Урок на тему "Легкий хліб". Білоруська народна казка. 2 клас

Про матеріал

Даний тип і структура уроку відповідають його цілям і завданням. Застосовані форми і методи роботи забезпечують активну інтелектуальну роботу на уроці. Пошукова діяльність учнів ( постановка проблемного питання , розв'язання проблеми). Активізація уваги і мислення, формування висновків. До уроку ввійшли такі завдання, за допомогою яких можна перевірити набуті знання учнів, вміння читати. Доцільно використовується наочність і мультимедійна презентація.

Перегляд файлу

Тема уроку    « Легкий хліб ». Білоруська народна казка. 2 клас.

Мета уроку: ознайомити учнів із білоруською народною казкою, удосконалювати навички     виразного читання за особами, учити аналізувати прочитане, переказувати; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати працелюбність, повагу до професії хлібороба.

 Хід уроку

І. Організація класу та емоційний  настрій  на урок

Любі діти !

Прошу всіх рівненько стать.

Сьогодні урок – відкритий для всіх.

Багато гостей! Тож вітаємо їх!

ДІТИ

Доброго ранку! Доброго дня!

Ми вам бажаєм здоров’я й добра!

Я: Тихо діти всі сідаєм,

Наш урок розпочинаєм.

- Плаче  зайчиха. Її маленькі зайченята потрапили у пастку. Допоможемо їх звільнити?

-А для цього нам треба бути уважними, кмітливими і зосередженими. І так сіли всі правильно, починаємо працювати.

   1. Мовленнєва розминка.

- Нам треба підготувати мовний апарат, щоб краще читати, тому зараз давайте пострибаємо по пеньочках

Ліс       був    

Ліс       був

Лис дуб

Ліс       був

- Пригадайте, діти, вмить, як пшениченька шумить? (шу-шу-шу)

Як в гаю струмок дзвенить? (дзюр-дзюр-дзюр)

Як джміль в саду бринить? (джу-джу-джу)

Як шумлять у птаха крила? (шух-шух-шух)

В морі синьому вітрила? (фу-у-у—фу-у-у—фу-у-у)

- Прочитаймо речення :

Умілому всяка робота легка.

Промовте так, щоб логічний наголос був на 1 слові (2,3,4.)

- Ми -  молодці, гарно попрацювали. Прибираємо гілочку із пастки, щоб зайчата могли вибратись.

2. Перевірка домашнього завдання.

- Діти, а з якою казкою ми познайомились на попередньому уроці?

- Вам було домашнє завдання диференційоване, кожна команда отримала своє завдання.

1 команда:  «Читати казку в особах»

( діти читають казку біля дошки)

2 команда «Переказ казки « Лисичка»

Молодці!

А тепер запитання для всіх, скажіть , з яких частин складається казка?

( зачин , основна частина, кінцівка)

-знайдіть і прочитайте мені зачин , кінцівку

  • Чому навчає нас казка «Лисичка»?
  • (треба бути уважним, кмітливим , розумним)

А зараз і ви будьте уважні  і відгадайте казочки в яких зустрічається наша героїня лисичка. Увага на екран

« З якої казки ілюстрації?»

  • Колобок
  • Рукавичка
  • Котик та півник
  • Пан  Коцький.
  • Лисичка та журавель

 Молодці!

Ще діти, вам було творче завдання для третьої групи.

Творча група повинна нам дати відповідь на запитання:

«Чому лисичка героїня багатьох казок?»

1 учень

Лисичка в казках часто головна героїня , бо вона завжди поводиться дуже хитро, вміє знайти вихід з будь якої ситуації. Є такий вислів: « хитрий як лис» так кажуть про людину , яка поводиться нечесно , але лисичка ще й красива, тому вона мені дуже подобається.

2 учень

Лісову красуню лисичку часто згадують в загадках , казках, прислів’ях і називають лисичкою – сестричкою, кумо, бо вона хитра і підступна.  Казки вчать нас добру, вчать не робити так як робить лисичка.

3 учень

Лисиця дуже хитра і розумна тварина, яка швидко та спритно бігає. Поведінка лисиці нагадує нечесну людину. Казки вчать не довіряти лисичці, щоб не потрапити в неприємну історію, а це значить, що слід остерігатися хитрих людей у житті.

Молодці, ми добре справились з домашнім завданням, тому знімаємо ще одну гілочку,тож скоро зайчата будуть звільнені.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми познайомимось  ще з однією казкою.

Це білоруська народна казка «Легкий хліб»

  1. Бесіда.

Скажіть, чи можемо ми прожити без хліба?

Його почали вирощувати близько 10 тис. років тому.

 Він є основним продуктом харчування. Цінність його в тому, що він містить всі поживні речовини необхідні для організму людини.

Також у нас є традиція зустрічати хлібом , сіллю гостей.

  • Скажіть , а чи знаєте ви прислів’я про хліб?

( Гра «Мікрофон»)

 

  1. Створення проблемної ситуації.

А як ви розумієте  вислови:

Легка пір`їна ( легка вага)

  легка задача ( проста у розв’язанні)

легкий хліб  (легка, нескладна робота те, що отримується без будь-яких зусиль;)

- Чи існує на землі легкий хліб?

 На це питання ми зможемо дати відповідь, коли прочитаємо казку «Легкий хліб» , а хто буде головним героєм казки відгадайте.

Загадка:

Ходить хмуро між дубами,

Хижо клацає зубами.

Весь, як є – жорстока лють,

Очі так її і ллють. 

Зачаївся і примовк.

Грізний звір цей, звісно, …(вовк).

Вовк (мал.)

 Побудова асоціативного куща.

 Доберіть слова, що підходять для характеристики вовка.

 (сірий,хижий,сердитий,злий …)

4. Слухання казки ( читаю я)

 - Які ще персонажі є у казці крім вовка?

( косар, кінь)

5. Словникова робота.

Пояснення значень слів:

Марудна (  яка вимагає багато часу і зусиль)

 Вигін (частина поля, лугу, куди виганяють пастися худобу)

 Закрасує ( зацвіте)

 Заборонувати (розпушити грунт )

 

6. Первинне сприймання казки.

-Де  відпочивав косар? ( під кущем)

-Хто  до нього вийшов? ( вовк)

-Що вовк просив у косаря? (хліба)

-Чи згодився вовк так довго чекати? Ні)

-А куди відіслав косар вовка? ( вигін)

-Чи сподобавсь вовкові легкий хліб? Чому?

 

7. Повторне  читання казки учнями

Зараз казку будете читати ви, а тоді дасте відповідь на запитання:

Який шлях проходить хліб , перш ніж він потрапляє на стіл?

Гра «Колосок»

Читає учень, на парту якого впав колосок.

Тож який шлях проходить хліб…знайдіть і прочитайте

 

8. Вибіркове читання

- Щоб з’їсти хліба, що треба спершу зробити? (зорати)

- а потім? ( заборонувати)

- а потім ? ( жито посіяти)

- тоді (Жито зійде, холодну зиму перезимує, виросте, закрасує, потім почне наливати зернятка, потім достигати..)

- То чи багато зусиль треба прикласти, щоб виростити хліб? (так)

-Люди яких професій зайняті у виробництві хліба?

 ( комбайнери , трактористи, мельники , пекарі)

Хліборобська праця дуже важка, її треба шанувати.

  • Скажіть

 

Гра «Чиї це слова?»

Спершу потрібно землю зорати…

Порадь мені, як легше їжу добувати.

Тільки спершу зніми з моїх ніг підкови, щоб не поламати

собі зуби об них.

 

Додаткове   завдання:  Гра «Слідопити»

Робота по рядах     — Скільки разів у тексті зустрічається слово?

1-ша група — вовк;   2-га група — косар;      3-тя група — хліб.

 

ІІІ. Підсумок уроку

Яку казку ми читали?

Хто її автор? Якої країни?

Так чого навчила нас білоруська народна казка?

.  Діти, ми впорались із завданнями, тому врятували зайченят.

Подивіться, які вони тепер веселі. То ж ми з вами молодці.

І V Домашнє завдання

Читати казку виразно в особах. Дізнатися в яких казках вовк є головним героєм?

 

Зайченят ми врятували

Дуже гарно працювали

І за таку чудову роботу ,

Ви отримаєте нагороду.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Подопригора Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
3233
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку