19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Урок з літературного читання

Про матеріал

Дану роботу можна використати на уроках літературного читання,щоб навчати учнів читати вдумливо і виразно, усвідомлювати зміст прочитаного, розмірковувати, придивлятися, прислухатися до звучання художнього слова.

Перегляд файлу

Предмет : літературне читання

Клас : 2

Тема: Коли твір відкриває свої таємниці. Володимир Лучук «Дикий мак». Зірка Мезантюк «Мак».

Мета: навчати учнів читати вдумливо і виразно, усвідомлювати зміст прочитаного, розмірковувати, придивлятися, прислухатися до звучання художнього слова; розвивати мовлення учнів, естетичний смак; прищеплювати любов до художнього слова, виховувати любов до природи.

Хід уроку

  1.                     Організаційний момент

Продзвенів і стих дзвінок.

          Починається урок.

          Всі за парти сідаєм.

          Працювати починаєм.

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Робота над чистомовкою

Ба-ба-ба, ба-ба-ба!

Он на березі верба!

Бу-бу-бу, бу-бу-бу!

Доглядаємо вербу!

Бі-бі-бі, бі-бі-бі!

Сидить голуб на вербі!

Би-би-би, би-би-би!

Голуб полетів з верби!

Бу-бу-бу, бу-бу-бу!

Я люблю свою вербу!

2. Дихальні вправи

Вдих — носом.

Видих — ротом.

Вдих — ротом.

Видих — носом.

Вдих — носом.

Видих — ротом із промовлянням голосних звуків.

Вдих — носом.

На видиху промовляти речення:

— Настала зима!

— Ми любимо читати.

3. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте виразно вірш «Білий вірш». Дати відповіді на питання.

4. Гра «Дощик». Робота над скоромовкою

Діти читають хором:

 • Накрапає дощ (тихо);

 • Дощ сильнішає (голосніше);

 • Злива (голосно);

 • Дощ слабшає (тихіше);

 • Дощ припинився (читання припиняється).

Якось Яків сіяв мак

Так-сяк, абияк.

Виріс ярий Яків мак,

Та щось коле, як їжак.

IІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Утворити слова з розсипаних літер та скласти речення на вибір: кам, мільдж, машрока.

2. Інтерактивна вправа «Кубик емоцій».

3. Перегляд відео про мак.

4. Технологія скрайбінгпередбачення теми уроку.

Декілька учнів малюють мак  на дошці і одночасно проговорюючи тему уроку.

    5.  Хвилинка цікавинка.

МАК - символ безконечності й незчисленності зоряного світу, Всесвіту, Макова голівка - символ заспокоєння. Мак освячують двічі на рік - на Маковея і на Спаса, в серпні. Він настільки значимий, що традиційно входить до складу куті.

Одна макова зернина нічого не варта, а жменя маку - і куті смаку додає, і пирога з неї можна зробити.

Тож мак стверджує, що і дрібненьке та маленьке, якщо воно в єдності та в спільноті, має велику силу.

6. Розгадування загадки.

Я крилатий і пухнастий,

Золотистий і смугастий,

Над лужком танок веду,

Дзвінко, весело гуду. (Джміль)

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

— Сьогодні ми поринемо в таємниці художніх творів. Під час читання розмірковуйте, уявляйте, придивляйтеся, прислухайтеся.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання тексту про джмеля (с. 79)

— Які звуки та образи виникли у вашій уяві?

— Який це звук — оксамитовий? Пригадайте, яка на дотик тканина оксамит. Цю ознаку перенесено на звук. Переносне значення слова оксамитовий — приємний, м’який.

— Які з виділених слів допомогли вам побачити джмеля? Опишіть його.

2. Фізкультхвилинка

3. Опрацювання вірша В. Лучука «Дикий мак» (с. 79-80)

2) Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання вірша учнями.

— Поміркуйте, як треба читати вірш.

— Спробуйте передати голосом, що маку стало соромно.

3) Виразне читання вірша учнями.

— Як ви гадаєте, чому мак хотів підслухати розмову?

— Оберіть відповідь:

а)був занадто цікавий;

б) був невихований.

— Чому мак почервонів?

— Знайдіть у вірші риму.

3. Опрацювання тексту Зірки Мензатюк «Мак» (с. 79-80)

1) Виразне читання тексту вчителем.

— Які картини поставали у вашій уяві під час слухання тексту?

2) Виразне читання тексту учнями.

— Як ви вважаєте, чи звертається письменниця до вас?

— Що вам захотілося зробити, запам’ятати?

— Які образи квітки маку створено у прочитаних вами текстах?

— Закінчіть думку: «Мак хотів підслухати таємницю і від сорому.».

VI. Підсумок уроку

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Що було найбільш цікавим?

— Чого вас навчає текст Зірки Мензатюк «Мак»?

VII. Домашнє завдання

Диференційоване: 1група  С.79-80 читати виразно, дати відповіді на питання,

2 група – скласти розповідь «Мак хотів підслухати таємницю і від сорому…»

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку