують в загадках , казках, прислів’ях і називають лисичкою – сестричкою, кумо, бо вона хитра і підступна.  Казки вчать нас добру, вчать не робити так як робить лисичка.

3 учень

Лисиця дуже хитра і розумна тварина, яка швидко та спритно бігає. Поведінка лисиці нагадує нечесну людину. Казки вчать не довіряти лисичці, щоб не потрапити в неприємну історію, а це значить, що слід остерігатися хитрих людей у житті.

Молодці, ми добре справились з домашнім завданням, тому знімаємо ще одну гілочку,тож скоро зайчата будуть звільнені.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми познайомимось  ще з однією казкою.

Це білоруська народна казка «Легкий хліб»

  1. Бесіда.

Скажіть, чи можемо ми прожити без хліба?

Його почали вирощувати близько 10 тис. років тому.

 Він є основним продуктом харчування. Цінність його в тому, що він містить всі поживні речовини необхідні для організму людини.

Також у нас є традиція зустрічати хлібом , сіллю гостей.

  • Скажіть , а чи знаєте ви прислів’я про хліб?

( Гра «Мікрофон»)

 

  1. Створення проблемної ситуації.

А як ви розумієте  вислови:

Легка пір`їна ( легка вага)

  легка задача ( проста у розв’язанні)

легкий хліб  (легка, нескладна робота те, що отримується без будь-яких зусиль;)

- Чи існує на землі легкий хліб?

 На це питання ми зможемо дати відповідь, коли прочитаємо казку «Легкий хліб» , а хто буде головним героєм казки відгадайте.

Загадка:

Ходить хмуро між дубами,

Хижо клацає зубами.

Весь, як є – жорстока лють,

Очі так її і ллють. 

Зачаївся і примовк.

Грізний звір цей, звісно, …(вовк).

Вовк (мал.)

 Побудова асоціативного куща.

 Доберіть слова, що підходять для характеристики вовка.

 (сірий,хижий,сердитий,злий …)

4. Слухання казки ( читаю я)

 - Які ще персонажі є у казці крім вовка?

( косар, кінь)

5. Словникова робота.

Пояснення значень слів:

Марудна (  яка вимагає багато часу і зусиль)

 Вигін (частина поля, лугу, куди виганяють пастися худобу)

 Закрасує ( зацвіте)

 Заборонувати (розпушити грунт )

 

6. Первинне сприймання казки.

-Де  відпочивав косар? ( під кущем)

-Хто  до нього вийшов? ( вовк)

-Що вовк просив у косаря? (хліба)

-Чи згодився вовк так довго чекати? Ні)

-А куди відіслав косар вовка? ( вигін)

-Чи сподобавсь вовкові легкий хліб? Чому?

 

7. Повторне  читання казки учнями

Зараз казку будете читати ви, а тоді дасте відповідь на запитання:

Який шлях проходить хліб , перш ніж він потрапляє на стіл?

Гра «Колосок»

Читає учень, на парту якого впав колосок.

Тож який шлях проходить хліб…знайдіть і прочитайте

 

8. Вибіркове читання

- Щоб з’їсти хліба, що треба спершу зробити? (зорати)

- а потім? ( заборонувати)

- а потім ? ( жито посіяти)

- тоді (Жито зійде, холодну зиму перезимує, виросте, закрасує, потім почне наливати зернятка, потім достигати..)

- То чи багато зусиль треба прикласти, щоб виростити хліб? (так)

-Люди яких професій зайняті у виробництві хліба?

 ( комбайнери , трактористи, мельники , пекарі)

Хліборобська праця дуже важка, її треба шанувати.

  • Скажіть

 

Гра «Чиї це слова?»

Спершу потрібно землю зорати…

Порадь мені, як легше їжу добувати.

Тільки спершу зніми з моїх ніг підкови, щоб не поламати

собі зуби об них.

 

Додаткове   завдання:  Гра «Слідопити»

Робота по рядах     — Скільки разів у тексті зустрічається слово?

1-ша група — вовк;   2-га група — косар;      3-тя група — хліб.

 

ІІІ. Підсумок уроку

Яку казку ми читали?

Хто її автор? Якої країни?

Так чого навчила нас білоруська народна казка?

.  Діти, ми впорались із завданнями, тому врятували зайченят.

Подивіться, які вони тепер веселі. То ж ми з вами молодці.

І V Домашнє завдання

Читати казку виразно в особах. Дізнатися в яких казках вовк є головним героєм?

 

Зайченят ми врятували

Дуже гарно працювали

І за таку чудову роботу ,

Ви отримаєте нагороду.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку